Kontaktör köprüleme

Projenin bir bölümü. aşağıda. kırmızı çizgiyle işaretlrdim.

Ekli dosyayı görüntüle 22963

Sayın ahnur,

Paylaşımınız için teşekkürler,
daha önce görmediğim bir bağlantı türünü gördüm.

Bağlantıyı incelediğim zaman neden bu şekilde yapıldığını da görebildim, zaten siz de en başta bunu sormuştunuz.

Dirençlerin devre dışına alınmasında genellikle yıldız bağlantı yapılmasına karşılık bu projede üçgen bağlantı yapılmış, sebebi de (bana göre) daha güvenli olması.

Yıldız bağlantı yapılsaydı, bağlantıyı sağlayan kontaktörün bir kontağı herhangi bir sebeple akım geçirmediği zaman bağlantı kopuyor ve dirençler tekrar devreye giriyor.

Buradaki bağlantıda ise kontaktörün bir kontağı herhangi bir sebeple akım geçirmediğinde diğer iki kontağın bağlantısı sayesinde (oluşturulan nötr nokası-yıldız noktası kopmuyor dolayısı ile) dirençler devreye girmiyor.

Benim yorumum bu kadar, bu açıdan bir de siz inceleyiniz.
 
Benzer yapı buldum direnç bankı/grubu gibi sanırım tercüme ediliyor resistor network ile dinamik fren (indir -kaldır) bu arada 1T1 1T2 nedir bilgi verebilir misiniz?
http://www.electrical-contractor.ne...cs/148723/AC_Dynamic_Lowering_Hoist_Cont.html

Benzer yapı eski asansör sürücülerinde görürdük
sont-motor-baglantisi-300x282.jpg


https://www.kontrolkalemi.com/forum/attachments/kumanda-devreleri-pdf.43381/
1.12.1.2 ve 1.12.1.3
göz atın
Minyatür hali :D

t_rotary_switch_with_resistors_142.jpg
P7011665.jpg
 

Ekli dosyalar

  • Kumanda Devreleri.pdf
    5.6 MB · Görüntüleme: 1
sayın . bayro0 yorumunuz için teşekür ederim.
ben çok inceledim .daha çok akım yönünden ama sizin dediğiniz doğru kontağın biri temas etmezse bile köprüleme devam ediyor. belkide bu nedenle üçgen köprü yapılması istenmiştir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst