Kapasitör ve direnci nasıl bağlarım.

sakroda

Üye
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
27
Puanları
1
KnockRec.gif

Arkadaşlar merhabalar Benim aracımda bir vuruntu var ve bu vuruntunun nasıl bir sese benzediğini duymam gerekli. Vuruntu sensörleri motorda ateşleme zamanında bir sıkıntı olduğu zaman ateşlemeyi geri çekiyor bu yüzden araç çok yakıyor ve verimli olmuyor. Bu sesi öğrenmek için yukarıdaki devreyi yapmaya ihtiyacım var. Vuruntu sensöründen gelen data 0.1 uf kapasitör ile 100K 1/4 watt direnç ile birleşiyor ve direncin ucu da mikrofonun girişine gidiyor. Bunu da bilgisayarın mikrofonun girişine sokmayı düşünüyorum. Benim sorum bu kapasitör ile direnç arasından bağlantıyı nasıl yapmam gerekir. Yönlerini bilmiyorum bu konuda yardımcı olur musunuz:)
 
Ekli dosyayı görüntüle 101809
Arkadaşlar merhabalar Benim aracımda bir vuruntu var ve bu vuruntunun nasıl bir sese benzediğini duymam gerekli. Vuruntu sensörleri motorda ateşleme zamanında bir sıkıntı olduğu zaman ateşlemeyi geri çekiyor bu yüzden araç çok yakıyor ve verimli olmuyor. Bu sesi öğrenmek için yukarıdaki devreyi yapmaya ihtiyacım var. Vuruntu sensöründen gelen data 0.1 uf kapasitör ile 100K 1/4 watt direnç ile birleşiyor ve direncin ucu da mikrofonun girişine gidiyor. Bunu da bilgisayarın mikrofonun girişine sokmayı düşünüyorum. Benim sorum bu kapasitör ile direnç arasından bağlantıyı nasıl yapmam gerekir. Yönlerini bilmiyorum bu konuda yardımcı olur musunuz:)
Aracın çok yakmasının vuruntu sensoru ile alakalı olduğunu sanmıyorum. Oksijen sensoru sorunu olma ihtimali daha fazla . Hata kodu falan okundu mu hiç obd portundan?
 
Hocam aracım 1990 model eagle talon internetten bakabilirsiniz aracımda datalogger var vuruntuları görüyorum..Bu seride vuruntu sensörü çok hassas motorun etrafındaki sesten bile etkileniyor. Araca çok ama çok hakimim maalesef bu sorunu çözmek için en son çarem vuruntu sensörünü eprom ile 4000 devire kadar iptal edeceğim ama sesin patlamadan bir sıkıntılı bir şey olup olmadığını öğrenmem gerek..Oksijen sensörüm bosch sıfır aldım bu arada. OBD 1 portu var zaten bilgileri oradan görüyorum palm ile..
 
..... "Vuruntu sensöründen gelen data 0.1 uf kapasitör ile 100K 1/4 watt direnç ile birleşiyor ve direncin ucu da mikrofonun ".......
Şemaniza göre ; kondansatörün yonu yok ve direncin hicbir zaman yönü zaten olamaz, kısaca iki elemanı da rastgele bağlayınız.
 
Çok teşekkür ederim bilgileriniz için...
Hocalarım ben mikrofon jack'ı için nasıl bir yol izlemeyeliyim. input mesela jack üstünde hangisi ya da ground yani toprak hattını bilgisayardan mı alacağız bu şemaya göre bunun hakkında yardımcı olabilir misiniz?
 
Son düzenleme:
Yanız şöyle bir problem var:
Gişriş empedansınız (şemanızdaki) 5.6K ve siz buna 100k seri direç bağlıyorsunuz .
Yani bu iki direnç voltaj bölücü gibi çalışarak, gelen sinyali 18 kez azaltıyor.( - 25dB)
Ancak giriş (kazanç) seviyesi yeterli ise ses duyulabilir.
Deneyin, giriş seviyesi az gelirse birşeyler yapılabilir.

Mikrofon girişi bağlantı şekli
TRS-Audio-Plug-Connections-4.png
 
Yanız şöyle bir problem var:
Gişriş empedansınız (şemanızdaki) 5.6K ve siz buna 100k seri direç bağlıyorsunuz .
Yani bu iki direnç voltaj bölücü gibi çalışarak, gelen sinyali 18 kez azaltıyor.( - 25dB)
Ancak giriş (kazanç) seviyesi yeterli ise ses duyulabilir.
Deneyin, giriş seviyesi az gelirse birşeyler yapılabilir.

Mikrofon girişi bağlantı şekli
Ekli dosyayı görüntüle 101819
Çok teşekkür ederim elinize sağlık ancak toprağı nereden alacağımı anlamadım ben
 

Forum istatistikleri

Konular
130,123
Mesajlar
933,346
Kullanıcılar
453,199
Son üye
matrix43

Yeni konular

Geri
Üst