1. Modüler eğitim diye eski sistemin ünitelerini yutturma çalışması yapılmıştır. Başarılı olmadığı ortada.
2. 9. sınıfların (hazırlık diyorlar!!!) meslek dersi görmeden, meslek lisesinde 1 sene geçirmeleri anlamsız, mantıksız ve disipline aykırı olmuştur.
3. Alan seçimi, Dal seçimi gibi anlaşılması öğretmenler tarafından bile mümkün olmamış, karmaşalarla eğitim-öğretim planlanabilir ve sürdürülebilir olmaktan çıkarılmıştır.
4. Uygulamalı derslerde grup sayılarıyla dönemin ortasında!!! oynama!!! yapılmış, eğitim-öğretimin ciddiyetsizliği, öğretmenlerin ek ders hesapçısı olmaları ve herşeyin para olarak görülmesi başarıyla!!! gerçekleştirilmiştir.
5.Modülleri yazanların adı, sanı, kariyeri, teknik yeterliliği gibi muallak durumların yanı sıra, kes kopyala ve yapıştır mantığıyla yazılmış, güncel olan ama hiç bir eğitimsel anlam ve bütünlük ifade etmeyen kaynak olarak gösterilen, ama aslını hiç göremediğimiz, fotokopi manyağı olduğumuz dökümanlar dünyada bir ilk olarak tarih sayfalarında yerini almıştır.
6."Yeni olan her zaman iyidir, yenilikçi olmak lazım" gibi klişe laflar eğitimde sökmez! Eğitimde yapılan her adımın satranç oyunundaki gibi 15 yıl sonraki hamlesini hesaplamak lazım. Siyasi şov uğruna eğitim sistemimiz feda edilmiştir.
7.Eski Moda! sistemde, okullarda öğrenci vardı, şimdi yeni moda geldi, Metal, Mobilya, Mermer, Tesviye Bölümleri bile öğrenci bulamıyor. Liselerden gelen öğrenci ise yok denecek kadar az. Genel liseler öğrencilerini Meslek Liselerine yönlendirmiyorlar.
8.Bu proje 2000 yılında başladı ve uygulama süresi 5 yıldı. 2006 yılında ise biz yeni sisteme geçtik.
9.Modüler sisteme geçildi, not verme işlemi sinıf geçme sistemiyle (eski moda) devam ediyor .
10.Dersi oluşturan modülleri farklı kişiler birbirleri ile hiç görüşmeden yazmışlar herhalde aynı konu bazı derslerde üç kere farklı modülde anlatılıyor, bütünlük yok!
11. Dallar açıldı malzeme, deney seti, eğitim araçları yeni moda sisteme göre hiç bir donanım gelmeden nasıl yeni teknolojiyi öğretmenler verecek? Çift çekirdekli işlemciyi kuru yemişle mi anlatacağız?
12.Arkadaşlar, para yoksa eğitim de yoktur ve bunu bilmeyenimizde. Eğitme ayrılan para arttı mı? Her taraf teknoloji sınıfı oldu, atölyelerimiz iso belgesi aldı da bizim mi haberimiz yok!
13.Özel sektör reklamda, konuşmada, şikayette hep ön planda. Sponsor olsalardı atölyelere 1 koyup 1000 almazlarmıydı? Nerde meslek eğitiminin içinde işletmeler? Yine öğretmen ve öğrenci başbaşa!!!
SONUÇ: Daha sonra yazarım 8)