Gelin Rüzgar Türbini Yapalım

Sn Şef öncelikle isiz tebrik ediyorum eğer sizinde izniniz olursa bu projeyi bitirme tezi olarak yapmak istiyorum.fakat kafama birkaç detay takıldı bunları anlamadan projeyi boşu boşuna alıp rezil olmayayım.

SORU:Amacım sizin sisteminizi kurup 50cm lik PVC kanatlarla bir tane 12v luk lambayı direk olarak alternatör veya dc motora bağlayarak yanmasını sağlamak.

1-12v luk lambayı bu sistemle az da olsa yakmak mümkün mü?

2-12v lluk bir lambayı yakmak için
kamyon veya otobüslerdeki çıkma şarj dinamosunu sizinde anlattığınız gibi alternatöre dönüştürdükten sonra rüzgar türbinlerini ile alternatör mili arasına, deviri artırmak için araya dişli sistemi veya kasnak koyarsak
pervanelerin dönmesi çok mu zorlaşır veya
dişliye gerek kalmadan lambayı yakma mümkün mü(Tabi yüksek devirlere çıkmadan
ÖR:1000 devir gibi)

ben bu işin devir sayısı volt arasındaki ilişkiyi anladım.verimlilik çok önemli yapacağım alterenatörü DEVİR sayısını ve çıkış voltunu bilmediğim için bunu sordum.
yani lambayı yakmak için çok zorlanırmıyım
veya kolaylıkla bu işi yapabilirmiyim
TABİ BURDA BULACAĞIM ALTENATÖR VEYA DC MOTOR ÇOK ÖNEMLİ
İŞİN ÖZÜ :12v luk lambayı yakmak için gerkli olan verileri(d/d Volt watt amperi) dcmotor veya şarj dinamosu piyasadan kolaylıkla sağlaya bilirmiyim?
bu işle ilgilenen arkadaşlar soruma yardımcı olurlarsa sevinirim.
Teşekkürler
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
Sayın s orsoğlu arkadaşım !
Bu konuda birçok arkadaşımızın meraklı olduğunu ve çizdiğim şemalarla iyi anlaşılmadığı kanısına vardım. Yakın bir zamanda tüm detayları aşama aşama fotoğraflarla anlatmaya çalışacağım. İnşaallah sizlere daha çok yardımcı olur.

Sayın blackhand98 arkadaşım !
Araba şarj dinamosundan yaptığımız alternatörü 50 cm.lik kanat biraz zor dönderir. Bunun için kanat boyunu 75 - 80 cm. yapmalıyız. Yalnız araba dinamosunu modifiye etmek bayağı zor bir çalışma gerektirir. Onun yerine daha küçük çapta bir motoru modifiye etmek daha akılcı olur.

1000 d/dak. gibi devirden söz ediyorsunuz. Aslında bu rüzgar türbini için yüksek bir devir sayılır. Biz maksimum 300 d/dak.da enerji alma çabası içindeyiz.
Klima dış ünite fan motorundan modifiye ettiğim bir alternatörle 350 d/dak.da 12 v. 50 watt ampül yaktım. Devri arttırdıkça herbir 50 devirde 50 w. artıyor. 400 d/dak. 100 w.
450 d/dak. 150 w. gibi. Şayet isterseniz bu alternatörü size verebilirim.
Ayrıca devri yükseltmek için araya kasnak kayış veya dişli koymaya gerek kalmaz. Kanatları direk alternatör miline bağlarsanız daha verimli olur.
Devri yükseltmek için araya konulan elemanlar torku düşürür ve alternatör dönmekte zorlanır.

Piyasada satılan dc. motorlardanda enerji alınabilir. Fakat bunlar motor olarak üretildiği için elektrik üretiminde çok verimli değil ve 1500 d/dak. gibi yüksek devir ister.

Bahsettiğim alternatör resimleri aşağıda.
 

Ekli dosyalar

  • SD530441.jpg
    40.7 KB · Görüntüleme: 357
  • SD530445.jpg
    36.6 KB · Görüntüleme: 247
Son düzenleme:
Sn ŞEF gösterdiğiniz yakın ilgiye çok teşekkür ederim.
Üniversitede hocalarımında onayını aldıktan sonra sizinle iletişime geçmek isterim.
Fakat Kahramanmaraşta olduğum için sizinle nasıl iletişime geçebilirim bilmiyorum.

gerçektende piyasada uygun dc motoru bulmak çok zor.
Klima dış ünite fan motorundan modifiye ettiğiniz 350 d/dak.da 12 v. 50 watt ampül yaktığınız altenatör gerçekten çok işime yarar.

Hocalarımda onay veririse sizinle iletişime geçip alternatörü almak isterim.
Teşekkürler.
 
Sayın blackhand98 arkadaşım !
Projeye başlarken bana özel mesaj atarsanız iletişim kurabiliriz.
Kolay gelsin. Başarılar dilerim.
 
Sayın Şef
Salı veya Çarşamba gününe kadar bir karara varırım.
yeterli mesaj sayısına ulşamadığım için size özel mesaj atamıyorum.
Takdir edersiniz ki iletişim bilgilerimi herkese açık bu ortamda veremem.
Eğer siz bana telefon numaranızı veya msn adresinizi özel mesaj atarak gönderirseniz.
sizinde uygun olduğunuz bir zaman görüşürüz.İnşallah
sağlıcakla kalın.
tekrar gösterdiğiniz ilgiye teşekkürler
 
Sayın Şef'in azim ve kararlılığı takdire şayan buluyorum.

Kendisiylede birebir tanışma fırsatı buldum , tecrübelerinden faydalanacağımı bilmek memnuniyet verici.

Şef'im Başarılarının devamını dilerim
 
bilgi paylaştıkça artar
bilgilerini paylaşarak ogretenlere selamlar olsun
 
öyle bir jeneratör yapacagımkı devirim olacak bekleyiniz
 
Aklımda çok güzel ve verimli projeler varda paraya bakıyor ahhh ah.
Yokluğun gözü kör olsun. Elin amerikalısı füzyon yakıtı yapıp megawatt larla ifade edilen kapasitede elektrik üretmeye çalışıyor bizde rüzgarla uğraşıyoruz 50 watt alacaz diye ) Devletin bu parlak zekalı gençlere sahip çıkması lazım. CERN projesine bile yılda 30 milyon dolar verip katılmadı türkiye.
Böyle giderse teknolojide dışarı bağımlı kalcaz bir ömür boyu.
 
Sayın şefim selamlar,
benimde elimde bosch 12 volt alternator var , sizin modifiye yaptıgınız gibi bir nuve ekleme yoluna gidecem sanırım tabi , mıknatıslarıda !
bende cok yeni ugrasmaya basladım bu işle.
Benim sormak istedigim konu , 2 nuveyi birleştirdim ve star bagladım demişsiniz onceki mesajınızda
hocam ben elektrikten ve motorlardan ve elektronikten pek anlamıyorum , star ve delta baglama yontemleri oldugunu biliyorum ama
isin aslı hocam , 3 tane uc var ilk nuveden aldığımız
ikinci nüveyi ve/veya 3. nuveyi bu 3 uca nasıl baglayacaz ?
yoksa 6 ucmu olacak ?
ve bu 6 ucu her bir kopru diyotun (yani 6 kopru diyotun AC girislerine ekleyip 6 kopru diyottan + - mi almak lazım ?
yardımınızı bekliyorum
deneme yanılma yoluyla yapılabilirmi aynı zamanda ?
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…