Kullanılan boya hakkında bilgisi olan Varmı ?

Gomalak o kadar kolay sürülmez. Anın kurur sürerken. Sürme şeklinize göre sürdüğün anda alkol hemen uçar. Ve parmak yakınsa onun izi bile kalır.
 
Merhaba, işlemde patina görünüyor. Bunun için zemine kalınca film katmanı bırakabilecek bir vernik (poly grubu/ polyüretan veya polyester) uygulandıktan sonra üzerine, ilk kata tutunacak ama kaynamayacak bir vernik tercih edebilirsiniz.

İlk katta poliüretan süper dolguyu atarsınız, üzerine de bu işlem için "renlendirilmiş" selülozik vernik kullanabilirsiniz.

ilk kattaki (zemin katı) vernik ağaca iyi tutunacak ve yüzey gerilimi iyi olacak ( -ki patina işlemi rahat olsun). Çift bileşenli (çift komponentli) olması da size yeterli sertliği verecektir, çünkü patina sırasında üst kat kolayca aşınacak ama zemin katında bozulma olmaması gereklidir bu işlem için.

Üzerine de, nispeten daha klasik-geleneksel renkleri barındıran ve çabuk kuruyan, aynı zamanda aşınma dayanımı düşük, yapışma-tutunma dayanımı orta özellikte bir son kat boyası işinizi görecektir.

İlk kat poliüretan 2 bileşenli (veya tek bileşenli poliüretan parke verniği) işinizi görecektir.

İkinci kat ise selülozik veya su bazlı dekoratif boyalar işinizi çok daha rahat görecektir.

Ek bilgi:Kullanılan tabanca ortalama 1.2 mm nozül (meme) açıklığına sahip, 3b yüzeylerde 4 taraftan uygulama yapacağınız için renk yoğunluğunudüşük tutmanızı tavsiye ederim. Videoda adam yüksek hava akışı kullanmış ama tabancayı "uzaktan" kullanıyor. Ayrıca akış oranı çok düşük.

Uzaktan kullanması şu anlama gelir, vernik tabancadan çıkıp yüzeye doğru ilerlerken, vernikte bulunan çözücü %25 oranında uçar gider, bu sayede yüzeye kaynayacak kadar çözücüye (tinere) sahip olmayacaktır. Sadece yüzeye tutunacak kadar tinere sahip olacaktır. Biraz daha uzaktan atarsa, yüzeyde tozlanma oluşacaktır.

Bu videolardaki (alttaki Video-çiçekli rölyef olan) iş sadece boyanın cinsi ile ilgili değil, aynı zamanda boya-vernik tabancasının yeteneklerini ne kadar kullanabildiğinizle orantılı olacaktır.

Not: ikinci kat boyanın cinsi selülozik, çünkü yüksek derece yanıcı ibaresi var şişede.



İlk videoda kullanılan vernik de (adamların olduğu rölyef) rusyada bolca bulabileceğiniz, ucuz ve çok dayanıklı olmayan bir selülozik vernik. Bizimkilerden farkı şu: içinde bolca alkid reçine var. Bunu Rus sitelerinde Lak Alkidniy (Лак алкидный) olarak aratıp bolca bulabilirsiniz. Burada da var, alkid esaslı reçine olarak geçiyor.

Biliyorum biraz karışık anlatım oldu ama :) son cümlelerimi söyleyeyim:

Sentetik zemin üzerine selülozik uygulama sizin işinizi görecektir, ama tam tersi görmeyecektir.

Ağaç üzerine yapılan uygulamayı boyamak gibi değil de, biraz resim yapmak gibi düşünürseniz, estetik açıdan size en uygun hale gelmesi için bir ressam gibi düşünmeniz yeterli olacaktır ;)

Kolay gelsin.
 
Boya tabancası 1-2 senelik tecrübe ile olacak iş değil. O sebeple benzer yakın bir çözüm üret derim. Poliüretan reçineyi 1.8 nozullü büyük tabanca ile atmak çok zor. Ayrıca sağlıksız. Ciddi kanser riski var. Canım doğal ahşapalarımızı bu tarz ömrü uzun olmayan kimsayallar ile kaplamayalım.

Tavsiyem yine yağdır. Yalnız yağ ahşabın her noktasında farklı emecektir. Onunda çözümü su bazlı astar atmaktır.
 
Poliüretan reçineyi 1.8 nozullü büyük tabanca ile atmak çok zor.

