Monofaze motor

Etiket değeri max akim değil nominal çalışma akımıdır.
Evet bu daha doğru bilgi biz fan uygulamalarında etiket değeri üzerinde amper gördüğümüzde max akım üzerinde diyoruz tabi demeraj akımı görülecek olursa aslında nominal oluyor....
 
Evet bu daha doğru bilgi biz fan uygulamalarında etiket değeri üzerinde amper gördüğümüzde max akım üzerinde diyoruz tabi demeraj akımı görülecek olursa aslında nominal oluyor....
Anma akımı : Motorun(Cihazın) üzerinden geçebilecek maksimum akımı ifade eder. Örnek verecek olursak;
Motor etiketinde anma akımına 10A diyelim. 10A'i geçen cihaz zarar görür/görmeye başlar.

Nominal akım: Cihazın normal çalışırken çektiği akımdır.
 
Forumun yüce büyüğü @sami inci babamız motora elinle dokunduğun zaman motor elini yakacak kadar ısınıyorsa tam verimli aralıkta çalışıyor demişti bir zaman . Bu da ilave olsun konuya .
 
Anma akımı : Motorun(Cihazın) üzerinden geçebilecek maksimum akımı ifade eder. Örnek verecek olursak;
Motor etiketinde anma akımına 10A diyelim. 10A'i geçen cihaz zarar görür/görmeye başlar.

Nominal akım: Cihazın normal çalışırken çektiği akımdır.
Peki buna göre motor etiketi nin üzerinde 44A yazan bir motor 48A çekerse max A üzerine çıkmış oluyormu?
 
normal çalışma şartlarında motor tam yukteyken çekeceği akım etikette belirtilen akımdır. etiketinde 44A yazan motor 48A çekiyorsa artık anormal bi durum söz konusudur.
ustam be, "xxxx değere kadar""xxxx yüke kadar"ı neden okumamak anlamamak gibi bir yanılgıya düşüyoruz ben bir türlü onu anlamadım. elektrikçi, elektronikçi, mühendis filan değilim.
şimdi daha evvel verdiğim yazdığım bir örneği bir daha yazacağım ve açıklamada ve yorumda bulunmayacağım.
motor = amele ben - 44 amper= bu amele 44 kg den ağır yük taşıyamaz.
şimdi ben amele inşaatta çalışıyorum her gün 5. kata in-çık max 44 kg çimento tornası taşıyorum yada kovada kum taşıyorum. kum olursa daha çok seviniyorum bazen 40 kg filan yüklüyorlar. ve ben sağlıklı güçlü amele akşama kadar nonstop çalışabiliyorum. ama gel gör ki hadi hadici dayı geldi benim çimento taşımamı sevmiş üzerine 4 kg daha ilave etti oldu çimento 48 kg eh idare ederiz değil mi? öğleden sonrada kum taşıdım dayı beni çok sevdi kumu da 48 kg ye çıkardı. lan ben aynı amele ben, yol aynı yol, yediğim yemek aynı ama taşıdığım yük arttı. yani çaktırmadan yorulmaya başladım. şimdi al eline kalemi defteri bir hesap yap ben kaç gün daha 48 kg yükün altında çalışabilirim? biri amele beni (motoru) aydınlatsın. (sürçü lisan ettiysem affola)
 
ustam be, "xxxx değere kadar""xxxx yüke kadar"ı neden okumamak anlamamak gibi bir yanılgıya düşüyoruz ben bir türlü onu anlamadım. elektrikçi, elektronikçi, mühendis filan değilim.
şimdi daha evvel verdiğim yazdığım bir örneği bir daha yazacağım ve açıklamada ve yorumda bulunmayacağım.
motor = amele ben - 44 amper= bu amele 44 kg den ağır yük taşıyamaz.
şimdi ben amele inşaatta çalışıyorum her gün 5. kata in-çık max 44 kg çimento tornası taşıyorum yada kovada kum taşıyorum. kum olursa daha çok seviniyorum bazen 40 kg filan yüklüyorlar. ve ben sağlıklı güçlü amele akşama kadar nonstop çalışabiliyorum. ama gel gör ki hadi hadici dayı geldi benim çimento taşımamı sevmiş üzerine 4 kg daha ilave etti oldu çimento 48 kg eh idare ederiz değil mi? öğleden sonrada kum taşıdım dayı beni çok sevdi kumu da 48 kg ye çıkardı. lan ben aynı amele ben, yol aynı yol, yediğim yemek aynı ama taşıdığım yük arttı. yani çaktırmadan yorulmaya başladım. şimdi al eline kalemi defteri bir hesap yap ben kaç gün daha 48 kg yükün altında çalışabilirim? biri amele beni (motoru) aydınlatsın. (sürçü lisan ettiysem affola)
Trafoların bile nominal gücünün %10 kadar daha fazlasına yuklenebildigi bir sistemde ( daha fazlasını da yüklediğiniz durumlar oldu mecburiyetten ! ) aman motor nominal akim değerini geçmesin demek fazla iyi niyetliliktir bence ki motor koruma roleleri bile 1.1 Overload a izin veriyor. Insanla motorlari karşılaştırmak çok mantıklı bir yaklaşım değil. Motorlar eklemleri olan ve açısal yük taşıyan sistemler değil. Bir noktaya kadar da soğuk değil sıcak çalışması kendi hayrına olan makinalar . İnsan ise belli ısınmadan sonra kendini soğutmanın ve vücut ısısını sabit tutmanın derdine düşen bir canlı. Çok lafın özü etiket değerinin belli bir sınırda aşılması motorun ömründen yer , zararınadır diyen arkadaşlara katılmıyorum. Görüşlerine saygı duyuyorum oda bir görüş . Ama arkadaşların bir asenkron motorun nasıl en kötü bir ortamda çalışabileceği konusunda fikirlerinin ve tecrübelerinin olduğunu sanmıyorum. Yeraltında tamamen kömürün altına gömülmüş, hiçbir noktadan hava alamayan , soğutma kanalları bile çamurla dolmuş motorlarla çalışıyoruz zincirli konveyorlarda ( niye öyle olduğunu anlatmak uzun mevzu ) . Elektrikçi arkadaş bu motor da habire aşırı akim acıyor diye 95-96 köprü atar. Garibimin tek imdadı sargılarındaki ptc . Böyle bir ortamda bile aylarca yıllarca zehir gibi çalışıyor bu makineler. Afedersiniz %10 aşırı akim deseniz kahkaha ile güler bu makineler .
 
