Kompanzasyon sorunu

işletme hakkında geniş bilgi verebilirmisiniz

öncelikle tesise bu olay nasıl oluştu
daha önce böyle bir sorun varmıydı
işletmeye kapasitif etki eden güçkaynağı vb ups sitem varmı
işletmedeki yükler dengelimi
sisteme monofaz kondansatörleri nasıl tanıttınız
sisteminizde endüktif yüklerde azalma oldumu
röle bağlantınızda akım trafolarınızın çevirim oranları nasıl
röleye oranlar girilmişmi
çünkü girilmeyen oranlar fabrika ayarlanı kapsar ve bu oran otomatik olarak 1 olarak girilir
işletmeye kondansatörler manuel olarak röleye tanıtılmış olabilir
 
arkadaşım rg3 12c ye kademelerine 3 faz verdınız galıba yanlış okumadıysam benım başima geldı kademelere tek faz ver R fazından kopru at duzelecektır
 
Kompanzasyon problemi olan bir tesiste Sayaç arızalı da olabilir , bunu hiç bir zaman göz ardı etmemeliyiz ...
Bunun için yükleri devreden çıkar (mümkünse) tüm kondansatörleri manuel devreye al ve sayaç endeksini bir kaç dakika takip et . kondansatörlerin gücüne göre kVARH değerini kontrol et...
Daha sonra tüm kompanzasyonu devre dışı et ve yükleri devreye al .Şimdide tekrar sayaç endeksini takip et birkaç dakika , sayacın veya sayaç akım trafolarının arızalı olup olmadığını anlarsın...

İlk önce değerlerini verdiğin kondansator güçlerini roleden kontrol et Röle grupları doğru tanımış mı?
Mesutelb kardeşimin anlattığı gibi devreye yük alarak resimdeki goruntuyu menuden seçerek farklı durumlarda ihtiyaç duyulan kondansator miktarını görebilirsin. ihtiyaç duyulan kondansator miktarı en küçük ve en buyuk kondansatör gücündan fazla ise ,role devreye grup alıp çıkarmaz: Duruma gore grupları yenı duruma gore değiştirebilirsin.
 

Ekli dosyalar

  • KVAR.JPG
    KVAR.JPG
    27.5 KB · Görüntüleme: 19
arkadaşlar bende çok büyük bir benzinliği kompanze ettim ve gayet iyi durumda,öncelikle benzinliğin gündüz ve gece durumlarındaki analizini tespit ettim,otomatik çalışan çevre aydınlatması vb kısımlara sabit oranda tek faz ve difaze kond.bağladım.pompaların veya araç yıkama istasyonunun çalıştığı durumlara göre kvar ihtiyacını karşılayacak şekilde sisteme 6 adet monofaze 6 adet trifaze kond.bağladım.aslında yük dengelemesi yapsam daha iyi olurdu fakat uğraşamadım.yinede benzinliği cezadan kurtardım.burada en önemli olan ihtiyacı iyi tespit etmek,yük dağılımı eşit yapmak ve 3 fazdan okuma yapabilen role kullanmak.tabi burada yazamayacağım çok püf noktası var ama onuda tecrübe ile edineceksiniz.

___

bu arada işletmede ups varsa ve çok uzun süre boşta çalışıyorsa mutlaka kapasitif etki yapar.tavsiyem balans bağlayın,self bobin pahalı çünkü
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Öncelikle tekrar kontrol etmen gerekenler röle bağlantıları akım trafoları ve referans aldıkları sıraya göremi bağlı K_L uçları , vede özellikle sayaç bağlantılarını kontrol et.Bunların hepsi kesin doğru ise röle ayarlarındaki ufak yanlışlıklar cezaya kadar gitmez
 
arkadaşlar bende çok büyük bir benzinliği kompanze ettim ve gayet iyi durumda,öncelikle benzinliğin gündüz ve gece durumlarındaki analizini tespit ettim,otomatik çalışan çevre aydınlatması vb kısımlara sabit oranda tek faz ve difaze kond.bağladım.pompaların veya araç yıkama istasyonunun çalıştığı durumlara göre kvar ihtiyacını karşılayacak şekilde sisteme 6 adet monofaze 6 adet trifaze kond.bağladım.aslında yük dengelemesi yapsam daha iyi olurdu fakat uğraşamadım.yinede benzinliği cezadan kurtardım.burada en önemli olan ihtiyacı iyi tespit etmek,yük dağılımı eşit yapmak ve 3 fazdan okuma yapabilen role kullanmak.tabi burada yazamayacağım çok püf noktası var ama onuda tecrübe ile edineceksiniz.

___

bu arada işletmede ups varsa ve çok uzun süre boşta çalışıyorsa mutlaka kapasitif etki yapar.tavsiyem balans bağlayın,self bobin pahalı çünkü
merhaba şu ups işine balast bağlama işini anlatabilirmisiniz.acıil lazım teşekkürler.
 
Forumda aradığınız bilgiler mevcut.Lütfen,biraz araştırınız.
 
iki balastı birbirine seri bağlanıp sisteme paralel bağlanır bu konu daha önce forum sitemizde geniş ayrıtılarıyla işlendi
 
arkadaşlar bende çok büyük bir benzinliği kompanze ettim ve gayet iyi durumda,öncelikle benzinliğin gündüz ve gece durumlarındaki analizini tespit ettim,otomatik çalışan çevre aydınlatması vb kısımlara sabit oranda tek faz ve difaze kond.bağladım.pompaların veya araç yıkama istasyonunun çalıştığı durumlara göre kvar ihtiyacını karşılayacak şekilde sisteme 6 adet monofaze 6 adet trifaze kond.bağladım.aslında yük dengelemesi yapsam daha iyi olurdu fakat uğraşamadım.yinede benzinliği cezadan kurtardım.burada en önemli olan ihtiyacı iyi tespit etmek,yük dağılımı eşit yapmak ve 3 fazdan okuma yapabilen role kullanmak.tabi burada yazamayacağım çok püf noktası var ama onuda tecrübe ile edineceksiniz.

___

bu arada işletmede ups varsa ve çok uzun süre boşta çalışıyorsa mutlaka kapasitif etki yapar.tavsiyem balans bağlayın,self bobin pahalı çünkü

şu püş noktaları mezaramı götüreceksiniz acaba diyecem bişey bildiğinizi sanıp yanlış anlayacaksınız
 
arkadaslar,

aslinda biraz da merak ettigim icin sormak istiyorum.
su anda bircok yerde uygulanan kendi kontroloru olan, 24 kademeli, tristor anahtarlamali tak-calistir sistemler var..
klasik yontemlerde yasanan ve burada cozum bulmaya calistigimiz problemlerin neredeyse hepsini ortadan kaldiriyorlar..
fiyatin yani sira bu sistemleri hic tercih etmemekte veya aklimiza getirmemekteki nedenler nedir acaba?
kaba bir hesapla maliyetlerin cok farkli olmadigini dusunuyorum da...
 

Forum istatistikleri

Konular
129,880
Mesajlar
931,002
Kullanıcılar
452,758
Son üye
aprnck

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst