Harmonik Filtreli Kompanzasyon

ahmtyldrm

Üye
Katılım
28 Ağu 2008
Mesajlar
5
Puanları
1
Yaş
40
slm arkadaşlar 55kw lık 2 adet dc motor var. kompanzasyonu için yardımcı olursanız çok sevinirim.Bu motorlar inverter ile besleniyor. ve bunedenle harmonikler oluşuyor.yardımlarnızı bekliyorum.
 
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
slm arkadaşlar 55kw lık 2 adet dc motor var. kompanzasyonu için yardımcı olursanız çok sevinirim.Bu motorlar inverter ile besleniyor. ve bunedenle harmonikler oluşuyor.yardımlarnızı bekliyorum.

DC Motor sürücü dersek daha doğru olacaktır. Sisteminizde hrmoniklerden kaynaklı bir problem mi var, problem nasıl yansımaktadır. Harmonikler, endüktif reaktife etki ederler fakat sisteme etki eden boyutlar hakkında bilgi sahibi olmamız gerekir.
 
Bence de biraz daha bilgi lazım.
sisteminizde elektronik kart hataları çok sık oluyor olabilir,sebepsiz yere şalterleriniz açıyor olabilir.Kompanzasyon sorunu yaşıyor olabilirsiniz.
Sorun her ne olursa olsun,işin doğrusu,harmonikleri yok etmektir.Fakat ben kendi çalıştığım yerdeki kompanzasyon sorununda gördüm ki,özellikle büyük firmalar( belki de küçük firmaların harmoniklerden haberi olmadığı içindir) hemen harmoniğe suç atıyorlar.Bunu harmonik önleyici sistemler satmak için mi yapıyorlar,yoksa yurt dışı bağlantılı çalıştıklarından,her şeyin nizami olması gerektiğini düşündüklerinden mi yapıyorlar bilmiyorum.Belki de mühendisleri,okul eğitimi dışında,firmadan aldıkları iç eğitimde,bunu çok sık işlediklerinden bu psikoloji ile hareket ediyorlardır.Benim düşüncem,harmonik bir sorundur,giderilmelidir.Ama her zaman için,harmoniğin var olması,kompanzasyonun düzgün çalışmayışının ilk sebebi değildir.
 
Hız kontrol cihazı aldığın yerden filtre al ve önüne koy. Bağlantı şeması vs. üretici firmadan al. çok uğraşma ....
 
Hız kontrol cihazı aldığın yerden filtre al ve önüne koy. Bağlantı şeması vs. üretici firmadan al. çok uğraşma ....

Filtre, reaktör farklı kavramlardır. Bazı firmaların, motor öncesinde koydukları reaktör akım sınırlama amaçlı da olabiliyor. Yalnız direk böyle bir çözüm yanlış olacaktır.
 
ilgilendiğiniz için hepinize çok teşekkür .size firmanın raporunu olduğu gibi verim .
sisteminizdeki teknolojik cihazlarınız çalışırken harmonik distorsiyon oranınız normalden yüksek olduğu için işletme tarafınızda elektronik kart arızalarıyla kompanzasyon tarafında ise kondansatör ömürlerinin azalması yada patlaması ve kablolarınızın normaden daha fazla ısınması gibi durumlarla karşılaşacaksınız. Aynı zamanda sisteminizde çalışan hız kontrol cihazlarınızın üretmiş olduğu harmoniklerinizde reaktif değerlerinizi yukarı çekecektir.Mevcut kompanzasyon sisteminiz harmonik filtre sistemine uygun değildir. Kompanzasyon sistminiz tristör anahtarlamalı harmonik filtrli sistem ile değiştirilerek kompanzasyon sisteminizin daha kararlı ve güvenli çalıacaktır.trafo gücünüze göre (1000 kvA)493.75kVAR gücünde harmonik filtre sistemine ihtiyaç duyulur.
 
normalden ne kadar yüksekmiş?
şu anda size verdiği bir sıkıntı var mı bu harmonik bozulmanın?Yani firmayı bir şikayetinizden dolayı mı çağırıp ölçüm yaptırdınız,yoksa firma sizi arayıp ,ölçüm yapalım mı dedi?
 
Sayın m-usta-fa'ya kesinlikle katılıyorum. İşletme hakkında net bilgiye sahip değiliz. Fakat, benim tahminim gerek olmadığı yönündedir. Bu tarz sistemlerin maliyetleri oldukça yüksektir. Ölçüm yaptırdıysanız, akım ve gerilim harmonik distorsiyon oranını, kaçıncı derecede yoğunluk olduğu, %p değeri vb. bilgileri paylaşırsanız daha sağlıklı yorum yapabiliriz.
 
bence burda adamların bir yanlışı var trtafoya göre hemen ne kadar kondansatyör gerekli diye teklif vermişler (ne bir ölçüm yapmışlar nede bir gücüne falan somuşlar) bence o firmaya çok güvenmeyiniz DC motorlara sürücüden önce bir tane şok bobinide bağlamayı unutmayınız.
 
uygulanacak prosese göre dc motor seçimi ve bu motoru sürecek dc sürücü titizlikle seçilmelidir dc motorlarda base speed ve max speed vardır. örnek 750/1200 rpm bir dc motor 700v armatür gerilimi ve 22ov ikaz gerilimine sahip olsun motor ikaz gerilimi 220v ve armatür gerilimi 700v iken 750 rpm de dönecektir.ikaz gerilimi düşürülerek motor devri 1200 rpm çıkarılır.proses gereği motor 750 rpm de çalıştırılıyorsa pek sorun yaşanmayacaktır.Ama motor devri 750 rpm altında çalıştırıldığında örnek 400 rpm gibi ac voltajdan tristörle dc gerilime çevrim olduğu için tristör tetikleme açısı küçülecek ve akımla gerilim arasındaki açı büyüyeceği için dc motorun reaktif bileşeni artacaktır.Bu şu anlama gelir 750 rpm de çalışan motor örnek 400kvar gibi bir reaktif akım üretirken bu 400 rpm de 800 kvar gibi olacaktır.Harmonik akımları ve bunun kötü etkilerini düzeltmek için proses çok iyi bilinmeli öncelikli olarak motor gücü ve devri uygun seçilmelidir.dc sürücünün ac tarafına mutlaka reaktör konulmalı ve kompanzasyon sistemi kontaktörlü değil statik tristör kontrollü yapılmalıdır.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,263
Mesajlar
924,813
Kullanıcılar
451,670
Son üye
ugurhaydarr

Yeni konular

Geri
Üst