onurko
Üye
- Katılım
- 7 Ara 2012
- Mesajlar
- 11
- Puanları
- 1
- Yaş
- 32
Arkadaşlar iyi günler slaytın son kısmındaki gerilim kıyıcı devresinin mantığını bir türlü anlayamadım yardımcı olurmusunuzEkli dosyayı görüntüle NOT4.PDF
Ordaki boşluk dediği böge ne anlama geliyoS1 ve S2 iletime geçirilir ise motor bir yöne, S3 ve S4 iletime geçirilir ise diğer yönde döner, iletim sinyali yerine PWM sinyali uygulanırsa hız ayarı yapılmış olur.
S1 ve S3 veya S4 ve S2 iletime alınır ise motor frenlenir.
S1 ve S4, S3 ve S2 hiç bir zaman aynı anda iletime alınmamalı
peki oradaki boşluk dediği çalışma bölgesi neye denk geliyo
Klasik H köprüsü, temel de yukardaki gibi olsa da çeşitli kontrol teknikleri de var.
Belgeyi bu saatte tekrar incelemedim (4:48) boşluk kelimesi nerde geçiyor bakmadım sadece tahmini yazıyorum PWM sinyalinin pasif olduğu durum kastedilmiş te olabilir. mosfetler arası geçiş anında delay-time da kastediliyor olabilir bunlar ilk akla gelen. belgeden alıntı yaparsanız daha hızlı yardımcı olabilirim.
Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim müsait olduğunuzda bakarsanız çok makbule geçicek belge küçük bişey aslında o sorduğum soruda belgenin sonlarında yer alıyor belgeyi yukarıda paylaştım şimdiden teşekkürlerşimdi girip okuyabildim ve maalesef hemen çıkmam gerek döndüğümde yazmaya çalışırım fakat asıl belgeye bakmak gerek resim küçük k bakmayın