@by lent bilğiler için çok teşekkürler .
gearbest ile sorunum yok . ( ilerisi olabilecek durumlar için bilği almak istedim . )
çünkü : hiç alış verişim yok !!!
aliexpress alış verişi yapmıştım ( her şeyi göze alarak / gelirse gelir ) , nihayet ürün elime ulaştı . eğer ulaşmamış olsaydı tam bilği sahibi olacaktım .
kargo süresi uzatma verecektim , bu uzatma süresinde gelmemiş olsaydı
aliexpress dispute ( ihtilaf ) açacaktım bu alış verişte sonuç ne olurdu bilmiyorum ?
1 kez oldu ( ürün gelmedi ) satıcı ürün para iadesi yaptı .
aliexpress için .
olabilecek durumlar ispatı zor ( güven çerçevesinde alış veriş )
1 -gercekten kargoda ürün kaybolması
2 - kargocu tarafından çalınması olabilir
3 - veya boş paket , eksik ürün olabilir
4 - satıcı firma adını kötüye çıkmasın diye ürün bedel iadesini kabul edebilir .
5 - müşterinin niyeti alış yapan müşteriye kargo ürünü teslim edip , müşterinin gelmedi demesi .
6 - vs gibi diğer durumlar
tabiki ispatı yok . ( alıcı ve satıcı için )
tabiki hakkını veren firmalar var .
ücretsiz kargo ve takipli ürün almaya çalışmak en iyisi diyorum .
hasarlı ürün , garanti kapsamı vs gibi diğer sorunlar bitmez .
pay pal alış veriş yapmak biraz daha garantili (
https://www.paypal.com/tr/home )
yabancı ülke üzerinde yapmak zorundasınız !!!
ben kredi kartı ile alış veriş yapıyorum .
bilği :
gearbest ürün satış sitesi ( satıcılar topluluğu değildir )
aliexpress ürün satış sitesi ( tüm satıcıların topluluğudur )
Hayırlı işler ve çalışmalar .Sağlıcakla Kalın .