Generatör, alternatör ve dinamo nedir?

Bunlarda sabit mıknatıs mevcut, sebebi budur. Aynı e-skuter daki bldc tip motor mantıgında. Hatta üreticiye göre mıknatıs şekilleri, yerleşimleri, sayıları farklıdır. Şu an için bildiğim en verimli Elektrikli Araç (EV) motoru Tesla nın üretimidir. Farklı görüşte olanlar varsa örnekleriyle belgeleriyle katılım sağlamalarını beklerim.

Ekli dosyayı görüntüle 101122 😆😆
Değişik motorlar kullanıyorlar. Mesela Tesla model s te bildiğimiz sincap kafesli indüksiyon motor kullanılmış. Model 3 te IPMsynRM dedikleri içinde sabit mıknatıslar bulunan bir motor geliştirmişler. Şimdi bu model s te bildiğimiz sincap kafesli motor varsa nasıl enerji üretiyor olabilirler?
Video koysam belge yerine geçer mi? :)

1694538420604.png
1694538382334.png
 
Son düzenleme:
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Zaman rölesi bir diğer ifade ile zaman saati adı verilen sistem süresi belli olan bir aralıkta araya girmesi veya çıkması amaçlanan elektrik sisteminin kontrol edilmesinde kullanılmak için tasarlanmıştır.
üstadım indüksiyon generatorlerinden bahsediyorum.
Tam anlayamadım.
Yanlış anlaşılma olmasın diye açıklama yapayım.
Bir daimi mıknatıslı DC veya AC motor hem motor hem de üreteç olarak çalışabilir. Herhangi bir müdahale olmaksızın işlemi ters çevirmemiz yeterlidir.
Ancak AC motor olarak üretilmiş bir cihaz ile AC gerilim üreten bir cihaz arasında bazı küçük ayrıntılar bulunur.
Bu küçük ayrıntılardan dolayı bir cihaza motor ya da üretici (alternatör veya dinamo) denilmektedir.
Doğru mu anladım neden hepsine motor denmediğini mi soruyorsunuz?
Benim anladığım da yukardaki açıklamalarım doğrultusundadır.
 
Konu dışı olacak ama elektrikli araçlarda kullanılan motorlarla nasıl oluyorda aynı zamanda enerji üretebiliyorlar. Bildiğim kadarıyla çoğu araç 3 fazlı AC motor kullanıyor.
muhtemelen rejeneratif etkiyle ilgildir. çünkü benzer durum endüstide asansör veya eğimli konveyorlerde de karşımıza çıkıyor. anladığım kadarıyla otomotivde bu artık enerji şarjda kullanılıyor.
 
muhtemelen rejeneratif etkiyle ilgildir. çünkü benzer durum endüstide asansör veya eğimli konveyorlerde de karşımıza çıkıyor. anladığım kadarıyla otomotivde bu artık enerji şarjda kullanılıyor.
Evet, sistemin ismide rejeneratif fren sistemi diye geçiyor. Sabit mıknatıs varken mantıklı geliyor ama nasıl oluyorda asenkron motordan elektrik üretebiliyorlar bunun mantığını çözemedim.​
 
muhtemelen rejeneratif etkiyle ilgildir. çünkü benzer durum endüstide asansör veya eğimli konveyorlerde de karşımıza çıkıyor. anladığım kadarıyla otomotivde bu artık enerji şarjda kullanılıyor.
Burada küçük bir ayrıntı var.
Hareket halindeki bir motorun enerjisi kesilir de anında çıkışları yüklenirse o motor duruncaya kadar elektrik üretmeye devam edecektir.
(Dinamik frenleme)
Frenleme yerine motora güç uygulanarak dönme hareketi devam ettirilirse, o motor her koşulda elektrik üretmeye devam edecektir.
Ancak bir motor durduktan sonra hareket enerjisi uygulansa bile elektrik üretmeyebilir.
 
