Frekans ölcme

metin123

Üye
Katılım
22 Nis 2008
Mesajlar
2
Puanları
1
Yaş
40
Merhaba Arkadaslar!

Ben Almanya'dan yaziyorum. Diploma Tezi olarak yeni bir alet icat etmem gerekiyor. Bir manyatik alanda olusan Frekans degerini belirli bir aralikta (Örnek: 490-510 Hz) ölcmek ve eger ölcülen Frekans degeri 490 Hz'in altinda veya 510 Hz'in üstündeyse hata sinyali vermesi gerek.

Ben bu konuda induktion sensörünü kullanmayi düsündüm. Simens Logo-soft'a induktion sensörünü baglayarak cözüme gidebilirmiyim acaba? Veya baska cözüm yolu varmi?

Bu konuda tecrübeli olan arkadaslar yardimci olurlarsa cok sevirim. Simdiden tesekkür ederim.
 
Sayın metin123;
Picli bir kontrol kartı ile bunu yapabilirsiniz.İstediğiniz ölçüm şekli sinüs ise diyot ile kare dalgaya çevirin ve düşükse opampa yükseltin sonra bu işlemci kartına girerek alt ve üst limitlerinizi girip röle vasıtasıyla alarm alabilirsiniz.Logo biraz lüks olur bu iş için.Biraz daha detay vermelisiniz.Şimdilik bu kadar kolaygelsin.
 
Merhaba Arkadaslar!

Ben Almanya'dan yaziyorum. Diploma Tezi olarak yeni bir alet icat etmem gerekiyor. Bir manyatik alanda olusan Frekans degerini belirli bir aralikta (Örnek: 490-510 Hz) ölcmek ve eger ölcülen Frekans degeri 490 Hz'in altinda veya 510 Hz'in üstündeyse hata sinyali vermesi gerek.

Ben bu konuda induktion sensörünü kullanmayi düsündüm. Simens Logo-soft'a induktion sensörünü baglayarak cözüme gidebilirmiyim acaba? Veya baska cözüm yolu varmi?

Bu konuda tecrübeli olan arkadaslar yardimci olurlarsa cok sevirim. Simdiden tesekkür ederim.

hocam mefa sensör firmasının bahsettiğinize benzer bi sensörü var frekans ayarlı ayarlanan frekansın altına düşerse ikaz veriyor bi incele istersen
Mefa Sensör - Özel Sensörler
 
ilginizden dolayi tesekkür ederim arkadaslar!!

Ödevimi biraz daha ayrintili anlatmak istiyorum: Trenlerin daha güvenli bir sekilde yolalabilmeleri icin cesitli sistemler üretilmis durumda. Bunlardan birisi "Zugbeeinflussungsanlagen" (Türkcesini bilmiyorum malesef :() Bu sistemin görevi söyle. Trenlerde normal otomobiller gibi trafik kurallarina uygun sekilde hareket etmekteler. Tren herhangi bir istasyona yaklasirken veya herhangi bir noktada hizini azaltmasi gerekiyorsa bunu tren sürücüsü iyi bir sekilde ayarlamasi gerek. Eger tren sürücüsü bunu belirli bir nedenden dolayi yapmadiysa/yapamadiysa "Zugbeeinflussungsanlage" sistemi devreye girip trenin hizini otomatik olarak düsürüyor. Yani mecburu frenleme yapiyor.

800px-Indusi-Gleismagnet.jpg


Bu sistem demir yollarinn sag kenarinda montaj edilmis durumdalar. Tren bu mekanizmanin üzerinden gecince, trendeki mekanizmayla bu mekanizma arasinda manyetik bir alan olusuyor. Bu mekanizmanin ic kismi Bobin ve Kondensatordan olusmaktadir. Her mekanizma icerisindeki bobin ve kondenstar degerine göre trenin icindeki mekanizmaya enerji aktariyor ve üc degisik frekansta sistem aktiv hale geliyor. (500 Hz, 1000 Hz, 2000 Hz)

Bu sistemlerin 3 ayda bir bakimi yapiliyor. Frekans ölcümü ve sisteme bagli kablolarin calisir durumda olup olmadigi falan. Almanya demir yollarinda bu mekanizmadan yaklasik 1.000.000 tane var.

Zamandan tasarruf etmek icin bu sistemin otomatik olarak bakiminin yapilmasi amaclaniyor.

Örnegin; bu mekanizmaya bir alet baglayarak frekansini devamli ölcüp ve kablo baglantilarinin calisip calismadigi hakkinda bilgi vermesi gerek, eger bir aksaklik varsa bu direk merkeze bildirmesi gerek. Frekans belirli bir aralikta ölcülüp, bu araligin altinda veya üstündeyse ve kablolarda kisa devre olustugu zaman ariza sinyali verilmeli.

insaallah biraz daha detayli anlatabilmisimdir.

Sistemin ic yapisi asagidaki gibi:
 

Ekli dosyalar

  • Resim1.jpg
    Resim1.jpg
    9.4 KB · Görüntüleme: 33
kardesim biziım elemanlar avometreyle ölçüm yapmayı bilmiyor bunu da ilk senden duymuşlardır eminim
boşuna çabalama bilenlerde buraya yazmaz uğraşmaz fake burası
 
kardesim biziım elemanlar avometreyle ölçüm yapmayı bilmiyor bunu da ilk senden duymuşlardır eminim
boşuna çabalama bilenlerde buraya yazmaz uğraşmaz fake burası

metin arkadaşın eklediği şemaya bakacak olursak bobin kondansatör paralel
devresi.bir bobin ve kondansatörü paralel bağlarsak uygun frekansta bobin
en yüksek manyetik etkiyi gösterir (rezonans olayı)bundan dolayı belirli sabit
frekansta en yüksek ac manyetik alan oluşur.bu sistemin karşısına gelen
alıcı cihazadada daha çok manyetik etki sağlanır.Sanırım burda boyutları düşürmek için 1000 hz veya 2000 hz gibi frekanslar kullanılmış,
böyle bir sistem kurup uygun frekanslı ac gerilim uygulanırsa besleme kablosundan az akım çekilir,yoğun manyetik alan ve kaynaktan çekilen az
akım.

arkadaşımızın belirttiği gibi 490 hz alt limit ve 510 hz üst limit tarifinden
anladığım bu,bu cihazın yaydığı manyetik alanın frekansının doğru
olup olmadığını test etmek için bir adet sensör bir adet sayıcı(çift setli)
lazım.

siemens logo'nun 5 nolu girişi hızlı sayıcı diye bilyorum ama max sınırı ne
bilmiyorum 490hz 500hz aralığını ölçecekse yeter sanırım hemde programlayıp istediği gibi çıkış alabilir.

sensörde indüktif sensör olabilir ama bobin ac alan yaydığından bu salınımı
sayıcının algılayabileceği karedalga pulse haline getirmesi lazım.
 
ben böyle demesem yazacakmıydın buraya

:D helal olsun üstad
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,718
Mesajlar
929,229
Kullanıcılar
452,435
Son üye
Hilmi GÖKALP

Yeni konular

Geri
Üst