elektrik motorları neden dikey yönde hareket edebilir?

bunları bildigine sevindim.Yani sende demek istiyorsun ki " motor saat yonu yada aksi istikamet deilde, neden mili yere paralel iken çalıştırıldıgında stator e dogru cıkarmı? yoksa motor mili statorden cıkacak gibi ileri - geri hareket eder "mi?bu konuda acık bi resm falan varmı gercekten anlayamadım.:confused:
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
işte sorunun cevabı:
motor cok güçlü bir fana sahip ise bu motoru dikey yönde hareket ettirebilir,
motorun ayakları statik konuma getirilmemişse,
yeni sarım yapılan bir motordaki olusabilecek leakage(kaçak) akımlar...

Ne dememek istediğini anlasak eminimki cevaplıcak arkadaşlar vadır.Ne sordugun soruda cevabını kendin acıklamışın bir şey anaşılmıyor.
 
Son düzenleme:
Selamun aleyküm
Evvela sizin referans aldığınız dik ekseni incelemek gerekir. Kabaca yanıtlamaya çalışıyim.
Motor dediğiniz motorun rotor ya da armatür denilen kısmı olsa gerek. Yani dönen kısmı. Keza eğer verdiğiniz örnekteki çamaşır makinesinin sallanması ve yukarı aşşağı sarsılmalar yapılmasından bahsederseniz bunun sebebi genel olarak iç kısımdaki çamaşırların dönerken merkezkaç etkisi ile makinayı sarsmasıdır.
Eksenler bir motorun dönen rotoruna dik olan yani milden yukarı doğru olan eksen ve diğeri rotorun işaret ettiği boyunca olan eksen. Rotorun boyuınca olan eksen bahsedildiği gibi fandan oluşan kuvvetten ve manyetik alanın rotora bu eksende uyguladığı kuvvetten kaynaklanabilir. Sarımların tam düzgünlükte dağılmamasından ve eğer dişlli tipi bir bağlantı varsa buradaki zorlamadan dolayı dişlinin geometrisine göre rotora itme etkisi yapailir.
Bir de yataklarda genel bir mekanik tasarım kopnusu olan milin dönerken ki durumu vardır. Motor mili dönerken etki tepki diye düşünülerek izah edilen motorun kuvvet aktardığı kısımdan kendisine gelen bizim de zorlanma diyebildiğimiz etki sonucu milin dönme yönü aksinde bir tork; etki oluşur. Yataklarda belirli miktar boşluk olur ve belirli bir ölçüde bu boşluk bırakılır. (yağın mil ile yatak arasına dolması için) Bahsettiğimiz ters etki motorun yaptığı etki ile mil yatağpının tepki kuvvetinin bileşkesinin sıfır olduğu bir durumda bulunur motor mili. Mesela bir kepçe yeri kazarken kepçesi sert bir zemine denk geliyorsa(asfalt gibi) kazmak yerine kepçenin baskısı komple makinanın (kepçe hidrolik makinası) kepçeye yakın kısmının havaya kalmasına sebep olur. Motor miline gelen o ters etki de milin bu kuvvetlerin bileşkesi durumuna geçer şekilde kalkmasına neden olur. Tabi bu bileşkeyi yatağın üst kısmı da karşılıyor olabilir incelemek gerekir.
Mekanik bilimsel bilgilerin incelenmesi gerekir.
Hayırlı günler dilerim.
 
Merkez kaç etkisi olabilir mi? Motorda ya da çevirdiği sistemde balans sorunu varsa( yani mil yusyuvarlak değilse, kasnak yamuksa, yuvarlağın tüm noktalarının ağırlığı eşit değilse, kısacası dengesizlik varsa) merkezkaç dengesizleşir ve motorun dengesi bozulur.Hatta bu özellikten yararlanılarak, cep telefonu titreşimi, elek sistemleri, beton vibratörleri imal edilirler.

m-usta-fa. Arkadaş cok güzel acıklama yapmış konuyu acan arkadaş döner alanda balas nedir diye başlık atsaydı kono dahanet anlaşılırdı biraz bolanbaclı oldu gibi
 
Merhaba arkadaşlar soru cevaplanmış deniyor ama hala ortada anlaşılmayan şeyler var. onun için kendimi tutamadım yazayım dedim.
Motorun statorunun 4 yönde hareketi mevcut yukarı, aşşagıya, ileri ve geri dir. burdaki yönlerden kasıt.

Motor bize mil tarafından bakarken iki elimizle motorrun sagından solundan tutup sağa sola ve yukarı aşşapı sallarız. Bu rotorun merkezkaç. yer çekimi, döner alan ve motor milindeki yüklerden kaynaklanan sarsıntılardır.

Motor milinden tutup kendimize doğru çektiğimizde buda ileri ve geri harekettir. rotoeun bu şekildeki hareketi çok küçük olup sebebi motor tasarımının iyi olmaması stator manyetik alanının düzgün olmaması. Bunu bir muz gibi düşünün karşıklı alanlar bir birine dek gelmiyorsa aradan rotoru kaydırma yönünde iter. Motor fanıda hava emdiği yada üflediği için rotoru küçükde olsa ileri geri iter. Normalde olmaması gereken bir durumdur. Motor tasarımının iyi olmamasından ve motor yataklarında çok boşluk olmasından olur. Motorda redüktör gibi bir dişli olup agır yük altında çalışan bir motorda zorlandığında motor milini ileri ve geri iter.
 
merhaba arkadaşlar işte sorunun cevabı buydu çeşitli olumsuz nedenlerden dolayı rotorun ileri geri yönde hareket etmesiydi,çeşitli kaynaklardan araştırdıktan sonra hareketin nedenlerine ulaştım ve yayınladım sizlere de hepsi budur yani,herkese teşekkürler...
 

Forum istatistikleri

Konular
128,931
Mesajlar
921,814
Kullanıcılar
451,107
Son üye
Xte13

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst