hız sıcaklık ilişkisi hakkında bir soru??

ahabu

Üye
Katılım
12 Kas 2008
Mesajlar
260
Puanları
1
Yaş
39
MErhaba arkadaşlar benim merak ettiğim şey şu bir motoru frekans kontrol cihazlarıyla 50Hz de değilde 40 Hz yada 45Hz de çalıştırırsak motorda bir sorun oluşur mu? ısınmasında, sargılarda yada herhangi bir arızaya sebeb olabilir mi?
Saygılarımla
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
düşük frekans motor sargılarındaki empedansı düşürür. Düşen empedans fazla akım çekilmesine ve buna bağlı olarak ısının artmasına neden olur. Isı artışının getirdiği etken olarakta sargı izolasyonun eriyip kısa devre olma ihtimali yükselir.
 
Sargılarda sorun çıkmaz.Motor devri düştükçe akım karesi oranda düşer.örneğin 15kw motor 25hz de çalıştırıldığında 1/8 i kadar güç çeker.Ancak motor sürekli düşük devirde çalışıyorsa ve ortam sıcaksa kendini soğutamaya bilir.Bu durumda harici fan takmak gerekebilir
 
cevaplarınız için teşekkür ederim sorumun cevabını aldım sayılır. sizlerin tecrübelerine sayanarak mesela bir motoru 40Hz de devamlı çalıştırırsak, motorun yanma ihtimali nedir?
 
sn alidemir ;
verdiğiniz bilgi hangi kaynakta yazıyor bakabilirmiyim ?

Sn ahabu motorunuzun yük durumu, çalıştırılma süresi gibi etkenler yanma ihtimalinin % desini değiştirir. Fakat şunu diyebilirim 50 hz de çalışmada oluşan ısıdan daha fazla ısı meydana gelir 40 hz de. Motor devriniz düşer.
 
Cevaplar içi teşekkürler.
alidemir in verdiği bilgi güç formülü moment hız formülünden yola çıkılarak hesaplanmış olabilir. moment hızın karesi ile orantılıdır. hız 50 hzden 25 hz e düşünce momente 1 bölü 4 oranına düşecektir. buna göre güçte yaklaşık 1 bölü 8 oranına (%12.5) düşücektir.
 
Enerji Bakanlığının ENVER uygulama verilerine ulaşırsanız veya Sıemens frekans invertörleri sayfalarını inceleyebilirseniz.motor devrindeki %50 düşmenin yükü1/8 oranına düşürdüğünü formüller ile görebilirsiniz.
Isınma ile ilgili düşüncelerim Formüle değil birebir uygulamaya dayanıyor.halen çalıştığım fabrikada (çeşitli güçlerde ve markalarda)400 civarı frekans invertörü var.Kurulu gücün %90'ı invertör çıkışlı motorlardan oluşuyor.
Neredeyse tüm motorlarım(bazıları 10 yıldır) 40-45hz bazıları da35Hz civarında 7/24 çalışıyor.Merkezi iklimlendirmemiz var ve geceleri fabrika içi 40C civarıdır.
Buna rağmen (1 invertörle çoklu motor uygulamaları hariç) hiç denecek kadar az motorum yandı.
Önceki yazımda da belirtiğim gibi ortam aşırı sıcak devir çok düşük (10-15hz)ve süre uzunsa sıkıntı çıkabilir.Harici fan uygulması gerekebilir
Daha önce kontaktör üzerinden çalışan bir motor invertör ile çalıştırıldığında bazan sıkıntı olabiliyor.Ancak yeni motor kullanılmışsa kontaktör termik korumasına sahip bir motora kıyasla daha uzun ömürlü olmaktadır.

motorların yanmalarının ana nedeni içinden geçen akımın iç sıcaklığı yalıtım değerlerinin (90C) üzerine çıkarmasıdır.Eğer imkanınız varsa bir motoru bağlayıp hızını düşürerek çalıştırın.Motor akımının(hem invertör girişinde hem çıkışında )düştüğünü gözlemleye bilirsiniz.
 
Teşekkürler verdiğin cevap için, benim içinde formul yerine uygulamadaki verilerdi, bilgini paylaştığın için teşekkürler.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,054
Mesajlar
922,882
Kullanıcılar
451,326
Son üye
greda

Yeni konular

Geri
Üst