Resimdeki gibi sistem kullanacaksan ve eksenel boşluğu olmayan ! rulman kullanacaksan olur.
Ama direk motora takacaksan helis dişli pinyon olmaz !!!
Helis dişli aynı rock kalınlıkda daha fazla diş uzunluğu elde etmeye yarar .
Bu , daha fazla mukavemet demektir.
Sessizlik filan hikaye.
Lakin helis dişlilerin bizim için bir kusuru var.
Eksenel yükler oluşur !
Step motorlar diğer motorlar gibi hatta daha fazla " sıcak " çalışır .
Boyca uzamaları telafi etmek için rulman yatağında oynar yapılır ve kapağın birine yaylı segman konulur.
Bu ne demektir , şu demektir motor mili az bir kuvvetle ileri geri oynar hemde bir hayli oynar.
Yani 1mm kadar.
Sen hesap kitap bilirsindir.
Helis açısı ve ileri geri ölçüsünden ne kadarlık backlash gibi etki olacağını hesaplayabilirsin değil mi ?
Hem yüksek güç hemde eksenel yük dengesi istendiğinde " çavuş dişli " dişliler kullanılır.
Ama bizim işlere uygun değildirler !
Yani bulamazsın bulsanda alamazsın harcı borcunu ödemez.
Bizim gibi amatörler en fazla 12Nm motor kullanır ve bu motor gücü için 1modül dişli bile yeterlidir.
Motoru fazla oynamamak için pinyon sulanabilir çelikden yapılırsa iyi olur.
Kramayeri değiştirmek hem kolay hem ucuzdur.
Ama makine gibi gözüksün dersen 1.5 modül seçebilirsin.
Ayrıca redüktör gibi , triger - kasnak kullanmanın çokda bir avantajı yok.
Çok düşük devirlerde kullanacaksan eh işte.
Yüksek devirlerde moment düştüğü için iyi hesaplamak lazım .
Daha çok çalışılan devirler nelerdir bu devirlere motorumun verdiği cevaplar nedir gibi analizlerden sonra kasnak oranını belirlemek lazım.
Ayrıca , kolayca gerginlik ayarı yapılacak bir mekanizma iyi olur.
Kramayer sistemler basit ve ucuzdur.
Lakin resimdeki gibi şeylere başvurdukça bilyalı somunlara göre avantajlarını kaybederler.
Her halükarda hızlı sistemler için idealdirler.