şimdi konu ilgili şöyle bir tavsiyede bulunabilirim:gemi jeneratörü dediğin zaman eski tipler ve yeni tipler çaok farklıdır.o yüzden sen bu makinaların instractıon book larını arasan daha mantıklı olur parçalar ve çalışma mantıkları genelde aynı ama üreticiden üreticiye değişiyor zaten alternatörler ile ilgili konu ortak fark genelde yıldız bağlı alternatörler ve yıldız noktasından gemibünyesine bağlı alternatörler.farklar genelde dizel makınalar ve kontrol sistemlerinde ortaya çıkar.fahrettin küçükşahinin kitapları genelde esli makınaları anlatır kendınden ders almadıkatn sonra kitaplarından yeni jeneratörler hakkında pek bir bilgi alabılecegını sanmıyorum ama genede mantıklarını oğrenmek için okunabilir.bırde zaten gemi jeneratörleri diye arama,karadada senkron çalışma mantığıyla çalışan tesislerdede aynı sistemler kullanılmakta çevrede bu konuları anlatabilecek kişiler varsa onlardanda öğrenebilirsin alternatör arızaları çok sıklıkla yaşanmaz (diyot patlatma hiter patlatma izolatör arızaları ki izolatörlerin kısa devre olması yüzünden baradan baraya sıçrama olmakta ve büyük arızlar yaşanmaktadır.sebebse gemilerde makina çalıştırılmadan boşta hava çakılır inicatör musluklarıı dediğimiz eksoz gazlarını atmosfere atan ve belli ölçümler yapılmasını sğlayan musluklar vardır onlardan çıkan eksoz artıkları karbon taşır bu karbonlar zamanla izolatörlerin iletken olmasına neden olur,avr arızları)yaşansada sebebleri kolay bulunabılen arıızlardır.sorun yaşatanlar ise dizelde oluşan ve aşlternatöre yansıyan arızlardır.yakıt pompası enjektör zamanlama arızları esas bunlar üzerinde tecrübe önemlidir bunlarda anca zamanla arıza yaşana yaşana öğrenebilirsin.gemi elektrikcısı olmak gibi niyetin varsa diğer sistemler ile ilgili bilgi alman önemli merak ettiklerini bana yaz ben sana yardımcı olurum.....