inverter

Arkadaşlar invertör ile gücü düşürmekten bahsetmişsiniz. Ama biliyorsunuzki motorlar boşta yada kapasitesinin altında yüklendiklerinde tam yük akımını çekmezler. Tabi eğer siz küçük bir güç gerektiren yere gerekenin örn. 10 katı güçte bir motor bağlamadınızsa.
Yani örneğin Trifaze 1 kW motor tam yükte yaklaşık 2 A akım çeker. Ama Yükü 1 kW'tan daha düşükse motorun çekeceği akımda daha düşük olacak, dolayısıyla daha düşük güç tüketecektir.
Burda İnvertörle neyin tasarrufunu sağlıyorsunuz anlamadım.
İnvertörle ancak; Eğer motor çok sık dur-kalk yapıyorsa, Yumuşak kalkış yaparak kalkış anında harcanan enerjiyi kontrol altına alarak bir miktar tasarruf sağlanabilir.

senin verdiğin örnek üzerinden gidelim 1kw motor tam yükte 2a çekiyor bunu birde invertör ile bağla ve invertörün girişindeki akımı ölç o zaman aynı akımı okumadığını daha düşük akım okuduğunu görürsün yani invertör tasarruf sağlar motor yüküde önemlidir ama tek başına aynı yükte invertör girişindeki akım düşüktür kalkış ve duruş akımları hariç motor çalışırken istersen bir dene ondan sonra yorum yaz
 
invertör tasarruf yapmak için üretilmemiştir
hız kontrol elemanıdır.
 
senin verdiğin örnek üzerinden gidelim 1kw motor tam yükte 2a çekiyor bunu birde invertör ile bağla ve invertörün girişindeki akımı ölç o zaman aynı akımı okumadığını daha düşük akım okuduğunu görürsün yani invertör tasarruf sağlar motor yüküde önemlidir ama tek başına aynı yükte invertör girişindeki akım düşüktür kalkış ve duruş akımları hariç motor çalışırken istersen bir dene ondan sonra yorum yaz

Arkadaşın yazdığına katılıyorum.Bende denemiştim soft starterle sürülen motor 30 A çekiyordu inverterli motor 24 A çekiyordu.(kontrol edilen Motorlar aynı işlevi görüyor)
 
Tasarruf etmek için şebekeden daha az aktif güç çekilmesi gerekir. Sürücülü ya da sürücüsüz motorlarda şebekeden çekilen güç, yine milden alınan güce eşittir.(aslında kayıplar nedeni ile bir miktar fazladır) Yani tasarruf söz konusu değil.

Akımın azalması ise sadece bir yanılgı. Sürücülü sistemler şebekeden harmonikli akım çekilmesine neden olduğu için, ölçü aletleri yanılabilir. Yoksa evirici, doğrultucu vs. güç elektroniği devrelerinin yoktan enerji var etmesi mümkün değil.

Ama sürücülerin bir faydası şu olabilir ki, sisteminizi nominal noktada çalıştırıp, sistemden maksimum verim alınmasını sağlayabilir.
 
sıcak su uygulaması farklı bir uygulama. ben sana işin doğalgaz tarafını anlatayım. kombinde tasarruf yapmak istiyorsan aldığın kombinin full alev modilasyonlu olması gerekmektedir. bu şu demek: sen suyu belirli bir sıcaklığa set ettiğinde kombi o set ettiğin değere yaklaştıkça gazı kısar ve set değerine ulşınca minumumda çalışır. biz buna oransal çalışma diyoruz.eğer set değerini 1-2 derece geçerse durur ki istenmeye durumdur çünkü senin kombin ne kadar durup kalkarsa o kadar çok fazla yakıt yakar. biz bu çalışmaya yani on-off kontrol deriz. yani oransal kontrol on-off kontrole göre çok çok tasarrufludur. sana oransal kontrolü söyle anlatayım: bir demlik su kaynat yüksek ateşte ve kaynadıktan sonra ocağı minumuma al suyun soğumadığını göreceksin ve aynı suyu çok az gaz harcayarak aynı sıcaklıkta tuttuğunu göreceksin. kombinin harcadığı elektrikle gazı karşılaştırırsan elektrik tüketiminin çok komik kaldığını göreceksin. yani kombine inverter falan bağlamak çok saçma olur. aldığın kombi hem full alev modülasyonlu ve pompasının kademeli yani değişik hızlı olması gerekir. ayrıca aldıktan sonra servise kapasite ayrı yaptırmayı unutma. çünkü kombiler genellikle 20000 kcal/saatlik satılıyor. ama kimi ev 100m2 kimisi 80- 130 m2 yani servisine kapasite ayarı yaptırman gerekiyor. bu dediklerimi yaparsan en iyi tasarrufu yaparsın. ayrıca kombine inverter falan bağlarsan bir sürü sorun çıkarabilir. çünkü inverterler frekansla oynayan cihazlardır kombinde veya koyacağın yerde hassas elektronik cihaz olursa cihazların sapıttığını görebilirsin. başka sorun varsa yazarsan cevaplayabilirim. bu bilgileri 5 yıldızlı otelin 13 yıllık kazan dairesi personeli olarak yazmaktayım.kolay gelsin
 
inverterler tam olarak tasarruf sağlamazlar fakat size 4kw' lık bir motor yeterken siz gidip 10kw motor kullanıyorsanız ve istenilen tork değeri düşükse sağlar arkadaşlar. aksi halde tam yükte çalışan bir motor için kayıp olarak bile geçebilir. çünkü inverterli sistemlere harmonik bileşenler şebekeye göre daha fazladır bu da ısınmalara ve kayıplara neden olur. ayrıca anahtarlama kayıpları da olduğundan tam yükle çalışan sistemlerde yol verildikten sonra sistem bir kontaktör üzerinden devresini tamamlamaktadır.
 
Arkadaşın yazdığına katılıyorum.Bende denemiştim soft starterle sürülen motor 30 A çekiyordu inverterli motor 24 A çekiyordu.(kontrol edilen Motorlar aynı işlevi görüyor)

volt ne olduğunu niçin yazmadın
10.kw bir güç 380.volt ta 33.amper çekerken 400.volt ta 25.amper çeker
 
merhaba arkadaşlar bi sorum olcak.90kw 110kw 55kw invertörle sürülecek bi sistemim var.bunların motora uzaklıgı 90 ve 110 kw un 50 metre 55 kw un 80 metre..kullanacagım kablo kesıtını modelını nasıl secebelırım..gerilim duşumu olmadan...
 

Forum istatistikleri

Konular
130,125
Mesajlar
933,354
Kullanıcılar
453,198
Son üye
matrix43

Yeni konular

Geri
Üst