jeneratörlerin üzerine yük almasi

Konu çok karmaşık ifadelerle bulandırılmış. Şebeke ile senkronizasyon harici jeneratörün yük almasıyla ilgili önemli açıklamaları çok net bir şekilde sıralama gerekliliği duyuyorum.
1- Jeneratör çıkış frekansı tamamen rotor dev/dk'sı ile ilgilidir. Dizel motora giren yakıt miktarı artarsa gücü artar devri artar.Netice olarak alternatörden alınabilinecek aktif güç değeri ve frekans artmış olur.
Tesiste aktif güç artarsa dizel motora giren yakıtın debiside artmalıdır. Aktif yüklenme esnasında rotor devri dolayısıyla frekans ve gerilimde düşer. Dizel motorun bu açığı kapatması için giren yakıt miktarının artması gerekir. Yakıt miktarı artınca aktif güç talebi karşılanmış olur devir dolayısıyla frekans normale döner.Aktif güç kaybından doğan gerilim düşümüde telafi edilmiş olunur.

2- Jeneratör çıkış voltajı ve endüktif reaktif güç talebinin karşılanması mevzusu tamamen ikaz(uyartım) ile ilgili mevzudur.
Tesiste endüktif rekatif güç artarsa uyartım akımıda artmalıdır. Endüktif reaktif yüklenmede devir düşmez. Uyartım akımı artar endüktif reaktif güç ihtiyacı karşılanmış olur buna bağlı gerilim düşümüde telafi edilmiş olunur.

Yukarıda belirtmiş olduğum iki önemli hususu asla birbirine karıştırmayınız.
 
Son düzenleme:
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.

Forum istatistikleri

Konular
128,857
Mesajlar
921,031
Kullanıcılar
450,963
Son üye
elektronik yaşam

Yeni konular

Geri
Üst