Keşke o videoyu kaynağı paylaşsaydınız ... Tabi yine e-bisikletten bahsediyorsak. Farklı cihazlarda yaygın değil fakat yine programlama hattındaysa elbette mümkün dediğiniz. Serkan'ın da belirttiği gibi programlama için port veya yuva tabir edilen yer bırakılmışsa mümkün, öbür türlü işlemciyi devreden ayırmadan mümkün değil gibi. Paylaşmazsanız veya bu mesajda bahsettiklerinizi yazmamış olsanız, benim gibi Ardu ya yabancı biri bile ilk mesajınıza bakıp geçer tek mesaj yazmaz konunuza.Öncelikle ilgilenip yardımcı olmaya gayret ettiğiniz ve zahmet ettiğiniz için teşekkürler... Adamlar yurtdışında birkaç kabloyu seçip içini açmadan dışarıdan sadece kablolar vasıtasıyla yapıyorlar imiş, ancak bunun ana hatları bulamadım onu dene bunu dene ölçüm yapa yapa bulamıyorum, GND ve +5v tamam bulunuyor siyah ve kırmızı kablolardan fakat TXT, RXT ve SDA bulamadım bir türlü multimetre en büyük yol arkadaşım olur sanıyordum, sanırım daha farklı olaylar var... Keşke büyük bir bilgi sahibi veyahut bu olaya anlattığım şekilde şahit olmuş bir "arkadaş, abi, kardeş", varsa yardımcı olurlarsa çok dua ederim, müteşekkir olurum. Saygı ve selamlar.
Vallahi bir arkadaşım yuki fabrikasında bu konuyla ilgili görev yapan bir arkadaşından duymuş... dıydısının dıydısı yabancılar her beyine şık tık yapıp yapıp geçiyorlarmış(Her elektrikli bisiklet ve motorsiklet beyninin dışarıdan seçtikleri kablolarını usbttl ile bilgisayara bağlayıp yazılım atıyorlarmış). O kişilere irtibatım da yok anlaşılacağı üzere, lütfen mazur görün. Artık ellerimi açtım dua ediyorum bekliyorum. Sağlıcakla kalın.Keşke o videoyu kaynağı paylaşsaydınız ... Tabi yine e-bisikletten bahsediyorsak. Farklı cihazlarda yaygın değil fakat yine programlama hattındaysa elbette mümkün dediğiniz. Serkan'ın da belirttiği gibi programlama için port veya yuva tabir edilen yer bırakılmışsa mümkün, öbür türlü işlemciyi devreden ayırmadan mümkün değil gibi. Paylaşmazsanız veya bu mesajda bahsettiklerinizi yazmamış olsanız, benim gibi Ardu ya yabancı biri bile ilk mesajınıza bakıp geçer tek mesaj yazmaz konunuza.
Yazdıklarınızda haklısınız.Benim de söktüğüm beyinlerin neredeyse tamamında kullanilan mosfetlerin datasheetlerini incelediğimde, daha yüksek değerlerde çalışabileceğini gördüm.Bilinçli bir şekilde yükseltme işleminin bir tık daha iyi yapılabileceğini düşünüyorum. Daha fazlası isteniyorsa eğer komponentlerin de daha yüksek değerlere sahip olanları ile değiştirilmesi gerekir.kimse kusuruma bakmasın, ister dinozor deyin ister ukala; bu güne kadar bana gelen patlak beyinlerde yazılım içeren bir bölüme denk gelmedim, hepsi transistör yakmıştı (ıgbt-mosfet) ve bir yığın direnç yanığı. yeni nesil beyinler ne durumda şimdilik bilmiyorum zaten uzun süredir de bu işleri bıraktım. yazılım ile yapılan beyin varsa mümkün müdür? evet mümkündür. tavsiye edilir mi? hayır edilmez fabrika standartlarını aşmak sağlık ve araç için tehlikelidir. aşırı yüklenme motoru beyni yakabilir ve(ya) çıktığımız yüksek hızda kaza yapma riskimiz artar. ustalarım benden daha iyi bilirler her bileşenin bir tepe noktası vardır dayanma gücü vardır, eğer bunları zorlarsak ve(ya) daha güçlü olanlarla değiştirmezsek yapılan yazılım günceleme sadece anlık olarak hizmet eder ve tahmin ettiğimden çok kısa sürede elimizde patlar. standart fabrikasyon olarak üretilen kartlarda sistemlerde(buna beyin dahil her türlü Elektronik aletler)de) kullanılan bileşenler maliyeti düşürmek için en düşük konfigirasyon seçilir. bakın çok basit bir örnek evimizde kullandığımız her hangi bir şarjlı aletin adaptörü yanar, uygun olanı bulma çok zordur, elektronik tamircisine götürürüz adam söker genel arıza trafo yanmadıysa termik yanmıştır yerine yenisini takmaz kısa devre yapar al kullan der. ben bu yazılım günceleme işine biraz karşıyım, sonuçta uydu alıcısına yazılım güncelemesi veya yükseltmesi yapmıyoruz, hayatımızı emanet ettiğimiz bir cihazı ateşliyoruz ve ne zaman patlayacak bilmiyoruz.