Fren fazladan 2 sn çekili kalıyor

aiyt

Üye
Katılım
18 Nis 2008
Mesajlar
22
Puanları
1
ARKADASLAR , 178V dc 450Nm FREN ENERJISI KESILDIKTEN SONRA 2 SN DAHA CEKILI KALIYOR, OSILASKOPLA OLCTUGUMDE FREN ENERJISI KESILDIKTEN SONRA TERS YONDE 60V KADAR GERILIM OLCUYORUM, BOBIN UCLARINA RC,PARALEL DIRENC, YUK, VE TABIKI TERS DIYOT KOYDUM , FAYDA ETMEDI . DIYOTU BUYULTTUM 2SN DEN 2,3 SN CIKTI, ENERJISINI KESINCE UCLARI KISA DEVRE ETTIM YINE 2,3SN. BAKTIM KISA DEVREYLE SURE DAHADA UZUYOR BOBIN UCLARINI ENERJI KESILINCE ACIKTA BIRAKTIM, 1,6 SN YE DUSTU, UNIVERSITEDEN HOCALARLA KONUSTUM, YAYLARI GUCLENDIRMEMI VEYA DAHA COK SIKMAMI ONERDILER, SONUNA KADAR SIKTIM FAYDA YOK,
HALA FREN BOBINI ENERJISI KESILINCE 1,6 SN ACIK KALIYOR, BU SORUNU MUTLAKA COZMEM GEREKIYOR, LUTFEN ACIL YARDIM
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
freni tutan yay mı,manyetik alan mı? önce bunu anlamak lazım.
fren takılı iken bir demir yaklaştırıp kontrol ederseniz belki anlaşılır.
eğer sorun mekanik çıkarsa,sanırım yayları değiştirmeniz gerekir.Bir de basınçlı hava varsa,frene tutun,belki araya pislik sıkışmıştır.
 
Eğer fren yay ile açma kapama yapıyorsa, mutlaka yayı değiştirin.
 
yay ile acma kapama yapiyor, dun freni yeniden actim, yaylar saglam bundan suphem yok. zaten fren asansoru tasiyan dc motora bagli. yaylarda problem olsaydi asansor duser veya kaydirma yapardi.boyle bir sorunum yok. pozisyonlama 0,1mm hassasiyetle calisiyor. yaklasik 30sn de bir konum degistiriyor, her katta 1,6 sn zaman kaybi yapiyor. benim sorunum bobinde enduklenen ters gerilimi sonumleyememek,

bazi arkadaslarin frene dc yerine ac verdiklerini okudum, bunu denemedim, deneyen varmi?
 
arkadaşım diyot baglaman dogru bir çözüm yalnız bobine gelen dc uçlardan birine kontak bağlayıp devreni ona göre bir dene olacaktır vinçlerde kancanın salma olayı bu nedenden olur ve bu işlem uygulanır sanada uyacak kesin yap lenze keb mayr stromag kataloglarındada böyle gösterir bu olaya dc anahtarlama denir incele görürürsün
 
Vinc magnet uygulamalarında, elektromıknatısın hızlı bir sekilde bırakmasını saglamak için stop butonuna basıldıgında bobine kısa bir süre ters DC uygulanır ve tutulan malzemeyi anında bırakır. Belki sizde bu şekilde yapmalısınız. Yada freni degistirip farklı bir marka kullanmalısınız. Cünkü bu durum bobin nuvesinin yapıldıgı metalin cinsine baglıdır.

Ben genede vinç magnetlerde kullanılan devre semasını bulursam gondericem. Kolay gelsin.
 
Elinde yedek fren varsa denemekte yarar var.Syn mustafa'nın tahminlerine katılıyorum.Bobin enerjilenir ve yayın kuvvetini yener,dişlinin dönmesine izin verir.Enerji kesildikten sonra üzerinde kalan 60v yayın basıncını yenmesi gerçekten zor ihtimal.
 
Selam aity arkadaşım olayı anladım fren bıraktıkdan sonra 60 vdc ters gerilim verdiğini yazdınız doğrudur. bu tarz çalışmalar elektrikli mıknatıslarda da kullanılır sorunu tek çözümü o 60 vdc uygulkalan gerilimin süresini kısaltmak o süre uzun olduğu için mıknatık tekrar tutmay gidiyor. süreyi düşürelim olayın çözüldüğünü güreceksiniz kolay gelsin
 
dc frenlemenin daha uygun olacağını duymuştum yaylarda sorun yoksa freni değiştir
 
arkadaşım katalogu incele olaya öyle çöz verdiğim işletme kitapçığıdır ve dünyada bu işte sayılı bir markadır siemens e ve lenze fren üreten profosyonel bir firmadır çözümde aynen benim dediğime uygun biçimde yapılmıştır
tabiki yaylarda sorun olabilir ama bunu denedikten sonra bir bak derim
 

Ekli dosyalar

  • BA_BFK458_en.rar
    1.1 MB · Görüntüleme: 1

Forum istatistikleri

Konular
129,293
Mesajlar
925,036
Kullanıcılar
451,728
Son üye
smkay

Yeni konular

Geri
Üst