Elektrik mı yok?

ben de dahil tüketicilerin dişçi korkusuna benzer bi servis korkusu var. gereğinden fazla ücret talep edecekler korkusu hafızalara yerleşmiş. markalar ve servisler bunu bi sorun olarak görüyorlar mı bilmiyorum ama üzerinde düşünülmesi gereken bi mesele olduğu kesin.

bakıp da göremediğimiz ufo, saç kurutma makinesi, ütü, su ısıtıcı v.s. gibi aletleri tamir edip hayata tutunmaya çalışan meslektaşlarımız var ve tamiri hiç düşünmeyen bi nesille karşı karşıyayız. dört senedir kullandığın ama şimdi çalışmayan saç kurutma makineni sırf yenisini alabileceğin için hemen çöpe atma güzel kardeşim. bırak birileri küçük ücretlere tamir etsin dört sene daha kullan, olmaz mı?!

ne bileyim bi mahallenin bi elektrikçisi olsun hatta bi kaç tane olsun. mahalleli esnafı, esnaf mahalleliyi tanısın. insanlar ufak bi arıza için koca şehirden sonuç alamadıklarından bahsediyor. ayıptır, yazıktır, günahtır!..

kısa mesafeye müşteri almayan taksicinin über'i sopayla kovalamasını doğru buluyor musunuz? ha keza vergi levhanla bi kaçak akım arızasını gidereme fakat elma'nın armut'un peşinden haksız rekabet yapıyor diye hukuki mücadele başlat. hem kel hem fodul.

bi de forum olarak ''her salatalığım var diyene tuzlukla koşturmak'' gibi derdimiz var. sanırım bunun üstesinden gelemeyeceğiz.

neyse bi kaç şeyden daha bahsetmek istiyordum fakat fazla uzadığının farkındayım. belki daha sonra...
 
Son düzenleme:
İlk bölümü çok güzel olup sonra devamı çekildikçe kalitesi , izlenebilirliği düşen filmler gibi kontrol kalemi . Söylenecek yeni bir söz , konuşacak yeni bir konu aylardır, yıllardır yok ama cami avlusundaki banklardan ayrılamayan ihtiyarlar gibi bizde buradan ne hikmetse ayrılamıyoruz. Aslında komik ve sefil olan forumun şu hali değil belkide bizleriz .
 
mesleği neden bıraktın sanıyorsunuz? gerçi benim ki öteki pencere oluyor. hani bodrum çukuru var ya, mfö deki gibi değil. adam avukat, kitap yazmış ve çok ünlü, torununun ipad adaptörü bozulmuş daha doğrusu fişi dişi/ayağı kırılmış, tamire getirdi yenisinin gelmesi bir hafta filan. ağlayan gözlerle bakıyor torunu mahrum kalmasın diye. başka bir adaptörden fişin sağlamını kestim ve montajını yaptım. ne kadar dedi, istemez dedim. teşekkür edip çıktı gitti. bu demek oluyor ki asla müşterinin önünde tamir yapmayacaksın. en az işe göre bir kaç saat veya bir kaç gün bekleteceksin, malın değerinin en az % 10 kadar fiyat çekeceksin (küçük basit işler için) o zaman değerli usta oluyorsun
 
mesleği neden bıraktın sanıyorsunuz? gerçi benim ki öteki pencere oluyor. hani bodrum çukuru var ya, mfö deki gibi değil. adam avukat, kitap yazmış ve çok ünlü, torununun ipad adaptörü bozulmuş daha doğrusu fişi dişi/ayağı kırılmış, tamire getirdi yenisinin gelmesi bir hafta filan. ağlayan gözlerle bakıyor torunu mahrum kalmasın diye. başka bir adaptörden fişin sağlamını kestim ve montajını yaptım. ne kadar dedi, istemez dedim. teşekkür edip çıktı gitti. bu demek oluyor ki asla müşterinin önünde tamir yapmayacaksın. en az işe göre bir kaç saat veya bir kaç gün bekleteceksin, malın değerinin en az % 10 kadar fiyat çekeceksin (küçük basit işler için) o zaman değerli usta oluyorsun
Bu zaman verme işini benim televizyoncu ustam da yapardı 15dk da tamir edebileceğimiz transistör arizasina en az 4 saat derdi.sordum bir seferinde neden öyle dedin diye ustam dediki benim 40 yılda kazandığım tecrübeden müşteri habersiz ben daha cihazı açmadan arıza bölgesini biliyorum dökünce direk oraya bakıp tamir edicem. Müşteri yaptığım işi çok basit zannedicek 3 kuruşluk parça taktı düzeldi zaten basit bir arizaydi diyecekler dedi ve hakkım olan parayı vermek istemeyecekler dedi.ustam gerçekten hakli
 