Son düzenleme:
ustam be, "xxxx değere kadar""xxxx yüke kadar"ı neden okumamak anlamamak gibi bir yanılgıya düşüyoruz ben bir türlü onu anlamadım. elektrikçi, elektronikçi, mühendis filan değilim.
şimdi daha evvel verdiğim yazdığım bir örneği bir daha yazacağım ve açıklamada ve yorumda bulunmayacağım.
motor = amele ben - 44 amper= bu amele 44 kg den ağır yük taşıyamaz.
şimdi ben amele inşaatta çalışıyorum her gün 5. kata in-çık max 44 kg çimento tornası taşıyorum yada kovada kum taşıyorum. kum olursa daha çok seviniyorum bazen 40 kg filan yüklüyorlar. ve ben sağlıklı güçlü amele akşama kadar nonstop çalışabiliyorum. ama gel gör ki hadi hadici dayı geldi benim çimento taşımamı sevmiş üzerine 4 kg daha ilave etti oldu çimento 48 kg eh idare ederiz değil mi? öğleden sonrada kum taşıdım dayı beni çok sevdi kumu da 48 kg ye çıkardı. lan ben aynı amele ben, yol aynı yol, yediğim yemek aynı ama taşıdığım yük arttı. yani çaktırmadan yorulmaya başladım. şimdi al eline kalemi defteri bir hesap yap ben kaç gün daha 48 kg yükün altında çalışabilirim? biri amele beni (motoru) aydınlatsın. (sürçü lisan ettiysem affola)
Tamamıyla çok güzel bir ortalama anlatım benimde asenkron motorlarla akım çalışma sahası ilgili
Trafoların bile nominal gücünün %10 kadar daha fazlasına yuklenebildigi bir sistemde ( daha fazlasını da yüklediğiniz durumlar oldu mecburiyetten ! ) aman motor nominal akim değerini geçmesin demek fazla iyi niyetliliktir bence ki motor koruma roleleri bile 1.1 Overload a izin veriyor. Insanla motorlari karşılaştırmak çok mantıklı bir yaklaşım değil. Motorlar eklemleri olan ve açısal yük taşıyan sistemler değil. Bir noktaya kadar da soğuk değil sıcak çalışması kendi hayrına olan makinalar . İnsan ise belli ısınmadan sonra kendini soğutmanın ve vücut ısısını sabit tutmanın derdine düşen bir canlı. Çok lafın özü etiket değerinin belli bir sınırda aşılması motorun ömründen yer , zararınadır diyen arkadaşlara katılmıyorum. Görüşlerine saygı duyuyorum oda bir görüş . Ama arkadaşların bir asenkron motorun nasıl en kötü bir ortamda çalışabileceği konusunda fikirlerinin ve tecrübelerinin olduğunu sanmıyorum. Yeraltında tamamen kömürün altına gömülmüş, hiçbir noktadan hava alamayan , soğutma kanalları bile çamurla dolmuş motorlarla çalışıyoruz zincirli konveyorlarda ( niye öyle olduğunu anlatmak uzun mevzu ) . Elektrikçi arkadaş bu motor da habire aşırı akim acıyor diye 95-96 köprü atar. Garibimin tek imdadı sargılarındaki ptc . Böyle bir ortamda bile aylarca yıllarca zehir gibi çalışıyor bu makineler. Afedersiniz %10 aşırı akim deseniz kahkaha ile güler bu makineler .
Ben bu açıklamayı patrona gösterirsem bundan sonra 45kw kullanması gereken sistemde 37kw motor kullanabilir pratikde biz nominal akımı geçmemeye özen gösteriyoruz fakat sizin dediğiniz gibi belli tolerans dahilinde çalışmasında bir sorun olmadığını öğrenmiş oldum teşekkürler
 
Son düzenleme:

Forum istatistikleri

Konular
129,864
Mesajlar
930,851
Kullanıcılar
452,726
Son üye
ugur Göktürk

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst