Çalışırken motorda kesiklik olduğunu,bir müddet sonra tekrar eski durumuna döndüğünü ifade ediyorsunuz.Motorun karbüratörden önceki benzin süzgeci(Filtresi)ne bir bakın.Tamamen veya kısmen dolduğunda bu durum sıklıkla görülür.Muhtemel neden bundan olabilir,otomobilde de tıkanması,dolması durumunda motor çalışmasında kesiklik yapar,motoru sebepsiz stop ettirir bilirsiniz.Hava filtresi iyice dolduğunda ise,motor yalnızca zengin karışımla(Benzin+hava) çalışabilir,ancak stop etmez.Bir de jeneratörün belirli bir frekans ve voltaj değerinde çalışmasını temin eden yakıt girişiyle ilgili olan beslemesi ile de ilgili olabilir.Regülatör düzeneği ayrıca bulunuyorsa,ayarlarını ve durumunu bir kontrol etmenizde yarar vardır.
Yalnızca yakıt( gaz ayar) çubuğu(Manivelası)bulunuyorsa eğer,jeneratör çalışırken ayrıca bunun çok iyi tespit edilmesi,oynamaması gerekiyor.Gevşeklik durumu eğer varsa,çok iyi tespiti yapılmamışsa,motorun sarsıntısında kımıldayarak,sabit miktarda bir yakıtla beslenmemesine,bu da yine ayni şekilde devirde oynamalara,kesikliklere neden olabilir.Bujilerden birinde aşırı kirlenme varsa,diğer bujiler normal bir aralıktan ateşlemeyi yaptırıyorsa eğer,bu tek standart dışı olan buji kesikli motor çalışmasına neden olur,zira otomobilde bu tür vakalarla çok fazla karşılaştım.Kolay gelsin.