Frenleme direnci neden yanar

ddm.kksl92

Üye
Katılım
3 Tem 2018
Mesajlar
80
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba,
Vagon marka NXP model sürücü 90 kw pres anamotoruna bağlı. Geçen hafta ''Saturation trip'' hatası verdi ve frenleme direnci yandı. Frenleme direncini değiştirerek yenisini taktık. Bir hafta sonra ''Brake chopper supervision'' hatası verdi ve frenleme direncinin sigortasını attırdı. Hala devam eden bir sorun var gibi görünüyor. Buna neden olabilecet etmenler neler olabilir?
 
Frenleme direnci değerleri küçük seçilmiş demek istiyorum fakat anladığım kadarıyla sistem yeni değil.daha önceden beri çalışan bir sistem.Öyle ise seçim ile alakalı değildir.Diğer seçenekler ise şunlar kalıyor
1.Sürücü bozulmuş olabilir
2.Mekanikte birşeyler değiştirği için artık sürücü daha fazla rejen enerji çıkardığı için direnç karşılamıyor olabilir.
3.Pano için sıcaklık fazla yüksek olabilir
4.Frenleme direnci kablo kesitleri ufak olabilir
Bunları deneyerek kontrol etmeniz gerekli.Nedenini bulursanız paylaşırsanız sevinirim.
 
Sisteminizin tam olarak nasıl çalıştığını bilmiyorum fakat frenleme drencinin üzerinde aşırı ısınmada sistemi bloke edeçek ve ikaz çıkışı verecek termistor (termik eleman) olması gerekir.
 
Preste yaptığımız araştırmalara göre ilk frenleme direncinin yanmasının sebebi aşırı sıcak ortam ve dengeleme basıncının düşük ayarlanıp preste zorlanmaya sebep olması diye tahmin ediyorum. İkinci kez sigortayı attırdığında da tekrar dengeleme basıncı kalıp ağırlığına göre düşük ayarlanmış. Bu da yine preste zorlanmaya sebep olmuş olabilir. Bir başka faktör ise ikinci kez Sigorta atmasının ilk yanmaya bağlı sürücüde hasar kalmasından dolayı olabilir gibi bir ihtimal daha var fakat bu ihtimal çok daha düşük gibi görünüyor. Dengeleme basınçları kontrol altında tutularak izlemeye devam ediyorum.
 
sistem yenimi yoksa uzun zamandır çalışıyormuydu?
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
129,734
Mesajlar
929,358
Kullanıcılar
452,456
Son üye
WasTR

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst