rsimsek
Profesyonel Üye
Araştırınca yeterli sayıda elektrikli otomobil çalışması olduğu anlaşılıyor.
Burada konudaki gibi en büyük sorun ya da mesele diyelim, menzil, şarj süresi ve batarya.
Kullanılacak bataryalar bir yanda ar-ge'si ile bir yandan üretimi ile çalışıldığını düşünüyorum. Fakat bu tür bataryalara sırf elektrikli arabalar için değil, bir çok uygulamada ihtiyaç duyuluyor. Yani arabada fabrikasyon böyle bir 3500 doldur-boşalt (life cycle) ömrü olan batarya olduğunu düşününce, her dolum 400 km mesafe demekse, 400x3500=1.400.000km mesafe demek. Her gün şehir içinde 200km kat eden bir taksici bile 20 senede bitirebilir. Normal kullanıcı için arabanın ömrü kadar süre demek. Güneş enerjisi sistemlerinde ise her gün bir defa boşaltılıp doldurulursa 8-10 sene ömür demek. Aynı zamanda şarj-deşarj sınırlaması, jel akülerdeki 1/10'dan çok daha fazla. Buradan bakınca onca ağırlıktaki ve kısa ömürlü kurşun tabanlı akülerin üretimlerinin sona ereceği anlamı çıkıyor. Bu sanayi kolunda onca yatırım ve istihdamın bir şekilde yeni teknolojiye dönüştürülüp çağa ayak uydurmaları gerekiyor.
Konu bahsi Lityum Demir Fosfat (LFP/LiFePO4) ve Lityum Titanat Oksit (LTO) pil/akü/batarya veya muadillerinin artık piyasada bollaşması gerekiyor. Önceki teknolojiyi kontrol edenler bu durumu engellemeye ve geciktirmeye çalışıyorlar olabilir! Tüm dünyada da aynısı olmuyor mu? Mümkün olan en uzun süre üretilerek para kazanmak istenir.
Burada konudaki gibi en büyük sorun ya da mesele diyelim, menzil, şarj süresi ve batarya.
Kullanılacak bataryalar bir yanda ar-ge'si ile bir yandan üretimi ile çalışıldığını düşünüyorum. Fakat bu tür bataryalara sırf elektrikli arabalar için değil, bir çok uygulamada ihtiyaç duyuluyor. Yani arabada fabrikasyon böyle bir 3500 doldur-boşalt (life cycle) ömrü olan batarya olduğunu düşününce, her dolum 400 km mesafe demekse, 400x3500=1.400.000km mesafe demek. Her gün şehir içinde 200km kat eden bir taksici bile 20 senede bitirebilir. Normal kullanıcı için arabanın ömrü kadar süre demek. Güneş enerjisi sistemlerinde ise her gün bir defa boşaltılıp doldurulursa 8-10 sene ömür demek. Aynı zamanda şarj-deşarj sınırlaması, jel akülerdeki 1/10'dan çok daha fazla. Buradan bakınca onca ağırlıktaki ve kısa ömürlü kurşun tabanlı akülerin üretimlerinin sona ereceği anlamı çıkıyor. Bu sanayi kolunda onca yatırım ve istihdamın bir şekilde yeni teknolojiye dönüştürülüp çağa ayak uydurmaları gerekiyor.
Konu bahsi Lityum Demir Fosfat (LFP/LiFePO4) ve Lityum Titanat Oksit (LTO) pil/akü/batarya veya muadillerinin artık piyasada bollaşması gerekiyor. Önceki teknolojiyi kontrol edenler bu durumu engellemeye ve geciktirmeye çalışıyorlar olabilir! Tüm dünyada da aynısı olmuyor mu? Mümkün olan en uzun süre üretilerek para kazanmak istenir.