Sayın bolaheng !
O resimde dinamonun orijinal rotoru yok. Bahsettiğim parçaları söktükten ve mıknatısları monte ettikten sonraki hali bu. Hem kırmızı ile hemde sarı ile işaret ettiğiniz yer birbirinin aynı resimler. Ve o işaretlediğiniz şeyler mıknatıslardır. Orada demir silindir üzerine yapıştırılmış 2 sıra, her sırada 12 adet olmak üzere toplam 24 adet neodyum mıknatıs var. Ben daha kuvvetli olması için 2 dinamonun nüvelerini birleştirip öyle yaptım. Siz tek nüve yapacağınız için tek sıra mıknatıs yapmalısınız.
Sayın duranatardag !
Haklısınız, o ilk yaptığım ve çıraklık dönemine ait bir çalışma. Teflon değilde ona benzer bir madde. Polyamid deniliyor. İşlemesi çok kolay bir malzeme. Nüveyi silisli sac yerine polyamid yapmayı denemiştim. Mıknatıs nüve karşısında zorlandığı için öyle bir deneme yapmıştım, ama çok verimli olmadı. Mıknatısın nüve ile karşılıklı kutup oluşmasını engelliyor. Şayet yapmayı düşünüyorsanız tavsiye etmem.
Sayın tekin126 !
Step motorlar düşük devirde elektrik üretebiliyor lakin fazla bir gücü olmuyor. Yeterli akım vermiyorlar. Zamanında denedim pek memnun kalmadım. Onun için en verimli olanı araba şarj dinamolarının modifiye edilmesi. Çok daha güçlü olması için otobüs veya kamyon dinamoları daha güzel oluyor. Bu dinamolar 48 oyuklu olduğu için 16 kutuplu ve 16 mıknatıs yerleştiriyoruz, en küçük devirde hem gerilim hem akım veriyor. Ama onuda bulması mesele. Aslında 72 oyuklu dahlander motor bulsam 48 v. 4 - 5 kw. alternatör yapacağım ama piyasada eski dahlander bulmak hazine bulmaktan daha zor.