Gelin Rüzgar Türbini Yapalım




pff kardeş sen bilmediğin konularda konusma rüzgar güçlü rüzgar güşündede dişli kullanarak az devirde güçlü dönen kanatlarla yükşek devir elde edebilirsin .
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
şef hocam çalışmalarınız ilgili ile takip ediyorum biz de böyle bir projeye başladık. kanatlar hazır sayılır alternatör hakkında sizden fikir almak istiyorum..

alternatörlerle ilgili son çalışmalarınız nelerdir?

bir de size ulaşabileceğim bir eposta adresi alabilir miyim? (tamamen bilgi alma amaçlıdır)

kolaylıklar...
 
sayın şef hocam ben foruma yeni üyeyim ve beni bu foruma üye olmaya çekende bu konuydu
bukonuyu başından sonuna kadar okudum ve yaptığınız ilere hayran kaldım sizi tebrik rdiyor baarılarınızın devamını diliyorum
şimdi hocam benim bir sorum olacak
bu şarz dinomasından modifiye ettiğiniz alternatörde voltajı nasıl sabitliyorsunuz :?
bu dinoma araçta kullanılsa yani sıfırdan 6000 devirlere kadar kullanılsa voltajı sürekli sabit tutup değişken akım alabilirmiyiz
 
Sayın kaptan10 arkadaşım, öncelikle aramıza hoş geldiniz.
Gelelim sorunuza ;
Araçlarda kullanılan şarz dinamosunun rotoru elektromanyetik rotor olup, dışardan elektrik verilerek manyetizma oluşturulur. Devir arttıkça üretilen voltaj da artacağı için verilen elektrik konjektör aracılığı ile düşürülür. Böylece sürekli sabit voltaj alınır.

Bizim sabit mıknatısla modifiye ettiğimiz alternatör ise devir arttıkça hem gerilim hem de akım artar. Gerilimi sabitlemek pek mümkün değil. Bizim amacımız düşük devirde akü şarzı için ihtiyaç olan gerilimi almaktır. Kullandığımız şarz ünitesinin giriş voltajı 12 - 40 v. aralığında olup, çıkışı 14.4 v.dur. 300 - 400 devirde kullanmak için yapılmış alternatördür.

Bu alternatörü 6000 devirde dönderdiğimizde emin değilim ama belki 220 v. bile alınabilir diye düşünüyorum. Gerçi mıknatıslar bu hızda dönmeye gelmez ve yerlerinden fırlayabilir.
 
teşekkür ederim hocam ilginize aslında mıknatıslar problem olmaz onlar sabitlenebilir fakat gerilimi sabitleyebilmek önemlisi
 
sayın şef kardeşim..
fotografını gördüğüm flanş alternatörde sanırım teflon kullanmışsın.modifiye ettiğim şarj dinamosunda hem saç paketleri hemde teflonu denedim.teflonda gerekli verimi alamadım.bu yüzden başka arayışlara yönelmeyi düşünüyorum(yarı alüminyum yarı demir nüve gibi).senin yaptığın flanş alternatörün devrini ve aldığın voltajı merak ettim.şimdiden teşekkür ederim..
 
Sayın duranatardag arkadaşım !
Bu başlık altında çok sayıda alternatör resmi verdim. Hangisi olduğunu gösterebilirseniz yardımcı olurum.
 
şef hocam iyi günler..

ykarıda bahsetmiştim kanatlarımız hazır. alternatör ile ilgili sıkıntı çekiyoruz nasıl yapsak diye..

şarj dinamolarının kullanılamayacağını söylemişsiniz. ancak alternatörün ortasındaki milin alüminyumdan imal edilip bu şekilde elektrik eldesi söz konusu olrmuş (bu konuda önceki sayfaların birinde)? mili alüminyumdan imal edip takmak yeterli olyor mu? mıknatıs kullanılmıyor mu bu şekilde?

sizin şu an elde etttiğiniz en verimli alternatör nasıl imal ettiniz?

dün ufak çaplı bir keşif yaptık sanayide bulabildiğimiz en düşük devirli motor 1500 ki o da eski jeneratör motorları.. onun dışında rüzgardan elektrik eldesi özel alternatörler sarılıyor o da biraz tuzlu geldi..

Aslında alternatörün özelliklerini bilsek (ki siz bu konuda tecürbelisinz) kendi imkanlarımız dahilinde sarımını yaptırabiliriz..

en verimli ve en kolay imal şekli nedir hcam?

cevabınızı bekliyorum, kolaylıklar..
 
Arkadaşlar !
Son yaptığım araba alternatöründen modifiye edilmiş alternatör resimleri aşağıda.
Sayın bolehang !
18. sayfada daha önce resmini verdiğim, araba alternatörünün modifiye edilmiş resmi var. Daha kuvvetli olması için 2 nüveyi birleştirip, 2 sıra mıknatıs kullanmıştım. Bobinleri de kendim sarmıştım. Bunu yapması haliyle çok zordur. Siz yapabilirseniz dinamonun ortasındaki rotorun bobinlerini ve bobinlerin dışında bulunan demirleri tamamen söküp, sadece mil kalsın.
Daha sonra mile 4 cm. kalınlığında yuvarlak bir demir silindir geçirin. 12 tane 40 x 20 x 10 mm. ölçülerinde N38 veya N42 neodyum mıknatıs kullanacağız. Mile takılan demir silindirin çapını bulmak elinizdeki dinamo nüvesinin iç ölçülerine bağlı. Kalınlığı 10 mm. olan mıknatısları demir silindire yapıştırdığınızda mıknatıs ile nüve arasında 1 mm. boşluk kalacak şekilde ayarlamak lazım.

Önceki yazılarımda alüminyum silindir kullandığımı yazmıştım, ama alüminyum pek verimli olmadı, demir daha iyi oldu.
Ayrıca bobinleri söküp, yeniden sarmaya gerek yok. Üzerindeki bobinleri kullanın. Yalnız bu bobinler üçgen bağlıdır, uçlarını ayırıp, yıldız bağlamalısınız. Bu şekilde daha düşük devirde elektrik alırsınız.

EDİT : Alıntı yaptığım yazıda alternatör resmi çıkmadı. Sayfa 18 de görebilirsiniz.
 
Son düzenleme:

şef hocam ilginiz için teşekkür ederim ancak takdir edersinizki doğru şekilde imal ettirebilmem için benim doğru anlayıp doğru anlatmam lazım..

şimdi "rotorun bobinlerini ve bobinlerin dışında bulunan demirleri tamamen söküp, sadece mil kalsın" derken resimde gösterdiğim ve kırmızı ile işaretlediğim silindiri mi çıkaracağım?



Mıknatısları nereye ve nasıl monte edeceğim? doğru anladıysam eğer kırmızı ile çıkardığımız silindirin yerine yeni demir silindiri monte edip üzerine sarı ile işaretlediğim şekilde mi mıknatısları yerleştireceğiz ?


Yönetici Notu: Paylaşılan fotoğraf, fotoğraf paylaşım sitesinden silindiği için kaldırılmıştır.



iyi çalışmalar
 
Bu siteyi kullanmak için çerezler gereklidir. Siteyi kullanmaya devam etmek için onları kabul etmelisiniz. Daha fazla bilgi edin…