Ev yapımı hava kompresörü

Bahsettiğiniz filtre gaz devrelerinde kullanılan filtre ve kurutucudur. Aşağıda kendisi ve iç yapısını görebilirsiniz. Filtre olduğu için kompresör basma hattından gelecek olan partikülü tutacaktır. Yağ iç yapısına bakılırsa hava ile geçemeyecek blokaj oluşturabilir.

Soğutma sistemlerinde nasıl çalışıyor derseniz freon gazı ince bir gazdır. Yağla birlikte çözünür. Ayrıca likit sıvı hatlarına takılırki yağın geçişini zorlaştırmasın.

Soğutma sistemlerinde genelde derin soğutma sistemlerinde düşük basınlarda çalışılır. Düşük basınç kompresörün hızlı bir şekilde yağ kaldırmasına neden olur. Bu kalkan yağ sisteme sürüklenir ve geri dönemez. Böyle durumlarda kompresörün basma hattına bir yağ tutucu ilave ederiz. Bu yapısal olarak hava giriş çıkış uçları ve bir adette ince yağ geri dönüş hattı bulunur. Bu yağ geri dönüş hattı çalışan kompresörün emiş hattına verilir. Bu şekilde kompresörden kalkan %95 -98 yağ sisteme kaçmadan tutulmuş kompresöre geri döndürülmüş olur. En altta bir yap seperatörü resmi görebilirsiniz. Sisteme bir seperatör ilave edilebilir yada

Seperatörsüz kullanımda şunu öneririm. Normal kompresörlerde yağ eksiltir ve biz ne yaparız kompresörün üzerindeki gözetleme camından yağın seviyesini kontrol ederiz. Elimizdeki kompresörede yağ seviyesini görebilmek için bir sistem yapabilirsek seviyeyi gözlemlemiş eksildikçe tamamlama imkanımız doğmuş olur.

Şahsi fikrim iki önerimde uygulanabilir. Ancak istenilen hava kalitesi çok önemli ise kuru ve yağsız isteniyorsa kompresör çıkışına bir seperatör takılmasını öneririm. Yok yağ önemli değil biz nasıl olsa eksilen yağı tamamlarız derseniz kompresörünüze uygun şekilde bir gözetleme camı konulması mantıklıdır. ( Nasıl yaparız konusunu yine tartışırız. )

Biraz uzun oldu okurken sıkılabilirsiniz. :(

placement-refrigerant-filter-drier-1-4-odf-c-052-s.jpg

oil-separator1.jpg
 
@Yusuf&CNC
hocam bu kadar teferruata gerek yok bence.
benim motor tecumseh arçelik abd lisansı ile üretilmiş yazı plakası ile bir marka yazıyor
2 dakika sürekli çalıştırdım ve herhangi bir ısınma problemi olmadı.
kaldı ki öyle 1 saat kesinlikle çalışmayacak bu motor.
5-8 litrelik ufak bir tüpü basınçlandıracak belli basınca gelince duracak ve belli bir basıncın altına düşünce tekrardan devreye girecek.
benim düşüncem 20-30 dakikada maksimum bu hacimli bir tüpü doldurabileceği.
bir de cnc makine ucuna hava üfleyecek ama öyle devamlı değil 2-3 saniyede 1 saniye fıslayacak. basınç düşmelerinde de sanırım 5-10 dakika çalışır gene durur. tabi bunların hepsi varsayım.

açıkcası çok fazla ısınma problemi olmayacak

benim asıl derdim bu yağı ve nemi tutacak birşey bulmak.
serkan hocamızın da dediği gibi o separatör filteleri veya adı drayer filtre olarak da geçiyor sanırım. bundan bir tane hava veren boruya yukarı 90 derece dik olacak vaziyette biraz da ekovattan uzakta bağlanırsa yağ sorunu olacağını sanmıyorum. daha önceki postlarımdaki paylaştığım videodaki elemanın yaptığı gibi

aslında ufak bir modifiye ile bu yağ toplayacak filtrenin altından bir delik ile ekovatın vakum hava çeken tarafına bypass hattı yapılırsa çıkan yağ tekrar içine girmiş olur bu sorun da ortadan kalkar.
 
Tank olarak ne kullanacaksin Atakan?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Bir tane drayerin içini boşaltın ekovata dik takın bir tane de sağlam drayer takın tankın çıkışınada drayer yada uygun bir filtre takın işinizi görür. Sonuçta çapak temizlemek için kullanacaksınız . CNC tezgahın kendisini çalıştırmak için kullanmayacaksınız.İyi çalışmalar.
 
Tank olarak ne kullanacaksin Atakan?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
valla artık ne denk gelirse hurdacıdan falan
yangın tüpü olur, klimalara basılan gaz tüpleri olur, araba lpg tüpleri de olur ama 30 litre falan büyük gelir bana. en güzeli 10 litrelik maksimum birşey
 
10 litrelik gaz tupu.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Herkes bildiklerini anlattı ama tehlikelerinden fazla bahsedilmedi bir kaç detay, kapasite arttıkça risk de artar, belgesellerde uçak lastik üreticisi bile testlerini hava ile yapmadıklarına da şahit oldum sonuçları aşağıda;
esas kamyon lastiği şişleyen maganda vidyosu vardı ama bulamadım,
Kapalı mekanda ses bombasından farkı kalmıyor camı çerçeveyi indirebilir!!! Aman dikkat arkadaşlar.
 
Ekovatın Soğutulması

Sanırım ekovatın soğutulmasında Peltier modülü kullanılabilir.

Max çalışma sıcaklığı önemli eklemek istedim.
Peltierler birbirine yakın olsa da ikiye ayrılıyor (ayrım çok net değil);
  • TEC Thermoelectric cooler (soğutma)
  • TEG Thermoelectric generator (elektrik üretimi)
TEC max. 70-80 sıcaklık (Tmax?), soğutma amaçlı, oda sıcaklığına yakın çalışma için tasarlanmış, ucuz.
TEG 150-200 max sıcaklıklarda çalışması için tasarlanmış, örneğin lehim yapısı farklı. TEC'e oranla daha pahalı.

Bilgi edinmek isteyenler için;
http://tomswiki.wikifoundry.com/page/Peltier+(TEC)+Cooling
Youtube'da Generate Electricity with Peltier Module - The Seebeck Effect
 
Son düzenleme:
@by lent
son videodaki pet şişe harbi çok iyi dayandı hayret ettim. neredeyse 2 katına kadar genleşti. tam patlamak üzereyken kapaktan sızdırmaya başladı gene patlamadı hayret ettim
 

Forum istatistikleri

Konular
128,832
Mesajlar
920,848
Kullanıcılar
450,924
Son üye
ayhankarmn

Yeni konular

Geri
Üst