0.8 gölge tabancasıyla bile atılır poliüretan, ama dediğiniz gibi tabanca kullanmak cidden ayrı bir beceri yetenek gerektirir.
 

İste ayrıntılı video nerdeyse tüm boya fabrikalarına telefon actım, cevap veremediler :D

Boya tabancası 1-2 senelik tecrübe ile olacak iş değil. O sebeple benzer yakın bir çözüm üret derim. Poliüretan reçineyi 1.8 nozullü büyük tabanca ile atmak çok zor. Ayrıca sağlıksız. Ciddi kanser riski var. Canım doğal ahşapalarımızı bu tarz ömrü uzun olmayan kimsayallar ile kaplamayalım.

Tavsiyem yine yağdır. Yalnız yağ ahşabın her noktasında farklı emecektir. Onunda çözümü su bazlı astar atmaktır.
işte sorun burada emilimin her noktada farkı omasının önune geçmek ,,,, su su bazlı astardan biraz bahsedermisin ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
0.8'lik nozzle iyice tinerle açar atarsın. Ama doldurmaz. Biraz koyulaştırsan atarken 20.sn'de tıkanır. Bir daha tinere banarsın filan.. Sonuçta iş çıkmaz..

Denenmişler denenmez.
 
0.8'lik nozzle iyice tinerle açar atarsın. Ama doldurmaz. Biraz koyulaştırsan atarken 20.sn'de tıkanır. Bir daha tinere banarsın filan.. Sonuçta iş çıkmaz..

Denenmişler denenmez.


Pırıl pırıl çıkar, nice ustaların olmaz dediği şeyleri yapıp önlerine koyunca "aa oluyo muymuş yauu" lafını duymaktan yoruldum cidden, bu iş tamamen tabanca hakimiyetiyle alakalı. Evet standardın altında bir meme ölçüsü, ama benim çalıştığın yüzeyde 1 mm lik tabanca bile sorun yaşatır insana. Kaldı ki bu videodaki işlemde siz farkedemediniz ama "gölge tabancası" kullanılıyor, kısaca işlem gölgeleme işlemi değilmi :)

Bundan dolayı kullanılacağı yere göre tabanca seçmek gerek tanımı çok daha doğru bir tanım olacaktır.

0.8 ile bitirdiğim nitroseslülozik bir iş parçasının resmini ekleyeyim:
https://www.instagram.com/p/BJJR9aZjDDc/?taken-by=mileguitar

Bana söylenilen olmaz, yapamazsın sözleriydi.. ama bal gibi oldu, ayna gibi parlıyor ve şu an amerikada, orada dahi görenlerin dibi düşüyor. :) Yerine göre alet seçimi ve seçilen alete hakimiyet çok önemli.

Denenmişler, eğer deneyenler beceriksizliklerini "olmuyor-olmaz-yapılmaz" olarak isimlendirdikleri için denenmiyor. Ayrıca çıkan sonuca da "deneyim/tecrübe" deniliyor ve tamamen kişiye özel bir deneyimdir


@osman1970 buradaki işlemin ingilizce 2 adı var: Dye ve Stain, bizim ülkemizde bu işleme herkes ayrı bir isim koyuyor, kimi patina diyor kimi de anilin ile renklendirme diyor.

Bu işlem içim (genelde) solvent bazlı pigment kullanılır, genelde akzo-nobel in pigmentleri bu iş için çok başarılıdır, ağac derinlemesine işler, konsantredir bu yüzden seyreltilip kullanılır.

Örnek: http://st1.myideasoft.com/shop/ar/78/myassets/products/309/pr_01_2309.jpg?revision=1453780703

Bu işlem müzik aletleri yapımında çok yaygındır,

Burada standart dye işlemini görebilirsin, ama aklında olsun, bu videodaki ağaçlar kuru ve gözeneklidir

Seçeceğin ağacın mekanik yapısını bilip ona göre renklendirme yaparsın, lifleri sıkıştırmaman gerekir işleme esnasında, yoksa dye ı verdiğinde sıkışan yüzey şişip renk ve yüzey farkı yaratır.

