HARMONİĞE EN DAYANIKLI AC SÜRÜCÜ HANGİSİ

ornekler ve tecrubeleriniz icin sagol arkadar
 
Son düzenleme:
Sürücü farketmez, sürücüyü harici olarak harmonik filtreleme yapılması lazım. Bu işi yapan çok firma var ara konuş.
 
Sürücü farketmez, sürücüyü harici olarak harmonik filtreleme yapılması lazım. Bu işi yapan çok firma var ara konuş.

+1

herkez marka vermiş maşallah.. bu işin markayla alakası dördüncü beşinci sırada gelir.önemli olan MÜHENDİSLİK. sen panonu, projeni EMC kriterlerine göre yapma, uygun filtre ve şok bobini vs kullanma, sonra "bu olmuyor" de..
Güç kablosu bağlantılarından, sürücü montajına, motor bağlantısına kadar bir sürü aşaması var, sistemi iyleştirmek gerek. Profesyonel destek lazım size.
 
bence de en iyi invertör abb
 
sorun sürücümü yoksa sisteminizdeki harmonikmi.Sürücülerde başlı başına harmonik üretir.İlk önce sisteminizi veya fabrika vs ne ise harmonik,reaktif,kapasitif ölçüm değerlerini ölçün.Sistemde değişim gerekirse yaptırın arkadaşın dediği gibi profes.deste3ğe iktiyacınız var
 
  1. EMC-doğru elektrik tesisatını sağlamak için uyulması gereken genel hususlar.

    1. Yalnızca blendajlı/zırhlı motor kabloları ve blendajlı/zırhlı kontrol kabloları kullanın.
    2. Blendajı her iki uçtan toprağa bağlayın.
    3. Bükülü blendaj uçlarıyla (bükülü kablo uçları) takılmasını önleyin; bu, yüksek frekans blendaj etkilerini bozar. Bunun yerine kablo kelepçesi kullanın.
    4. Frekans dönüştürücünün madeni dolabına montaj vidaları aracılıyla montaj plakasından iyi elektrik teması olmasını sağlamak önemlidir.
    5. Yıldız contalar ve galvanik olarak iletken montaj plakaları kullanın.
    6. Montaj dolaplarının içinde blendajsız/zırhsız motor kabloları kullanmayın.
    7. Kontrol kablosu; şebeke ve motor kablosundan min.20cm uzağında olmalıdır.
    8. Kontrol kablosu; güç kabloları ile ayrı ayrı kanallardan gitmesi gerekiyor.
    9. Kontrol Kablosu; kablo kanalları içerisinde güç kablolarına 90 derece açı ile gitmesi gerekiyor.
    10.Pano topraklamasının kuvvetli yapılması, motora ve sürücüye toprak kablosu çekilmelidir.
    11.Motor etiket bilgilerinin sürücüye doğru set edilmesi gerekmektedir.
    12.Kullanılan PLC’nin EMC uyumluluğu ve sanayi ortamında uygunluğuna bakılmalıdır.
    13.PLC modülü sürücü panosunda olmayacaktır. Ayrı bir panoda ve sürücü panosundan uzakta olması gerekmektedir.
    14.Motor kablo mesafesinin uzunluğu sürücüye göre seçilmelidir. VLT’nin RFI filtre seçimi.
    15.Motorda toprak arızası olup olmadığı kontrol etmek için motor uçlarının ve motorun toprak direncini bir mega ommetreyle ölçün.
    16. Motor yalıtıcısı veya motor rölesi takmak için blendajı bölmek gerekirse, blendajın olası en düşük HF empedansı ile sürdürülmesi gerekir.
 
Selamlar,

Öncelikle Harmonik kaynağını tespit ediniz.

Şebeke analizörünüzü 3 faz olarak işletmenin ana girişine bağlayınız.

1-İşletme içinde harmonik oluşturan bütün sürücüleri devre dışı bırakıp akım, gerilim ve toplam harmonik bozulmaları yüzde olarak not ediniz.

2-İşletme içindeki harmonik oluşturan bütün sürücüleri devreye alıp hepsi çalışır durumda iken akım, gerilim ve toplam harmonik bozulmaları yüzde olarak not ediniz.

Bu iki maddede aldığınız notları karşılaştırınız. Size harmoniklerin sürücülerdenmi yoksa başka bir sebebtenmi kaynaklandığını söyler.

Çözüm;

Eğer 1.maddede aldığınız notlardaki harmonikler izin verilen yüzdeler altında ise ve 2. maddede aldığınız notlardaki harmonikler izin verilen yüzdeler dışında ise harmonik kaynağı sürücülerdir. Size tavsiyem mevcut sürücülerinizi tetikleme freakansı çok yüksek özel sürücüler ile değiştirmenizdir. Ayrıca filtre kullanmakta fayda sağlayabilir. Bu önlemler harmonikleri izin verilen yüzdeler altına çekmede fayda sağlayabilir.

Eğer 1.madde ile 2. maddede aldığınız notlar arasında fazla fark yok ise harmonikler 1.madde de yüksekse harmonik kaynağı sürücüler değildir. Başka yere yönelmenizi öneririm.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,854
Kullanıcılar
453,277
Son üye
zkan78

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst