01GC.1 Kontrol ünitesinin baglantı terminalinin 1 numaralı ucuna 220 V~ enerji verildiginde, terminalin
3 numaralı ucunda nötr varsa, 4 no’lu uçtan faz çıkar ( 220 V~). 4 ve 5 numaralı terminaller ya kısa devre
edilmeli ya da gaz basınç presöstatı baglanmalıdır. Baglantı terminalinin 5 numaralı ucuna enerji gelmisse kontrol
rölesi bekleme süresini baslatmıs olur. Bekleme süresi “ ön test” tw = 1.valf, kontrol rölesi tarafından
enerjilenmedigi halde herhangi bir nedenle alevin olusması durumunda, alev dedektörünün alev hatasını algılayıp,
dedektör mantık devresine hata sinyalini bildirecegi zaman dilimidir.Bekleme süresi içinde herhangi bir nedenle
11 no’lu terminale alev sinyali geliyorsa, belirtilen t2 süresi kadar sonra program rölesi arıza konumuna geçer ve
10 no’lu terminaldeki AL çıkısı haricindeki tüm çıkıslar kapanır. Hatasız bir bekleme süresi (tw) yapılmıssa, 6
No’lu terminal enerjilenir ( Z : Atesleme trafosu ) aynı anda 7 no’lu çıkıs ucu da enerjilenerek ilk yakıt valfine (
V1 ) yol verilir. Böylece emniyet süresi (t2) baslamıs olur. Alev dedektöründen 11 numaralı baglantı ucuna gelen
“Alev var” sinyali t2 süresi içinde ve standartlar tarafından ön görülen akımlarla olusabilmisse, atesleme komutu
devreden çıkarak V1 sabitlenir.( 'yonizasyon elektrodu kullanan brülörlerde ,atesleme trafosunun yüksek gerilim
sparkının iyonizasyon elektroduna alev üzerinden alternatif akım sıçratması ihtimali göz önünde bulundurularak,
atesleme t2 süresinden 1 saniye daha önce devreden çıkarılır.) Programlarda belirtilen süre kadar sonra V2 ana
yakıt valfi devreye girer. Eger t2 süresi içinde atesleme basarılı olamamıs ise, hiçbir sekilde ana yakıt valfine yol
verilmez ve program rölesi AL çıkısı haricindeki tüm dısa çıkıs sinyallerini keserek arıza konumuna geçer.Ana
yakıt valfine yol verildikten sonra alev sinyalinin belirtilen sınırın altına düsmesi durumunda, program rölesi 1
saniye içinde yakıt valflerini kapatarak arıza konumuna geçer.
Program rölesinin çalısma anında 4 ve 5 no’lu terminallerdeki köprünün kaldırılması veya tercih edilen baglantıya
göre gaz presöstatı kontaklarının herhangi bir nedenle açık konuma gelmesi, alarm çıkısı dahil tüm çıkısların
kapatılmasına neden olur.