Evet, sistemin ismide rejeneratif fren sistemi diye geçiyor. Nasıl oluyorda asenkron motordan elektrik üretebiliyorlar mantığını çözemedim.​
yazılımla, iniş aşağı gidiyorsun diyelim. frene bir kere bas bırak, beyin / ecu işte her neyse elektrik üretmek üzere uyartım veriyor. benim eski elektrikli bisiklette vardı.
 
merhabalar. generatör, alternatör ve dinamo tanımlarına bi çok kaynaktan rahatlıkla ulaşılabileceğini biliyorum. asıl sizlerin -hiç araştırmadan- halihazırda bilgilerinizle ne anladığınızı merak ediyorum. kişisel açık ya da eksik falan aramıyorum o yüzden samimi cevaplarınızı bekliyorum. paylaşımlar beklediğim gibi ilerlerse başka sorular ve kavramlarla konuyu daha da genişletmek istiyorum. herkese güzel bi pazar günü diliyorum.
Jeneratör genel bir kavram, yani DC veya AC olarak mekanik enerjiden elektrik enerjisi elde etmemizi sağlayan elektrik makinelerine jeneratör diyebiliriz. Tahrik makinesi dizel motorda olabilir, türbin de olabilir, başka bir elektrik motoru da olabilir.

Bir doğru akım makinesine dışardan mekanik tahtik vermek suretiyle jeneratör olarak kullanırsanız dinamo olmuş olur. Aynı doğru akım makinesine elektrik verip mekanik enerji elde ederseniz bu sefer doğru akım motoru olmuş olur. Bu söylediklerim fırçalı makineler için geçerli.

Bir alternatif akım makinesine dışarıdan mekanik tahrik vermek suretiyle jeneratör olarak kullanırsanız alternatör olmuş olur. Aynı makineye elektrik verip mekanik enerji elde ederseniz bu sefer alternatif akım motoru olur.

Bütün makineler iki yönlü (hem motor hem jeneratör olarak) kullanılmıyor. Pratikte elektrik makinesinin isimlendirilmesi yaygın kullanım şekline göredir. Senkron makine dendiğinde çoğu kişinin aklına alternatör gelir.

Diye düşünüyorum ben.
 
yazılımla, iniş aşağı gidiyorsun diyelim. frene bir kere bas bırak, beyin / ecu işte her neyse elektrik üretmek üzere uyartım veriyor. benim eski elektrikli bisiklette vardı.
Evet işin içinde yazılımda varmış. Konu hakkında güzel bir video buldum. Normalde döner manyetik alan hızı (stator) daima rotor hızından fazladır. Döner manyetik alan hızını rotor hızınının altına düşürürseniz motor elektrik üretmeye başlar demiş. Döner manyetik alan hızını rotor hızının altında tutma işini ise akıllı inverter yapıyormuş. Yeni birşey öğrenmiş oldum.​
 
Doğru mu anladım neden hepsine motor denmediğini mi soruyorsunuz? Sonuçta yeterince eş sesli kelime var dilimizde, daha iyi anlaşılır olmak adına ben katılmıyorum özellikleri belirtilmeli her eşyaya tek kelime neden olsun?! Dilimizi daha da zenginleştirmek adına yine batıya özenelim bu konuda :).

hayır. teknik camiada alternator, dinamo, ac generator, dc generator veya takogenerator dendiğinde aynı şeyin anlaşılmasını istiyorum. örneğin eskide kaldığı söyleniyor ama otomobillerde hala şarj dinamosu efsanesinden bahsediliyor. başka bi örnek, adamlar jeneratör yapmışlar ve dc akım üretiyorlar. üstelik buna DC generator diyorlar ve kullandıkları makine alternator. diyotlarla AC gerilimi DC gerilime çeviriyorlar. kendileri yaptıkları makineye DC generatör diyor fakat yapısında dinamo yok. bu bahsettiğim kavramları doğru kullanmak ve başkaları kullandığında da doğru anlamak istiyorum. umarım ne demek istediğimi açıklayabilmişimdir.
 
Otomobillerdeki dinamo kavramı eskiden kalma, çok eski araçlarda alternatör yerine dinamo kullanılıyordu. Günümüzde kullanılan araçlarda alternatör var, şarj dinamosu demek yanlış olacaktır. Hatta bende eski bir oto elektrik kitabı var, hem dinamo hem alternatörleri anlatıyor araçlardaki. Eski Willys jeep yada diğer amerikan araçlarında dinamoyla karşılaşılabilir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,213
Mesajlar
924,288
Kullanıcılar
451,577
Son üye
Wertkaan

Yeni konular

Geri
Üst