Çam ağacı kullanırsan reçine oranını görüp incelemen gerekir, huş için başka değerlere bakmak gerekir (kuruluk-turgor-kabuğa yakınlık) yani malzemeyi tanıman gerekir. Bunun için de yukarıda yazdığım pigmenti satın alıp, test parçaları üzerinde denemen gerekir ve üzerine farklı farklı vernikleri uygulayıp deneyimlerini zenginleştirmen gerekir. Bu malzemeleri temin edip bir yerden başlaman en akıllıcası olacaktır. İstanbuldaysan temin kısmı çok kolay, ama ist dışındaysan birazcık uğraştırabilir (kargo vs.)..

"Ağaç işleri ve üst yüzey işlemleri" adında bir kitap var, alıp okumanı tavsiye ederim.



Videodaki kadar kolay olmuyor pek çok şey ;)

Başarılar dilerim.
 
@Kurt_Kurt çok güzel bir yazı olmuş,ve bana biraz yön verdi, anladığım kadarı ile müzik aletleri ile içli dışlısınız. sizlerden videolu çalışmada isteriz,

1 yıldır Orduda'yım,öncesi istanbul, malzeme temini ciddi olarak zor.
Ahşap boyamada su veya alkol bazlı boya ile doğal cila kullanmak istiyorum. Gölge tabancasının Çok güzel işler Çıkardığını biliyorum..inş en kısa zamanda alacağım bir tane,

sizin yazınızı okumadan hemen önce tüm boya fabrikalarını aradım örnek çaışmaları gönderdim ve sadece bir fabrika aradığım ürünün XX4130 binder olduğunu ve türkiyede 1 yerde satıldığını söyledi (ne kadar doğru bilmiyorum) orayla görüştüm..muhtemelen pazartesi elimde olacak..

boya pigmenlerini sanırım internetten satan firma vardır daha bakamadım ama çok işime yarayacak
hepinize teşekkür ederim ....10 gün içinde taşlar yerine oturacaktır..
saygılar.....
 
Pigment için İstanbul'da Savaş Boya ile görüşebilirsin, onlara ulaşıp bulunduğun şehirdeki bayilere istediğin ürünleri yollatabilirsin.

4130 binder patina işlemleri de dahil bir çok yüzey uygulaması için baya geniş kullanımlı bir ürünmüş şimdi baktım da, özellikle rusça yazan sitelerde bolca kaynak var (ruscam çok iyi değil, biraz uğraşıp kesin diyebileceğim birşeyler olduğunda yazarım burdan), ama adamların anlattığı kadarıyla başarılı bir bağlayıcıymış. Şöyle ki, ağaca su sürdüğünde lif lif kalkar, bu da yüzeyin temiz ve pürüzsüz kalması için olumsuz bir sonuç doğurur. Binder (bağlayıcı) ile bunun önünü alabileceğin konusunda tavsiye veriyorlar. Bir iki tane tavsiye yazısı yazmışlar (yine sayerlack grubu ürünler ile alakalı) ama anladığım kadarıyla 3 tane sayerlack ürünü senin işinin "başlangıç noktası" olacak (tavsiyelerden çıkardığım kadarı ile).

-4130 bağlayıcı,

Xp1950 renklendirme işlemi için (akrilik, selülozik veya poliüretan üzerine uygulanabilir diye tavsiye vermişler),

Son kat olarak attığın boyayı silme kısmı için de xt 262 katkı olarak kullanılabilir diye tavsiyelerde bulunmuşlar.

Bu işlemler için kullanılan malzemelerin bir kısmı yine Savaş boyada mevcut olması lazım, mail atıp teknik bülten isteyebilirsin veya bu ürünlerin kullanımları için expertiz talep edebilirsin (bize uv sertleşmeli vernikler için expert yollamışlardı).

Biz sayerlack grubundan sadece parke verniğini (aşırı dayanıklı olduğu için :) ) gitarlar çizilmesin diye kullanıyoruz. Yukarıdaki 3 ürünün kullanımıyla ilgili deneyimim sıfır. Sen başardığında bizimle paylaşırsın artık :)


Kolay gelsin tekrardan.
 
temasa geçtim ... ve bugun ücretsiz ürüneri kargoya verdier..bakalım muhtemelen burada 15 gün içinde yapılan testeri paylasırım .... şimdilik pakette neler var bilmiyorum.... elime uaşınca tekrar yazarım burada... şimdilik teşekkürler..... @Kurt_Kurt
 

Forum istatistikleri

Konular
129,867
Mesajlar
930,872
Kullanıcılar
452,732
Son üye
erencok

Yeni konular

Geri
Üst