Avantajı:
Devreyle çalışırken rezervuar(Depo) kondansatörü görevini görür,voltajda eğer dalgalanma varsa en aza indirir,bir çeşit voltaj regülatörü görevini üstlenir.
Dezavantajı:
Eğer oto alarmı gibi,24/24 saat devre,kontak anahtarıyla aküden hiç kesilmeden devamlı olarak bağlı kalıyorsa,kondansatör değerinin çok dikkatli seçilmesi gerekir.Otomobildeki devamlı çalışma değeri olarak 16 volt değeri yeterli ve güvenli değildir,25-40 voltluk elektrolitik kondansatörlerden eğer seçim yapılmadıysa,bu devreden önce, rezervuar görevini üstlenmiş elektrolitik kondansatörlerin lastik contaları şişebilir,patlamaya çok yakın limitine gelebilir,mümkün mertebe 14 volt dc. den çok çok uzak voltaj değerlerinin seçilmesi daha iyidir.Bunu söylememin bir nedeni,ilk arabayı satın aldığım zamanlarda,16 volt 2200 mFarad'lık elektrolitik kondansatörlerden, 7-8 tanesini ben de,direk aküye paralel bağladığımda gördüm ki,bu kondansatörler,belli bir süre sonrasında, patlama derecesine yakın oranlarda lastikten sızdırmaz contaları şişmişti,sonra bunları ayrıca bu defolu haliyle de kullandım.Burada kondansatör voltajını düşük seçmemden ötürü bu defo(Şişme) oluşmuştu.Ayni bozulma eğer devreden önce,bu kondansatör devreyi çalıştırmadan 24/24 saat aküye paralel bağlı olarak sürekli şekilde kalıyorsa yine bir bozulma,şişme durumu kondansatörün düşük voltajlı seçimlerinde oluşabilir.Buna dikkat etmek lazımdır.
Elektrolitik kondansatörler,belirli bir değere kadar hızla şarj olur,sonra bu şarj giderek azalır.Ancak kaçak,sızıntı akımlar dolayısıyle bu kaçak akım yükteyken az da olsa hep vardır.Ucuz ve bol kullanılan elektrolitiklerin genel bir karekteristiğidir ayni zamanda bu olay.Öyle olmasaydı pc'mizin psu'su tek fazla şebekeye çalışmadan bağlıyken,şebekeden psu tetiklenmediği halde hiç akım çekmeyecekti.Ama seri bağlı 2 adet olan 200 voltluk rezervuar elektrolitik kondansatörleri,faz psu'ya tek başına gelirken bile,zayıf bir akımı(Sızıntı akımını) şebekeye bağlıyken,tamamen de ayrılmamışken çeker,bu ayrıca deneyip görülebilir.Kolay gelsin.