Yanık olduğunu anlaman için ölçü aletiyle ölçmene gerek yok şayet motor yanıksa kokudan yanına yaklaşamazsın zaten.
Bir motorun yanık olup olmadığı kokusundan yaklaşık 3-4 metre mesafeden anlaşılır zaten
ana sargı ve yardımcı sargı uçları birbirinden ayrılır ana sargı ve yardımcı sagı omajları ölçülür gövdeye kaçak kontrolü yapılır.Yeterli olduysa sevindim
şöyle de bir durum da var. omajı eşit şekilde gösterir bazen lanet motorlar. ancak fazlar arası akım çekişi farklı olur. 2 faz 4.7 amper çeker örneğin 3. fazda 7 amper görürsünüz. motor zaten çalışırken de belli eder bunu termik attırır sürücüyü arızaya geçirir vs. böyle bir durumda ki 3-4 kez de başıma geldi. genelde yapılan ya termik değerini yükseltmek ya da sürücü parametresini değiştirmek olur (yanlış ayarlandı herhalde diyerek) sonucu da motor koruması da iptal olduğu için motorun tamamen yanması olur. motor sarıma gider gelir ama termik ya da sürücü değeri unutulur bir problemde yine yanar uzar gider. en temizi böyle bir durumda direk sarıma göndermektir. kavrulan sargı yenisi ile değiştirilir. işte kavrulma ya da bazı yöresel tabirle "motor az yanık" olayı budur
LCR metre ile omaj değerlerini ölçebilirsiniz.Cihazı XL moduna alıp motor sargılarını ölçütüğünüzde size henry cinsinden değer verir.Bu değeri 2 x pi x f x L formülünde L yerine henry değerini çarptığınızda size omaj değerini verir.