İsm@il
Katılımcı Üye
- Katılım
- 3 Şub 2008
- Mesajlar
- 1,022
- Puanları
- 81
Sn.aykanat arkadaşımızında açıkladığı gibi
birazdaha açmak gerekirse,
Asenkron motorlarda yükten dolayı oluşan kayma ile aynı şey. Motorda, dönen rotor yükü arttıkça şebekeden fazla akım çekilirken, alternatördede elektriksel yükün artmasıyla şebekeye fazla akım verilmesinden kaynaklanıyor. kayma fazla ise (motor ya da alternatör) kayma oranına bağlı olarak yük artmış demektir.
Trafolardada boşta veya yükte çalışırken primer indüktansının değişmeside benzer bir olaydır.
birazdaha açmak gerekirse,
Asenkron motorlarda yükten dolayı oluşan kayma ile aynı şey. Motorda, dönen rotor yükü arttıkça şebekeden fazla akım çekilirken, alternatördede elektriksel yükün artmasıyla şebekeye fazla akım verilmesinden kaynaklanıyor. kayma fazla ise (motor ya da alternatör) kayma oranına bağlı olarak yük artmış demektir.
Trafolardada boşta veya yükte çalışırken primer indüktansının değişmeside benzer bir olaydır.