Bu arada 220 V akü icat edildimi bilmiyorum ama edildiyse eğer
çalıştırabilirsin tabi neden olmasınElektrik enerjisi yok mu motorun çalışacağı yerde,
neden akü ile çalıştırılması isteniyor merak ettim?..12 v aküyü invertör ile 220 ye çevirip
de kullanabilirsin,ama biraz pahalıya mal olur gibime geliyor
Arkadaşım monofaze motorun güç formulü P=U.I.COS fio kadarcık biliyorum kardo , aynen invertör olayı yapıcam , para değil kw cinsinden sarfiyatı lazım ; formülü falan varsa hesaplaması lazım .
Kalkış : 280-333 moment oran : Ma/Mn: 2.4
Binbaşı öncelikle teşekkürler , motoru bir yere bağlayıp ölçüm yapma gibi bir şansım yok , elimde sadece katolog değerleri var ve hesaplamam gerek , Bu I yı başka nasıl buluruzMerhaba,sn.cexparo ;monofaze olan bu motorun beslenme kablosundan birini pensampermetre (400 amperlik, ac/dc'yi de ölçebilen) ile 30 dakika da belirli zamanlarda pensini tam üzerine kapatıp,geçen bu ac. akımını ölçün.Kaç adet değer olarak da ölçtüyseeniz hepsini toplayıp buna bölerek aritmetik ortalaması olarak sabit bir akım değerini kendinizce de elde edersiniz.
Monofaze motorda harcanan güç; P=V*I*Cos fi (Güç çarpanı) şeklindedir.Burada I yerine ölçümlediğiniz bu ortalama akım değerini,volt yerine 220 volt ac.yi,güç çarpanı olarak da motor üzerinde gama işaretli olan 0.80-0.85 gibi sabit bir değer olan motor güç çarpanı değerini formülde yerine koyup çarparsanız saatte harcanan motor gücünü ortalama akım değeri üzerinden hareketle bulmuş olursunuz.1/2 saatteki harcama için ikiye bölmek de gerekir.
Aküyle çalıştırmak ise dc-ac güç dönüşümündeki kayıplar nedeniyle pek ekonomik de olamayacaktır,220 volt 3 kW'lık bir jeneratör veya şebekenin bizzat kendisi daha verimli çalışma açısından daha iyi olur.
Not: Asenkron motorların (Tek veya 3 fazlı) boşta,düşük,normal ve aşırı yükte çekecekleri akım değeri de çok değişir.Motor etiketinde yazılı olan 3 kW değeri nominal yükte nominal olarak ideal olarak çekilen güç veya buna karşılık gelen amper değeri olur.Bu şuna da bezetilebilir.Otomobilin düz,rüzgarsız yolda 5. vitesle,90 km. ile kaymak (çok düzgün olan) asfalt yolda sedece ve sadece 6.2 litre benzin yakmasının fabrika tarafından katalog değeri olarak verilmesine direkt olarak da benzetilebilir.Kolay gelsin.
Genius öncelikle teşekkürler ;Eğer motor sürekli tam yükte çalışacaksa;
kWh cinsinden tüketim= {3 kW}x{Çalışma Süresi(saat)},
bu çıkan değeride birim fiyatla çarparsan vergi matrahın çıkar,
Vergi matrahı= {Tüketim (kWh)}x{Birim Fiyat(tl/kWh)},
vergi matrahındanda vergileri hesaplayıp vergi matrahı ile toplarsan ödemen gereken bedeli hesaplarsın.
Ödenecek Bedel={Vergi Matrahı}+{Vergiler (KDV, TRT payı, iletim bedeli, kayıp kaçak bedeli vs...)}
Akü olayına gelince hesaplayalım;
Motor gücü 3000 W sana en az 3000 watt 220 V AC çıkışlı bir DC/AC inverter lazım.
Örnek olarak Meanwell marka, TS-3000-212 model bir DC/AC inverter.
İnput;
12 V DC
300 A DC
Output;
200-240 V AC
3000 W, 13.5 A AC
Bu motoru 12 V'luk bir akü ile 1 saat çalıştırabilmek için en az 300 Ah' lik bir aküye ve bir adet DC/AC invertere iğtiyaç var. Akü ile inverter arasına 120 mm2 kalbo(+ ve - uçlar için), 300 A' lik bir sigortayada ihtiyaç var. Motor beslemesi için ise 2,5 mm2' lik kabloya ve 14 A' ilk termik şaltere ihtiyaç var. Ayrıca tekrardan şarj devreside lazım.
Kolay gelsin.