Bu zaman verme işini benim televizyoncu ustam da yapardı 15dk da tamir edebileceğimiz transistör arizasina en az 4 saat derdi.sordum bir seferinde neden öyle dedin diye ustam dediki benim 40 yılda kazandığım tecrübeden müşteri habersiz ben daha cihazı açmadan arıza bölgesini biliyorum dökünce direk oraya bakıp tamir edicem. Müşteri yaptığım işi çok basit zannedicek 3 kuruşluk parça taktı düzeldi zaten basit bir arizaydi diyecekler dedi ve hakkım olan parayı vermek istemeyecekler dedi.ustam gerçekten hakli
Geçen arabamın multimedyası bozuldu . Kendim altından girip üstünden çıktım . Çözemedim derdini . En son pes edip şehrin namlı elektronikçisine teslim ettim . Daha ben bir şey demeden bu çabuk tamir olmaz dedi . Dedim ustam eyvallah . Tam bir hafta arayıp sormadım bende . Bir hafta sonra aradım . Tamam hazır alabilirsin dedi . Çok eminim yarım saat bile sürmemiştir derdini çözmesi :)
 
O kesin ustam, size de akıl verdim, akletmez misiniz diyor ya.

Hatayı tam olarak tespit etmeden girişimde bulunmak isabetli olmaz. Benim süpürge de arada bir çalışıp bir çalışmıyordu. Kablosunu kontrol edip makineye giriş yerini biraz incelediğimde kablo dışından da sanki bir farklılık olduğunu fark ettim. Kabloyu yardığımda içindeki bir kablonun kopuk olduğunu gördüm. Uygun çaptaki (1.5m2) kablo parçasını araya lehimleyip üzerine de makaron geçirerek uygun şekilde yalıtarak tamiri gerçekleştirdim. Aynı süpürge farklı bir zamanda yine arıza yaptı. Bu defa devir kartında sorun vardı. Devir ayar kartı üzerinde gözle görünür bir hasar yoktu. Üzerindeki Elektronik elemanları kontrol edip temin etmektense zaten bu sürekli en yüksek güçte çalışıyor diye, bağlantıları ona göre değiştirerek devir ayar devresini devreden çıkarttım. Halen çalışıyo.;)
Bu zaman verme işini benim televizyoncu ustam da yapardı 15dk da tamir edebileceğimiz transistör arizasina en az 4 saat derdi.sordum bir seferinde neden öyle dedin diye ustam dediki benim 40 yılda kazandığım tecrübeden müşteri habersiz ben daha cihazı açmadan arıza bölgesini biliyorum dökünce direk oraya bakıp tamir edicem. Müşteri yaptığım işi çok basit zannedicek 3 kuruşluk parça taktı düzeldi zaten basit bir arizaydi diyecekler dedi ve hakkım olan parayı vermek istemeyecekler dedi.ustam gerçekten hakli
Ben de bilgisayar teknik serviste 5 dakikada halletin dediklerinde, yok 25 sene artı 5 dakika derdim.;)
 
Bazen çok basit arıza yada hatalar görülmüyor. Önemli olan sorunu çözmek malzeme gereksinimi olmadan bilgi ve tecrübeyle çözülen arızalar oluyor. Burada ustanın hakkını vermek gerekir. Vatandaşın bu tür olaylara olumsuz bakış açısı ile değerlendirme yapmasından dolayı hiç bir elektrikçi kaçak akım arızalarina gitmek istemiyor, saatlerce uğraşacağım basit bir müdahaleyle çözeceğim belki ama müşteriden emeğimin karşılığını nasıl isteyeceğim sorunsalı !
Bundan en az 15 sene önce Elektrik firma sahibi arkadaşım Mehmet Erel beni aradı bir kompanzasyon arızası var 2 mühendis baktı sorunu çözemedik rgkr ayar tutmuyor dedi. Fabrika il dışında aldı beni gittik baktım röle çalışmıyor tepki vermiyor hele bir şu panoyu aç bakayim dedim iki saat anahtarını bulamadı kizdi panoyu ne yapacaksın falan dedi hiç bıakmadınız mı dedim yok niye ki falan. Panoyu bir açtık akım trafolari tarak izolatörün yanından sahne bekleyen figüranlar gibi boşta duruyor yani akım trafolari akım yolu üzerinde değil. Çok kızdım akım trafolari nerde görmüyor musun dedim nerde olacak ki demesin mi sen git ustanı çağır mehmet yoksa döverim seni dedim. Usta geldi utandı bağlantıyı düzeltti.
Bu ve buna benzer çok anım vardır.
 
