serkan_48
Üye bildiğin dümdüz üye
Bahsettiğiniz filtre gaz devrelerinde kullanılan filtre ve kurutucudur. Aşağıda kendisi ve iç yapısını görebilirsiniz. Filtre olduğu için kompresör basma hattından gelecek olan partikülü tutacaktır. Yağ iç yapısına bakılırsa hava ile geçemeyecek blokaj oluşturabilir.
Soğutma sistemlerinde nasıl çalışıyor derseniz freon gazı ince bir gazdır. Yağla birlikte çözünür. Ayrıca likit sıvı hatlarına takılırki yağın geçişini zorlaştırmasın.
Soğutma sistemlerinde genelde derin soğutma sistemlerinde düşük basınlarda çalışılır. Düşük basınç kompresörün hızlı bir şekilde yağ kaldırmasına neden olur. Bu kalkan yağ sisteme sürüklenir ve geri dönemez. Böyle durumlarda kompresörün basma hattına bir yağ tutucu ilave ederiz. Bu yapısal olarak hava giriş çıkış uçları ve bir adette ince yağ geri dönüş hattı bulunur. Bu yağ geri dönüş hattı çalışan kompresörün emiş hattına verilir. Bu şekilde kompresörden kalkan %95 -98 yağ sisteme kaçmadan tutulmuş kompresöre geri döndürülmüş olur. En altta bir yap seperatörü resmi görebilirsiniz. Sisteme bir seperatör ilave edilebilir yada
Seperatörsüz kullanımda şunu öneririm. Normal kompresörlerde yağ eksiltir ve biz ne yaparız kompresörün üzerindeki gözetleme camından yağın seviyesini kontrol ederiz. Elimizdeki kompresörede yağ seviyesini görebilmek için bir sistem yapabilirsek seviyeyi gözlemlemiş eksildikçe tamamlama imkanımız doğmuş olur.
Şahsi fikrim iki önerimde uygulanabilir. Ancak istenilen hava kalitesi çok önemli ise kuru ve yağsız isteniyorsa kompresör çıkışına bir seperatör takılmasını öneririm. Yok yağ önemli değil biz nasıl olsa eksilen yağı tamamlarız derseniz kompresörünüze uygun şekilde bir gözetleme camı konulması mantıklıdır. ( Nasıl yaparız konusunu yine tartışırız. )
Biraz uzun oldu okurken sıkılabilirsiniz.
Soğutma sistemlerinde nasıl çalışıyor derseniz freon gazı ince bir gazdır. Yağla birlikte çözünür. Ayrıca likit sıvı hatlarına takılırki yağın geçişini zorlaştırmasın.
Soğutma sistemlerinde genelde derin soğutma sistemlerinde düşük basınlarda çalışılır. Düşük basınç kompresörün hızlı bir şekilde yağ kaldırmasına neden olur. Bu kalkan yağ sisteme sürüklenir ve geri dönemez. Böyle durumlarda kompresörün basma hattına bir yağ tutucu ilave ederiz. Bu yapısal olarak hava giriş çıkış uçları ve bir adette ince yağ geri dönüş hattı bulunur. Bu yağ geri dönüş hattı çalışan kompresörün emiş hattına verilir. Bu şekilde kompresörden kalkan %95 -98 yağ sisteme kaçmadan tutulmuş kompresöre geri döndürülmüş olur. En altta bir yap seperatörü resmi görebilirsiniz. Sisteme bir seperatör ilave edilebilir yada
Seperatörsüz kullanımda şunu öneririm. Normal kompresörlerde yağ eksiltir ve biz ne yaparız kompresörün üzerindeki gözetleme camından yağın seviyesini kontrol ederiz. Elimizdeki kompresörede yağ seviyesini görebilmek için bir sistem yapabilirsek seviyeyi gözlemlemiş eksildikçe tamamlama imkanımız doğmuş olur.
Şahsi fikrim iki önerimde uygulanabilir. Ancak istenilen hava kalitesi çok önemli ise kuru ve yağsız isteniyorsa kompresör çıkışına bir seperatör takılmasını öneririm. Yok yağ önemli değil biz nasıl olsa eksilen yağı tamamlarız derseniz kompresörünüze uygun şekilde bir gözetleme camı konulması mantıklıdır. ( Nasıl yaparız konusunu yine tartışırız. )
Biraz uzun oldu okurken sıkılabilirsiniz.