Jeneratör sargı mantığını anlayamıyorum

sorunu anlamadım abi matematik bilgin nasıl ?
 
Otomatik sigorta bulunduğu devreyi yüksek akım ve kısa devre akımlarından koruyan bir anahtarlama elamanıdır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Evet benim yukarıdaki beceriksiz cizimimde sizin çizdiğiniz sağdaki örnekti bazı alternatör uygulamalarında bobin sayısı aynı fakat noktasız sayısı farklı bu fark neden oluyor etkisi de birde mıknatıs birinci fazdayken fazla miknatistan dolayı 3 faz da aynı anda kutupta kalması nasıl engelleniyor
mıknatıs ve bobin çerçeve genişlikleri ile birbirleri arasındaki boşluklar ona göre ayarlanıyor. Aynı anda etkilemez. Açı farkı var.

Noktasız sayısını anlamadım.
 
mıknatıs ve bobin çerçeve genişlikleri ile birbirleri arasındaki boşluklar ona göre ayarlanıyor. Aynı anda etkilemez. Açı farkı var.

Noktasız sayısını anlamadım.
Kusura bakmayın mıknatıs sayısı farklı , aynı bobin sarımı aynı kasa hiçbir farkı yok fakat birinde 12 mıknatıs digerimde 14 diğerinde 6 bunu anlayamıyorum
 
altta resmini verdiğim alternatör den örnek vereyim , bu alternatörün sarım şekli resimde görülüyor , bu alternatör aynı bobin sayısı ve aynı sarım şekline sahip olmasına rağmen bazı kaynaklarda mıknatıs sayısı 24 , bazı kaynaklarda 12 , bazılarında 8 bazılarında 32 , sormak istediğim bu mıknatıs sayısını belirlerken neleri göz önüne alarak belirliyorlar , yani 3 fazlı alternatör ama 3 fazın üzerinden aynı anda manyetin alan geçiyor normalde aralarında belirli bir mesafe olması gerekli değilmi örneğin 1 faz üretimdeyken 2 faza manteyin alan yeni geçiyor olması gerekli değilmi o sırada 3 faz boşta olması lazım değilmi , neye göre kalıcı mıknatıs sayısı belirlenip yerleri tespit ediliyor
Ekran görüntüsü 2024-09-03 100154.png


mesela ben 12 bobinli nüveli bir alternatör sarımı yaparken neye göre mıknatıs sayısını belirlemem lazım ve açılarını ayarlamam lazım
 
altta resmini verdiğim alternatör den örnek vereyim , bu alternatörün sarım şekli resimde görülüyor , bu alternatör aynı bobin sayısı ve aynı sarım şekline sahip olmasına rağmen bazı kaynaklarda mıknatıs sayısı 24 , bazı kaynaklarda 12 , bazılarında 8 bazılarında 32 , sormak istediğim bu mıknatıs sayısını belirlerken neleri göz önüne alarak belirliyorlar , yani 3 fazlı alternatör ama 3 fazın üzerinden aynı anda manyetin alan geçiyor normalde aralarında belirli bir mesafe olması gerekli değilmi örneğin 1 faz üretimdeyken 2 faza manteyin alan yeni geçiyor olması gerekli değilmi o sırada 3 faz boşta olması lazım değilmi , neye göre kalıcı mıknatıs sayısı belirlenip yerleri tespit ediliyor
Ekli dosyayı görüntüle 110099

mesela ben 12 bobinli nüveli bir alternatör sarımı yaparken neye göre mıknatıs sayısını belirlemem lazım ve açılarını ayarlamam lazım
Sargıların göbek genişliği kadar olmalı mıknatısların genişliği
Örneğin sarı sargıların üzerine S kutbu gelirse 2 ile 3 arasına N kutbu gelmeli.
12 bobin varsa 24 mıknatıs(12adet SN çifti) konulacak.
12 mıknatıs konulursa bir sarı atlayacaksın. Atladığın bobin üzerinde mıknatıs olmadığı için elektrik üretmez birde seri bağlı olduğu için direnç gibi davranır.
 
abivciğim rotor kaç kutuplu mıknatıslanmayaı yapan rotor arada anlatayım yav
 
abivciğim rotor kaç kutuplu mıknatıslanmayaı yapan rotor arada anlatayım yav
abim benmi anlatamıyorum senmi anlamıyorsun , 12 bobinli nüveli alternatörde bazıları rotora 12 mıknatıs koyuyor bazıları 32 , bunu yaparken nelere dikkat edip neye göre bu kutup sayısını arttırıyorlar benim sorum bu bunun dışında soru yok abim aynı tip alternatörde bazısı 32 kutuplu bazısı 8 kutuplu ben bu kutup sayısını arttırmak istersem nelere dikkat etmem lazım ve nasıl arttırabilirim
 
Miknatis sayisini artirirsan 1 turda N/S gecis sayilari yani frekans artar. Ayni sekilde eger N/S gecis sayisi artarsa e=N*dfi/dt geregi enduklenen voltaj da artar.

Bu durumda cok miknatis kullanarak daha dusuk devir sayilarinda voltaj uretilmek istenmistir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,247
Mesajlar
924,615
Kullanıcılar
451,640
Son üye
BTBT

Yeni konular

Geri
Üst