Geçen arabamın multimedyası bozuldu . Kendim altından girip üstünden çıktım . Çözemedim derdini . En son pes edip şehrin namlı elektronikçisine teslim ettim . Daha ben bir şey demeden bu çabuk tamir olmaz dedi . Dedim ustam eyvallah . Tam bir hafta arayıp sormadım bende . Bir hafta sonra aradım . Tamam hazır alabilirsin dedi . Çok eminim yarım saat bile sürmemiştir derdini çözmesi :)

Yarı parasına danışmanlık alsaydınız tamirini siz yapardınız
Forumda olabilirdi beleş .
Biliyorsunuz burası Türkiye .

Şaka bir yana
Herkes işini doğru yaparsa herkese ekmek çıkar .

Dürüstlük olmadığı sürece her iş ve meslekte işini döndüren kaptan .
Kurunun yanında yaşta yanıyor .

Güven kalmadı .
Yıllar önce büyük bir firmanın servisini çamaşır makinası çalışmıyor çağırdık .
Motor yanmış dedi . Söyle yapalım böyle yapalım dedi ikna edecek .
Servis parası verip gönderdik .
Bir tanıdık var yazlığa gelmiş bize uğradı geldiğinden haberiz yok .
Şu budur dertleştik konu çamaşır makinası geldi .
Üşenmen çamaşır makinasına baktı ( bu şahıs ünlü firmanın teknik müdürlerinden tam ? )
Makinanın çalışma düğmesi bozulmuş kart kısmı değil .
tam hatırlamıyorum bilmiyorum o zaman çalıştırma butonu yaylı olabilir .
veya videodaki gibi .

Dürüstlük ilk plan olmalı .
Dürüst olana sözüm yok .
ALLAH bol kazançlar versin , hayırlı yerlerde harcamayı nasip etsin .

Kolay Gelsin Sağlıcakla .

 
Son düzenleme:
Bazen çok basit arıza yada hatalar görülmüyor. Önemli olan sorunu çözmek malzeme gereksinimi olmadan bilgi ve tecrübeyle çözülen arızalar oluyor. Burada ustanın hakkını vermek gerekir. Vatandaşın bu tür olaylara olumsuz bakış açısı ile değerlendirme yapmasından dolayı hiç bir elektrikçi kaçak akım arızalarina gitmek istemiyor, saatlerce uğraşacağım basit bir müdahaleyle çözeceğim belki ama müşteriden emeğimin karşılığını nasıl isteyeceğim sorunsalı !
Bundan en az 15 sene önce Elektrik firma sahibi arkadaşım Mehmet Erel beni aradı bir kompanzasyon arızası var 2 mühendis baktı sorunu çözemedik rgkr ayar tutmuyor dedi. Fabrika il dışında aldı beni gittik baktım röle çalışmıyor tepki vermiyor hele bir şu panoyu aç bakayim dedim iki saat anahtarını bulamadı kizdi panoyu ne yapacaksın falan dedi hiç bıakmadınız mı dedim yok niye ki falan. Panoyu bir açtık akım trafolari tarak izolatörün yanından sahne bekleyen figüranlar gibi boşta duruyor yani akım trafolari akım yolu üzerinde değil. Çok kızdım akım trafolari nerde görmüyor musun dedim nerde olacak ki demesin mi sen git ustanı çağır mehmet yoksa döverim seni dedim. Usta geldi utandı bağlantıyı düzeltti.
Bu ve buna benzer çok anım vardır.
Yaşayan efsanesin abi :)
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,827
Mesajlar
930,545
Kullanıcılar
452,650
Son üye
HiAxiSeytan

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst