Mühendis Gibi Tekniker

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bir Elektrik Elektronik mühendisliği öğrencisi olarak @egypt abime katılıyorum.istisnai durumlar olmadığı sürece şu an ülkemizdeki bütün mühendislik öğrencileri hiçbir bilgi birikimine sahip olmadan bomboş mezun oluyor.ve şu ana gördüğüm kadarıyla bir çok tekniker sahada mühendislerden daha bilgili.bana göre bir mühendisin iyi bir mühendis olabilmesi için tecrübeli bir teknikerin yanında işi temelinden öğrenmeye başlaması gerekir zaten proje,tasarım vs. yeni mezun birinin yapabileceği bir şey değil her şey yavaş yavaş.bu ülkede mühendise ihtiyaç olduğu kadar teknikere de ihtiyaç var ikisini birbirinden ayrı düşünemezsiniz tekniker olmasa sahada,şantiyede mühendisin işini kim devam ettirecek...Saygılar.

Hangi okulda öğrencisin, bilmiyorum; ama, büyük ve de kaliteli eğitim veren üniversitelerde, öğrencilere bol bol araştırma ödevi verirler, projeler ve bitirme tezi haricinde. Yönetmelik ve standartları da ortaya koyan da, inceleyen de, tenkit eden de mühendislerdir. Diğer teknik personel, okuldan çıktığında, okuldan çıkan bir mühendisten daha mı çok şeyi biliyor sanıyorsun. Eğer sen, kendi yaşındaki, mühendis olmayan bir teknik personelden genel olarak daha az şey biliyorsan, sen mühendisliğin hakkını verememişsindir, hepsi o.
 
Mühendislik eğitimi iyi verilmiyor Mühendisler bom boş mezun oluyorda Teknikerlik eğitimi çok mu iyi veriliyor Teknikerler tam donanımlımı mezun oluyor ?
Mühendis işin tekniğini neyi nasıl yapılacağını bilen teknik elemandır. İstisnai durumlar hariç Mühendis eline anahtar alıp somun sıkmaz, kabloya pabuç takmaz, ek yapmaz, v.s v.s. Metodolojiyi bilir organizayon yapar, tatbik ettirir. Her teknikelemanın uygulama becerisi el becerisi farklıdır,Mühendisde istisnai durumlarda uygulama yapar usta gibi el alışkanlığı olmadığı için aynı sürede yapamayabilir. Herkesin görevi konumu farklıdır, Albay eline silah alıp cephede savaşmaz, er de ben savaşmam geride orduyu idare ederim diyemez.

Mühendise git sen bu işi kalfadan yada ustadan öğren diyenlerin büyük çoğunluğu tahsilini tamamlayamamanın verdiği eziklik ve ego ile bu tür lafları sarf eder. Konumunu hak etmeyen Mühendis ve yöneticiyide kimse yerinde tutmaz. Bu tür sidik yarışlarının kimseye faydası olmamıştır olmayacaktır.
Teknik eleman kendi kendini azmiyle, öğrenme isteğiyle, meslek sevgisiyle geliştiren kişidir. Herkes kendini eleştirip kendini geliştirme gayretinde bulunacak.
 
sayin [MENTION=34110]yas[/MENTION]liuzman kesinlikle size katiliyorum
ancak sunlarda unutulmamali bu bir ego meselesi degil
egosuyla sorunlari olani bu forumda sorulara cevap vermeye bile tenezzul etmeyisinden bilgiyi sadece kendine saklamasindan anlayabiliriz.sadece boyle sosyal icerikli konularin icerisinde bulunmasindan anliyabiliriz

bir ortamda 4 insan var diyelim 2si muhendis 2 si tekniker yada teknisyen
1.muhendis bilgili eli ise yatkin insanlarla iliskisi iyi
2.muhendis hic bir bilgisi yok ben muhendisim diyede burnu havada
3.tekniker 1.muhendisi takip eden kafasi calisan ise yatkin
4.tekniker muhendisi begenmeyen el becerisi olan kafasina buyruk

kisilik ve ozellikde olsunlar burda bana gore
1-3-2-4 siralamasi gecerli olur
cunku benim isletmeme en faydali olani verimli olani ben isterim.
isletmemde ilk istemedigim sey guruplasmalarla bolunmelerin olup
verimin dusmesidir.

muhendisler nede teknikerlerin aldigi egitim yeterli degil yani sadece muhendisler degil teknikerlerde eksi sartlarda egitim aliyor.
maddi durumu olmayan biri okuyamadiysa bu onun sadece egosunu arttirmaz calisma istegini ve ilerleme istediginide arttir ancak buna herkesde vakif olamaz bazilari elenir halburun altina duser.

gonul isterki herkes basarili olsun hepimiz bu ulkeye bu insanlara daha kaliteli bir hizmet verelim ancak olmuyor.


malesef bir cok okuyanimiz universiteleri ozgurluk olarak goruyor. (zevki sefaya dalip hedefden sapiyor)
bu E.M.L daha dusuk oranda cunku hem yaslar daha kucuk hem sosyal cevre cok kisitli (kiz yok)
ancak cok iyi egitimli onder olmayi hak eden kendini nasil kabullendirecegini bilen insanlarimizda cikiyor ancak orani dusuk isde buna itirazim var.

egerki ise yeni girmis bir muhendis ne kadar maas alacam nerde benim ofisim nerde benim cayim vs diyor ustelikde bilgisiyle cevresini aydinlatamiyorsa bu kisiye muhendis demek gercek muhendislerimize yapilan bir haksizlik olacaktir.

zaten bilirsiniz bir isletmeye yeni biri gelince herkes mesafeli durur olcerler bicerler bunu beyaz onlukluler bile birbirine yaparlar.
once kisiligini tartarlar sonra bilgisini sonrasinda ya kabul gorur yada dislanir bu sadece muhendisler icin degil herkes icin gecerlidir.
burnu havada bir insanla hic kimse calismak istemez.

tabiki onlar elini ise degmeye bilir ancak eger ki ordunun en onunde durur atinin uzerinde askerleri arkasinda olursa ne savaslar kazanir ne tatli zaferlere nail olurlar varin dusunun.
Boyle olsaydi ulkemiz cok ilerde olurdu
bize lazim olan saygi

bana bir harf ogretenin 40 yil kolesi olurum
bizler 1 ay olsak yetecektir
su mubarek gunde dusuncelerimi mobbing olarak algilanmasina gercekden uzuldum.
 
Estağfirullah Sn egypt Sizinki sadece haklı bir etki-tepki olayıydı sadece, düşüncelerinizi kesinlikle mobbing olarak algılamadım. Tespitleriniz tecrübelerinizin yansıması olup yaşanmış ve yaşanmaya devam edecek olan olaylardır.
 
" üniversitelerde, öğrencilere bol bol araştırma ödevi verirler, projeler ve bitirme tezi haricinde. Yönetmelik ve standartları da ortaya koyan da, inceleyen de, tenkit eden de mühendislerdir" bu yazıyı bır yorumdan kopyaladım alıntılı yazsam banada çatacak arkadaş:) ben türkiyede saygın bir üniversitede Elektrik Elektronik bölümünde araştırma laboratuvar teknisyenıydım her yıl ortalama 25-30 mezun veren bölümde 15 sene görev yaptım laboratuvara gelip gönüllü olarak iş yapan öğrencı 10 kişiyı bulmaz universitelerde benım görüşüm sadece diplomam olsun dıye devam edenlerın oranı %90 şimdı siz tahmın edın bu universıteden mezun olan mühendisi şunuda söyleyeyım elektronik bölümünden mezun olan muhendislerın %30 u transistorun nasıl bişey olduğunu bilmez al elıne bır transistor bu nedır sor cevap veremez ben bukadar ıddıalı konuşuyorum gerekırse ıspat ederımde ben emeklı oldum okadar içler acısıkı anlatayım çalıştığım mekanı ziyarete gıttım benım çalıştığım zaman çalışma masaları vardı herbırının uzerı elektronik cihazlarla doluydu arızalı gelıyordu parça için bekletiyordum zıyarete gıttığımde stajyer öğrenciye vermışler masa fılan yok el aletlerı takım edavat dolaplarda kılıtlı laboratuvarın ortasında bir araba iskeletı:) bu ne dedım güneş enerjısıyle yürüyen araba yapıyorlarmış arabayı yürütmek için enaz 10 kwatt lık motor lazım inşaat borusundan kasa kamyonet gıbı solar panellerı uzerıne montaj yapmışlar çalıştımı sorarsanız gün boyu şarj ıle 15 dk çalışmış:)yınede buyuk başarı bunu neden yazdım universıtelerde hoca yokkı öğrencie bişeyler versın tahmınım türkiyede mesleğını icra eden hocalarımız parmakla sayılacak kadar onlarda kaç öğrenci yetıştırecek yanlış anlamasın arkadaşlar bu universıtelerden dıploma alıp ben mühendis oldum dıye hava atanlar bence zavallı egosunu tatmın edecek kişiler ha diplomayı firsata donuşturen yokmu var okul bittikten sonra farkına varıyor dıplomanın iş yapmayacağına kendını yetıştırıyor ilk okul mezunu bırının emrınde çalışan mühendis gordum ben adama hak verdım şu andada işletmenın saygın muhendislerınden biri ilk okul mezunundan işi oğrendı şimdı onun amiri işte muhendislık budur
 
Saygideger hocamin bir sozu vardi. "Universite kisiye zorla bilgi aşılamaz. Universite bilgiyi direk ogrenme yeri degil. Neyi nereden, nasil ogrenecegini ogreten yerdir."

Bilmem katilirmisiniz
 
En son cevaba katılıyorum. Birileri, 20li yaşların başlarında, üniversiteden çıkan gençlerin, Elektrik mühendisliği ile ilgili her konuya vakıf olması gerektiğini, bilmiyorsa da, kötü mühendis olduğu gibi, tamamen gerçeklerden uzak bir iddiada bulunuyor. Mühendisin görevi herşeyi bilmek değil, uğraştığı konu ile ilgili gerekli verileri toplayabilen, hatta bazı durumlarda, o konuyla ilgili yeni veriler ortaya koyabilen kişidir. Burada mühendis diyorum; ama, bu hemen hemen her meslek dalı için böyledir.

Siz, ben belirli bir alanda uzmanlaşmış, tecrübe sahibi, ilgili konuya vakıf bir personel istiyorum diyorsanız; onun için zaten, o konuda uzmanlaşmış mühendis ile çalışırsınız. O iş için yeni mezun bir mühendisi işe alıp, sonra onu suçlamak, tam anlamıyla mobbingdir. Siz o personeli, konu üzerinde uzmanlaşması için işe alabilirsiniz. O konu hakkında bitirme tezi yoksa, stajını o konuda çalışan saygın bir şirkette gerçekleştirmemişse, tabî ki o mühendisin belirli bir zamana ihtiyacı vardır.

Lakin, üniversite olmanın bilincindeki bir üniversiteden mezun olmuş bir mühendis, gerek araştırmacı vasfıyla, gerek yabancı dil bilgisiyle, fazla uzun olmayan bir süre zarfında, o konu hakkında epey bilgi toplayabilir.

Ben teknik personellerin de, belirli bir oranda dahi olsa, bu araştırmacılık vasfına haiz olmaları gerektiğini düşünüyorum.
 
Bende kendi düşüncelerimi yazayım,

Türkiye'de genel olarak (özellikle yeni mezunlarda) temek mühendislik bilgisi çok zayıf. Endüstri Mühendisliği gibi biraz daha atölye ortamından sesten gürültüden uzak mühendisliklerde durum nasıl bilmiyorum ama. Makine, Elektrik, İnşaat, Kimya gibi mühendisliklerde yeni mezunların durumu kötü.

Her mühendisin bilmesi gereken bir bilgi seviyesinin alt sınırı vardır. Türkiye'de bu sınır oldukça düşük. Bunun temelinde öğrencinin bölüme istemeden gelmesi ve ilgisizliği yatıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse her makine mühendisinin içten yanmalı motorlarla ilgili bir miktar bilgi sahibi olması gerekir. Ama laboratuvarda son sınıf öğrencisine 2 tane motor gösteriyorsunuz(deney için bremzede veya sandıkta) hangisinin dizel hangisinin benzinli olduğunu anlayamıyor.(evet gerçek) Burada tek suç öğrencinin değil ancak asıl problem öğrencinin kendisi. Ben uygulama olmadan mühendisliğin olmayacağını düşünenlerdenim bazıları teorik çalışmayı çok sever bazı akademisyenlerde bu tip öğrencileri çok sever ancak ben buna karşıyım. Uygulama olmadan mühendislik olmaz.

Her ne kadar yeni mezunda olsa bir mühendis bir ustanın ne yaptığını yorumlayabilmeli düşünebilmelidir. Bir elektrik teknikeri tanıdığım 4.sınıf öğrencisi rölenin, kontaktörün ne olduğunu bilmiyor diyor. Bu adama siz nasıl sen haksızsın diyeceksiniz?

Saygılarımla...
 
Bende kendi düşüncelerimi yazayım,

Türkiye'de genel olarak (özellikle yeni mezunlarda) temek mühendislik bilgisi çok zayıf. Endüstri Mühendisliği gibi biraz daha atölye ortamından sesten gürültüden uzak mühendisliklerde durum nasıl bilmiyorum ama. Makine, Elektrik, İnşaat, Kimya gibi mühendisliklerde yeni mezunların durumu kötü.

Her mühendisin bilmesi gereken bir bilgi seviyesinin alt sınırı vardır. Türkiye'de bu sınır oldukça düşük. Bunun temelinde öğrencinin bölüme istemeden gelmesi ve ilgisizliği yatıyor. Basit bir örnek vermek gerekirse her makine mühendisinin içten yanmalı motorlarla ilgili bir miktar bilgi sahibi olması gerekir. Ama laboratuvarda son sınıf öğrencisine 2 tane motor gösteriyorsunuz(deney için bremzede veya sandıkta) hangisinin dizel hangisinin benzinli olduğunu anlayamıyor.(evet gerçek) Burada tek suç öğrencinin değil ancak asıl problem öğrencinin kendisi. Ben uygulama olmadan mühendisliğin olmayacağını düşünenlerdenim bazıları teorik çalışmayı çok sever bazı akademisyenlerde bu tip öğrencileri çok sever ancak ben buna karşıyım. Uygulama olmadan mühendislik olmaz.

Her ne kadar yeni mezunda olsa bir mühendis bir ustanın ne yaptığını yorumlayabilmeli düşünebilmelidir. Bir elektrik teknikeri tanıdığım 4.sınıf öğrencisi rölenin, kontaktörün ne olduğunu bilmiyor diyor. Bu adama siz nasıl sen haksızsın diyeceksiniz?

Saygılarımla...

Yazdıklarınız içinden sadece, yorumlama becerisine sahip olmaları gerektiği görüşünüze takılıyorum. Elektrik ustaları dediğiniz kişilerin yaptıkları veya yapacakları iş de, hiçbir zaman için, ilgili sistemin bağlantı şemasını (proje olabilir, ürün bağlantı şeması olabilir, vb.) gerçekleştirmekten öteye geçmez; o da, o bağlantıları okuyabiliyorsa.

Burada yazanlara bakacak olursak, ne de yetenekli teknik personeller varmış Türkiye'de öyle! Neredeyse, farklı bir ülkede yaşıyorum sanacağım! Ben de teknik personellerin ne olup olmadıklarını biliyorum. Şimdi bana, teknik personellerin neyi ne kadar yapıp yapamadıkları hakkında yazdırmayın.

Birçok teknik personelim diye geçinen kişinin yaptığı işi, ben bu işte hiç bir vasfı olmayan bir kişiye, tarif ederek yaptırabilirim.
 
Yazdıklarınız içinden sadece, yorumlama becerisine sahip olmaları gerektiği görüşünüze takılıyorum. Elektrik ustaları dediğiniz kişilerin yaptıkları veya yapacakları iş de, hiçbir zaman için, ilgili sistemin bağlantı şemasını (proje olabilir, ürün bağlantı şeması olabilir, vb.) gerçekleştirmekten öteye geçmez; o da, o bağlantıları okuyabiliyorsa.

Burada yazanlara bakacak olursak, ne de yetenekli teknik personeller varmış Türkiye'de öyle! Neredeyse, farklı bir ülkede yaşıyorum sanacağım! Ben de teknik personellerin ne olup olmadıklarını biliyorum. Şimdi bana, teknik personellerin neyi ne kadar yapıp yapamadıkları hakkında yazdırmayın.

Birçok teknik personelim diye geçinen kişinin yaptığı işi, ben bu işte hiç bir vasfı olmayan bir kişiye, tarif ederek yaptırabilirim.

Doğrudur, birçoğu öyle. Ustalık Belgesi alanlarında yaptığı hataları yazsam burada inanan olmayacak.

Aslında birazda çalıştığınız ortamla ilgili, iyi derecede bilgiye sahip sürekli olarak sınava sokulup bilgi seviyesi kontrol edilen teknisyenlerde mevcut. Özellikle havacılık sektöründe bu seviye gayet iyi.

Ancak şuan tartışılan nokta mühendislikle ilgili olduğundan teknisyenlerin durumuna fazla değinmedim.

Saygılarımla....
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,838
Mesajlar
930,648
Kullanıcılar
452,667
Son üye
eengmert

Yeni konular

Geri
Üst