kadir1978
Üye
- Katılım
- 22 May 2010
- Mesajlar
- 323
- Puanları
- 1
Hidrofor basıncını kontrol edebileceğimiz Plc ile uygulanmış bir çalışma yaptım.Program ve projesini hazırladım denemsini yakında yapacağım kısmetse.Piyasada bu şekilde veya daha farklı sürücü macrosu üzerinden yapılanlar var.Bu şekilde denemeyi düşündüm.İleriye doğru geliştirlebilir.Sizlerden ricam olumlu yada olumsuz görüşlerinizi bildirmeniz.
HİDRAFOR BASINÇ ÇALIŞMASI - YouTube
HİDRAFOR POMPA KONTROL ÇALIŞMA SİSTEMİ
SİSTEM ÇALIŞMA ŞEKLİ:
-Sistem istenilen basınç doğrultusunda hedefe doğru motorları birer,birer çalıştırarak hedefi yakalaması ve akış devam ettiği sürece aynı seviyeyi koruyarak çalışmaya devam etmesi şeklinde yazılım ile kurulmuştur .Akış durduğunda tüm motorları kapatarak sistemi başa alarak akışın devam etmesi beklenir.
-Sistem manuel veya otomatik olarak çalıştırılabilir.
-Basınç kontrolü otomatikte basınç transmitteri,manuelde ise basınç siwiciyle kontrol edilmektedir.
-Çalışması istenilen motorlar seçilerek aktif,çalışması istenmiyen motorlar pasif konuma alınabilir.
-Otomatik çalışmada eşit yaşlandırma yapılarak hangi motor daha az süreyle çalıştıysa ilk o çalışacak şekilde otomasyon tarafından seçilir.Motorlara yük binmesini engellemek ve arıza riskini düşürmek hedeflenmiştir.
-Sistem otomatik konumda ve motorlar çalışıyorken herhangi bir motorun arızalanması termik atması durumunda sistem kendini stop ederek arızalı motoru pasif eder.Diğer sağlam motorları en az çalışanından olacak şekilde seçerek sistemi tekrardan kendini start ederek beklemeksizin sistemi diğer motorlarla,arıza giderilinceye kadar beslemeye devam eder.
-Sistem starttan sonra motorlar çalıştığı halde istenilen basınca(kavitasyon eğrisine) ulaşılamıyor ise sistem kendini otomatik stop ederek arıza bildirimi ve alarm siren ikazıyla uyarır.
-Otomatik çalışmada sürücüde arıza durumunda ekrandan(motor sürücü arıza durumunda manuel çalışmaya geçiş) seçeneği aktif edlilmiş ise sistemden son hangi motorda çalışmış ise onu pasif ederek diğer motorlarla manulel konumda çalışmaya devam eder.
-Arıza durumunda motorun numarası,arıza şekli,arıza zamanı alarm panelinden okunulmaktadır.
- Motorlar ilk olarak sürücüyle kaldırılacağı için şebekeye binen anma akımını ortadan kaldırılması ve enerji sarfiyatı hedeflenmiştir.
-1,sürücüyle hepsi aynı güçte sürücü-şebeke mantığıylasınırsız motor çalıştırılabilir.
HİDRAFOR BASINÇ ÇALIŞMASI - YouTube
HİDRAFOR POMPA KONTROL ÇALIŞMA SİSTEMİ
SİSTEM ÇALIŞMA ŞEKLİ:
-Sistem istenilen basınç doğrultusunda hedefe doğru motorları birer,birer çalıştırarak hedefi yakalaması ve akış devam ettiği sürece aynı seviyeyi koruyarak çalışmaya devam etmesi şeklinde yazılım ile kurulmuştur .Akış durduğunda tüm motorları kapatarak sistemi başa alarak akışın devam etmesi beklenir.
-Sistem manuel veya otomatik olarak çalıştırılabilir.
-Basınç kontrolü otomatikte basınç transmitteri,manuelde ise basınç siwiciyle kontrol edilmektedir.
-Çalışması istenilen motorlar seçilerek aktif,çalışması istenmiyen motorlar pasif konuma alınabilir.
-Otomatik çalışmada eşit yaşlandırma yapılarak hangi motor daha az süreyle çalıştıysa ilk o çalışacak şekilde otomasyon tarafından seçilir.Motorlara yük binmesini engellemek ve arıza riskini düşürmek hedeflenmiştir.
-Sistem otomatik konumda ve motorlar çalışıyorken herhangi bir motorun arızalanması termik atması durumunda sistem kendini stop ederek arızalı motoru pasif eder.Diğer sağlam motorları en az çalışanından olacak şekilde seçerek sistemi tekrardan kendini start ederek beklemeksizin sistemi diğer motorlarla,arıza giderilinceye kadar beslemeye devam eder.
-Sistem starttan sonra motorlar çalıştığı halde istenilen basınca(kavitasyon eğrisine) ulaşılamıyor ise sistem kendini otomatik stop ederek arıza bildirimi ve alarm siren ikazıyla uyarır.
-Otomatik çalışmada sürücüde arıza durumunda ekrandan(motor sürücü arıza durumunda manuel çalışmaya geçiş) seçeneği aktif edlilmiş ise sistemden son hangi motorda çalışmış ise onu pasif ederek diğer motorlarla manulel konumda çalışmaya devam eder.
-Arıza durumunda motorun numarası,arıza şekli,arıza zamanı alarm panelinden okunulmaktadır.
- Motorlar ilk olarak sürücüyle kaldırılacağı için şebekeye binen anma akımını ortadan kaldırılması ve enerji sarfiyatı hedeflenmiştir.
-1,sürücüyle hepsi aynı güçte sürücü-şebeke mantığıylasınırsız motor çalıştırılabilir.