Kompanzasyon harmonik filtre sorunu

slm arkakadaslar

________________________

slm arkadaslar benimde öyle birsorunum varki cevabı bulan arkadasa gercekten hellal olsun benim sorum su yıldız üçgen calısan bir adet dalgıç pompa var bu pompaya ben 15kw lık micromaster440 ile yol vercem ve hız kontrol cihzın cıkısı ile motor arasındaki kablo mesafesi 95metre ve beslemesini ise panonun ana şalterin cıkısından hızkontrol cihazın rst yazn bölgeye bağladım ve cıkısınıda motora bağkadım sadece rst sini kullandığım panoda hız kontrol cihazına üzerinden yani oparetör panelinden start verince plc nin gönderdiği siyaller kayboluyor ve kontaktörler cekip bırakıyor yalnız bu olay hız kontrol cihazını çalıstırınca meydana geliyor hız konrol cihazını run yapmadığım zaman hersey normal olarak plc den calısyor hız kontrol cihazı calısınca plc röleleri kendi kafasına göre calsııyor arıza sebebi ne olabilri arkadaslar bana meil atabilriseniz veya burya yazbilrşiiseniz sevinirim ******@hotmail.com
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
arkadas, bu konuda bır cok önerı verecekdır burdakı paylaşım yapan arkadaslarım, herkes basına gelenı yazacakdır. Ne demişler, "damdan düşenın halinden, damdan düşen anlar" burdakı arkadaşlarımızda çok kereler damdan düşmüş, tecrübelı arkadasla olduguna göre, her fikrin önemı vardır.
Bence, sızın konu, parazıt olusumu, parazıt gıdermenın bir çok yöntemı var.
Panaoda, kuvvet kabloları ve şaltı ıle, PLC yı bırbırınden uzak yere koyun, kumanda ve sınyal kablolarını mümkünse blendajlı kullanın, veya bırbırıne dolayın.
Masraflı ama, bu kadar uzun motor kablosunu, blendajlı yapabılsenız ıyı olurdu.
Kontaktör, röle gıbı cıhazların bobın uclarına şnabr (kondansatör+direnc) baglayın derim, ilk akla gelenerden.
Az beklersenız bu konuda bir çok arkadaşım, kendı tecrubelerını aktaracakdır size..
İyi çalışmalar..
 
Son düzenleme:
Motor çalışmazken panoda voltaj nedir?
Motoru beslayan 95metrelik kablonun kesiti nedir?
Tahminim motor çalıştığı andaki gerilim düşümünden dolayı bu olaylar meydana gelmekte.
 
Aradan zaman gecdı ama, sonradan aklıma geldı,
kuyudakı su sevıyesını ölçen elektrodlar arası çok yakınsa, pompa çalışdıgında su sevıyesı dalgalananıp, motora stop startkumandası da verıyor olabılır. Bırde, panonun ve cihazların topraklamasını kontrol etmenizi öneririm..
 
Slm arkadaşlar

Belki atlamışta olabilirim ancak aşırı akım rölesi kullanılmıor mu? Gerekli ayarları yaptığınızda toprak kaçağından dolayı devreyi açarak sistemi koruyor.
sigorta atmamasını ben sistemin hala çalışıyor olmasına bağlıyorum, yani sistem çalışmaya devam ettiği için bi akım paylaşımı sözkonusu, sigorta da atmayacak kadar yeterli büyüklükte ise atmayabilir.
Rezonans için Allah a şükür daha yaşamadım ancak arkadaşımın dediğine göre 2 gruba bağlı 4 reaktörden de koku geliyormuş buda tek bir reaktördeki kaçak ihtimalini ortadan kaldırıyor
Bence bi dizayn hatası söz konusu,dediğiniz gibi sistem çalışırken ölçüm yapılmadan sadece hesapla tasarım yaptılarsa frekanslar vs yanlış seçilmiş olabilir.Rölenin de harmonik alarmı veriyor olması yeterli süzme yapamadığına işarettir.

________________________

slm arkadaşlar

kusura bakmayın tarihe bakmadan bir önceki sayfada yaşnanlara cevap vermişim özür, iyi çalışmalar
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sayın aykanat sizin başınıza gelen problemin aynısı bizim başımıza geldi 1500kvar lık statik kompanzasyon panosunda nh sigorta patlamaları tristör yanmaları reaktör yanmaları filan firma aktif mühendislikti adamlar bir türlü sorunu çözemedi.sistem voltajı 650v 4 adet 885kw 700v dc motor çalıştırıyor.kullandıkları tristör gerilimi 2400v sistemde tristör diod kullanıyorlar reaktör ve kondansatörler üçgen bağlantının içinde kondansatörler diod üzerinden sürekli şarjlı kaldığı için ve reaktör üzerinde düşen gerilimde bu voltaja eklendiği için tristör patlamaları yaşadık.Firma sorunu çözmedi kaçtı sorunu biz statik tristör modüllerini sökerek işe başladık yerine kontaktör taktık reaktif güç kontrol rölesini iptal ettik panodaki kademeleri iki gurupta topladık dc motorlar boşta çalışırken 1.gurupu devreye plc çıkışından aldık motorlara yük girdiğinde 2 gurupları plc ile komple devreye aldık dolayısıyla harmanik akımları tek 1 kademeden akmadığı için reaktör yanmasından ve arızalardan kurtulduk.Akım çekildiğinde tüm kademeler devrede olduğu için harmonik akımları tüm kademeler üzerinden geçtiği için reaktörler zorlanmamaktadır.statik kompanzasyon 1 kademe devreye aldığında reaktör aşırı şekildi gürültü çıkartıyordu sistemi değiştirmeden önce.Statik kompanzasyon olarak diğer dc sürücülerde 2500kvar abb sanel firmasına yaptırdığımız panolar çalışıyor onlarda problem yok birde deneme amaçlı 300kvar circutor firmasına pano yaptırmıştık onların panosuda sorun çıkartmadı.Buradan arkadaşlara önerim aktif mühendisliğe statik kompanzasyon işi yaptırmamalarıdır.Çünkü işi bilmiyorlar ve yaptıkları işin arkasında durmuyorlar.
 
Sistemde Harmonik Filtreli Kompanzasyon kullanıyorsunuz. Hız Kontrollerin girişinde Reactorler varmı. Harmoniklerle ilgili Aktif Harmonik Filtreleri araştırdınızmı ?
 
Sistemde Harmonik Filtreli Kompanzasyon kullanıyorsunuz. Hız Kontrollerin girişinde Reactorler varmı. Harmoniklerle ilgili Aktif Harmonik Filtreleri araştırdınızmı ?

dc sürücü ac girişlerde reaktör var
 

Forum istatistikleri

Konular
130,051
Mesajlar
932,543
Kullanıcılar
453,029
Son üye
efe26

Yeni konular

Geri
Üst