ayrem48
Üye
- Katılım
- 27 Mar 2009
- Mesajlar
- 2
- Puanları
- 1
alıcı tarafından akım çekilir, alıcı tarafından güç çekilir, alıcıya gerilim uygulanır ya da alıcı üzerinde gerilim düşer. alıcı ihtiyacı olan güç kadar akım çeker. omik alıcıya uygulanan gerilimi düşürürsen alıcının çekeceği akımı da düşürmüş dolayısıyla şebekeden çekeceği gücü düşürmüş oluruz. omik alıcılara uygulanan gerilimi düşürürsen alıcının şebekeden çekeceği akımı da düşürmüş oluruz. dolayısıyla akkor telli lamba ise lambadan alacağımız ışık şiddeti azalmış olur. bu alıcıya zarar vermez. fluorasant lambada ataeşleme gerilimi yaklaşık 200 volt civarıdır. sönme gerilimi ise yaklaşık 140 volt civarıdır. yani lamba yandıktan sonra gerilimi düşürürsek lambanın az miktarda ışık şiddeti azalmasına rağmen şebekeden çekilen akım azalmış olur ki bu anlamda tasarruf etmiş oluruz.
dönen tip makinalarda ise makinanın etiketindeki yazılı güçte ve yükte çalıştırmamız lazım. yani işin içine momente girmek zorundadır. yüke uygun motor seçilmemiş ise (gereğinden fazla güçlü) motorun verimi düşük kalmaktadır. yükü karşılayamayacak güçte motor seçilmişse motor şebekeden yükü taşımak için şebekeden ihtiyacı kadar gücü karşılayacak kadar akım çekecektir ki buda motorun stator sargılarının ısınmasına ve sargıların yanmasına neden olacaktır. yol verme konusuna gelince; yol verme anında motor boşta (bazıları ise yük altında [motorun rotor yapısına göre değişir] ) yol almaktadır. yol verme sırasında gerilimi düşüreceksin ki motor güvenli sınırlar içinde yol alabilsin.ancak normal çalışma anında etiketinde belirtilen güçte bir yükle yüklendiği zaman motor en iyi verimde iş yapabilsin.
güç katsayısının "1" olması durumu. kışın neden trafolar patlar. sebebi güç katsayısının "1" olmasındandır. çünkü kışın ısıtıların çok kullanıldığı trafolar patlar. generatörler ve trafoların gücü görünür güçtür. trafolardan görünür gücü kadar aktif güç çekilirse trafo patlar. muhakkak belli bir miktarda olsa reaktif güç çekilmek zorundadır.
buradan da anlaşılacağı üzere enerji tasarruf eden sistemler ancak makina veya cihaz bazında ayrı ayrı düşünülerek olabilir.ancak bununda bir bedeli muhakkak olur.yetersiz ışık, geç ısınma, yapılan harcamaya göre karşılığını tam alamama vb. gibi.
dönen tip makinalarda ise makinanın etiketindeki yazılı güçte ve yükte çalıştırmamız lazım. yani işin içine momente girmek zorundadır. yüke uygun motor seçilmemiş ise (gereğinden fazla güçlü) motorun verimi düşük kalmaktadır. yükü karşılayamayacak güçte motor seçilmişse motor şebekeden yükü taşımak için şebekeden ihtiyacı kadar gücü karşılayacak kadar akım çekecektir ki buda motorun stator sargılarının ısınmasına ve sargıların yanmasına neden olacaktır. yol verme konusuna gelince; yol verme anında motor boşta (bazıları ise yük altında [motorun rotor yapısına göre değişir] ) yol almaktadır. yol verme sırasında gerilimi düşüreceksin ki motor güvenli sınırlar içinde yol alabilsin.ancak normal çalışma anında etiketinde belirtilen güçte bir yükle yüklendiği zaman motor en iyi verimde iş yapabilsin.
güç katsayısının "1" olması durumu. kışın neden trafolar patlar. sebebi güç katsayısının "1" olmasındandır. çünkü kışın ısıtıların çok kullanıldığı trafolar patlar. generatörler ve trafoların gücü görünür güçtür. trafolardan görünür gücü kadar aktif güç çekilirse trafo patlar. muhakkak belli bir miktarda olsa reaktif güç çekilmek zorundadır.
buradan da anlaşılacağı üzere enerji tasarruf eden sistemler ancak makina veya cihaz bazında ayrı ayrı düşünülerek olabilir.ancak bununda bir bedeli muhakkak olur.yetersiz ışık, geç ısınma, yapılan harcamaya göre karşılığını tam alamama vb. gibi.
Son düzenleme: