Sayın s orsoğlu arkadaşım !
Bu konuda birçok arkadaşımızın meraklı olduğunu ve çizdiğim şemalarla iyi anlaşılmadığı kanısına vardım. Yakın bir zamanda tüm detayları aşama aşama fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. İnşaallah sizlere daha çok yardımcı olur.
Sayın blackhand98 arkadaşım !
Araba şarj dinamosundan yaptığımız alternatörü 50 cm.lik kanat biraz zor dönderir. Bunun için kanat boyunu 75 - 80 cm. yapmalıyız. Yalnız araba dinamosunu modifiye etmek bayağı zor bir çalışma gerektirir. Onun yerine daha küçük çapta bir motoru modifiye etmek daha akılcı olur.
1000 d/dak. gibi devirden söz ediyorsunuz. Aslında bu rüzgar türbini için yüksek bir devir sayılır. Biz maksimum 300 d/dak.da enerji alma çabası içindeyiz.
Klima dış ünite fan motorundan modifiye ettiğim bir alternatörle 350 d/dak.da 12 v. 50 watt ampül yaktım. Devri arttırdıkça herbir 50 devirde 50 w. artıyor. 400 d/dak. 100 w.
450 d/dak. 150 w. gibi. Şayet isterseniz bu alternatörü size verebilirim.
Ayrıca devri yükseltmek için araya kasnak kayış veya dişli koymaya gerek kalmaz. Kanatları direk alternatör miline bağlarsanız daha verimli olur.
Devri yükseltmek için araya konulan elemanlar torku düşürür ve alternatör dönmekte zorlanır.
Piyasada satılan dc. motorlardanda enerji alınabilir. Fakat bunlar motor olarak üretildiği için
Elektrik üretiminde çok verimli değil ve 1500 d/dak. gibi yüksek devir ister.
Bahsettiğim alternatör resimleri aşağıda.