HIZLI DEGISEN YUKLERDE KAEL DEGER TUTUMADI.

İlk kalkış sırasında (yada ilk 1 saniyede, toplam 5 sn için) enerjinin % 20 sinden fazlasını tüketeceği gerçeğini unutmayınız, kalanındada yavaşlama vs yine fazla yada eksik kompanzasyon oluşacaktır, çok hızlı olmasada hızlı yük grubuna girer aksi halde kontaktörler aç-kapa ile sürekli sorun yaşarsınız. Yarı iletken anahtarlama bu gibi yerlerde daha uygun olur.
Arkadaşlar merakımı celp etti hızlı değişen yük diyorsunuz acaba yükün durumu saniyede kaç kez değişiyor. Bir asansör en fazla ne kadar hızlı olabilir ki bir kat aralığı için 5 sn. diyelim. bunun 1. saniyesinde yükü algılasa bile % 80 kadar miktarını kompanze eder. Bir asansör için daha hızlı bir kompanzasyona hiç ihtiyaç yok bence. Boşuna masraf çıkartmayın kendinize.
 
asansörler yükleri itibarile ile değişik tepkilerde bulunabilir, geçen ay bir analiz videosunu sizlerle paylaşmak istedim asansör değişim hızını bir görün

ilk devreye girince takribi 1.5 sn kadar 20 kvar bir fark ile başlıyor sonrasında asansör durana kadar problem yok dururkende asıl başka problemde orda başlıyor takribi yine 1.5 sn reaktif enerji aktifin değerini aşıyor
roleler asansör normal çalışırken yapacağını yapıyor ama işi batıran bu durup kalkmalar, izledeğiniz videoyu hızlı kompanzasyon ile çözüldü cevap süresi 27ms lik bir sistem ile

http://www.gruparge.com/files/guc_analizi_asansor.wmv
 
Selam;
Kael rölenin ceza sınırlarını iyi ayarlamalısınız.Bunu normal ceza sınırı olan , %20 ye %15 yapmayın ama, daha da düşük tutun.rneğin %10 ve %8 gibi.
Kael rölenin mantığı diğer rölelerden farklıdır.Siz röleyi bağladıktan 1 gün sonra endeks alıp , eyvah reaktif ceza deyip , ayarlarıyla oynamamanız gerekir.Kael önce (emin değilim ama) bir süre endüktif yazdırır , ayarladığınız sınıra geldiğine, kapasitif yazdırmaya başlar.
Değil 1 asansör , bizde 2 asansör var.Ve diafaze puntalar , kaynak makinalarız.Yani saniyelik her faz ayrı ayrı , 50-60 amper değişimlere uğradığı oluyor.Ben bu tesisi , kaelin en düşük modeli ( neydi unuttum sanırım 312) ile aylarca cezadan uzak tuttum.Ama aktif gücüm iyice düşünce, kompanzasyonumdaki bir sorundan dolayı kompanzasyon gücüm de düşünce , kaelle de işin içinden çıkamadım.Belki de çıkardım fakat , bunun için o ay ,belki de diğer ay( ayarlamalar esnasında) ceza yemeyi göze almam lazımdı.Ve bir de nereye kadar uykusuz kalacağız diye düşündüm ve alron sistemi ile , sorunu hallettik.Siz bence klasik kompanzasyonla ya da uğraşmış olduğunuz gibi , münferit kompanzasyonla , sorununuzu gidermeye çalışın.Baktınız olmuyor, o zaman dinamik kompanzasyonu denersiniz.Dinamik kompanzasyon maliyetlidir, ve işletme maliyeti de vardır, yani az da olsa aktif tüketimi vardır.Onun için ,son çare olarak dinamik kompanzasyon denersiniz.Zaten dinamik kompanzasyon yapıp ta ne olacak , oranlarınız %3 -%5 olunca elektrik kurumu ödül vermiyor :)
 
sabit kondansatör baglayıp motor devreye girdikten 1-2 saniye sonra devreye girip motorla beraber devreden cıkarsa senin sorunun çözülür
 
Arkadaşlar merakımı celp etti hızlı değişen yük diyorsunuz acaba yükün durumu saniyede kaç kez değişiyor. Bir asansör en fazla ne kadar hızlı olabilir ki

ülkemizdeki asansörlerin hızı ekseriyetle (halatlı tip)1 metre /saniye (hidrolik tip)0,50- 0,60 m/sn olmakla beraber ülkemizdeki en hızlı asansör (şayet kiler sapphire projesine daha hızlısı yapılmadıysa)
6 metre /saniye dir .eklemek istedim

SAYGILAR
 

Forum istatistikleri

Konular
130,163
Mesajlar
933,873
Kullanıcılar
453,282
Son üye
taskina

Yeni konular

Geri
Üst