Frekans kontrolü

electrics

Üye
Katılım
15 Nis 2008
Mesajlar
694
Puanları
6
Yaş
40
arkadaşlar bir dizel jeneratörde frekans kontrolü nerede yapilir? ben kontrol panosunun icinde AVR (mi acaba belki de ikisini de yapiyordur)görüyorum frekans kontrolü yapan bir modül yok sanirim...
 
Sayın electrics;
Jeneratörlerde AVR kartı özel dizayn edilmedikçe sadece voltaj regülasyonu içindir.Otomatik voltaj regülasyonu yani.Fakat hız yada frekans devirle ilgili olduğundan siz frekans sabit tutmak istediğinizde deviri kontrol edeceksiniz.
Bunu yapan ayrı cihaz yada kartlar var.Devir okuyup dizel enjeksiyon pompasına kontrol yapmak gerekiyor.Kolay gelsin.
 
dizel pompanizin etrafinda bobini benzer bir mekanizma varmi acaba .dizel jeneratorlerde gavarnor karti denilen jenarator yuke bindiginde onu hissedip gaz kolunu ileri iterek gaz artimi yakan bir kart olmalidir.bunuda gaz kolunu kontrol ederek bulursunuz bazen jenerator start edeilen panonun icine yerlestiriyorlar
 
sayın electrics;
jeneratörlerde kullanılan iki farklı elektrojen grubu vardır bunlar sabitleyici tip pompalı ve aktuatorlu olarak iki ceşittir.aktuatorlü elektrojen gruplardan en yaygını cummıs tır.cummıs'lerde frkans governordan ayarlanır.aksalarda governör otokontrol panosu içerisinde bulunur.cummıs governörleri üzerindedört adet potansiyometre bulunur.bu potansiyometreler aşagıdan yukarı 1.aktuator hassiyeti tetikleme 2.kazanç ayarı 3.hız ayarı (frekans bu potansiyometreden ayarlanacak) 4.hassas sabitleme bu potansiyometreyi dokunmanı tavsiye etmem. frekansı ayarlayacagın RUN SPD potansiyometresini saga sola cevirerek frakansı arttırıp azalta bilirsin.bu arada motor devri sabit deil ise droop pont.yani tetikleme potansiyometresinden devri sabitleye bilirsin.bu işlemleri yaparken potansiyometreleri yavaş yavaş cevirmen gerekli.sabitleyici tip pompalarda yakıt pompasının tam arka kısmında devir ayar anahtarı var bunlar bazılarında örn john deere motorlarda tornavida başlı bazılarında vidalıdır bu hız ayar civatalarından sadece 2 veya 1 hz oynamanı tavsiye ederim fazlası için hız ayar kolunu kullanman gerekli.
 
Daha önceki açıklamalarımda kafanızın karışmaması için yüzeysel olarak izah etmiştim görsel bilgide vereyim konuyla ilgili;

KONTROL PANOSUNUN İÇİ SOL ALTTA HIZ KONROL ÜNİTESİ BULUNMAKTA. E ve F HARFLERİ AKÜDEN ,C ve D HARFLERİ MAGNETİK PİCKUP'DAN GELMEKTE (DEVİR BİLGİSİ), A ve B UÇLARINA ACTUATOR BAĞLIDIR. AŞIRI YÜKLENMEDE DEVİR DÜŞÜNCE ACTUATOR'E SİNYAL GÖNDEREREK MOTORA GİDEN YAKIT MİKTARI ARTTIRILMIŞ OLUNUR. SAĞ ALTTA AKÜ ŞARJ REDRESÖRÜ BULUNMAKTADIR.
 
bu gösterdiginiz panoda AVR nerede?

alternatorun_calisma_prensi.jpg


Voltaj regülatörü alternatörün 3faz+nötr çıkış barasının bulunduğu arka kısmındadır.
 
arkadasim panoda gercek resimde avr nerede diye sordum hiz kontrolünü yapan kartla avr ayni mi oluyor yani tek kart mi onu sordum
 
arkadasim panoda gercek resimde avr nerede diye sordum hiz kontrolünü yapan kartla avr ayni mi oluyor yani tek kart mi onu sordum
Arkadaşım :)
Automatic Voltage Regulator Şekildede gördüğün gibi kapalı çevrim çalışan bir sistem İKAZ sistemi rotor ikaz akımını sağlıyor. İkaz sisteminin motor hızı ile hiç bir alakası yok.
Hız kontrolü yani devir sayısı governor sistemi kartı üzerindeki actuator çıkışının yakıt pompası çıkışındaki vanaya müdahale ederek dizel motora yakıt debisini arttırması yada azaltması ile sağlanıyor.
Önceki şemadaki kahverengi governor kartı.
AVR ise alternatörün arka iç kısmında.
Olaylarda birbirinden bağımsız yerleride anlayacağınız...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,755
Mesajlar
929,688
Kullanıcılar
452,504
Son üye
davut111

Yeni konular

Geri
Üst