Motor üçgen çalışmaya geçince 63 A sigorta atıyor

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
arkadaşım yıldız kontaktore giden enerji zaman rölesinin normalde kapalı kontağından geçmesi lazım böyle yaptınmı acaba iyi çalışmalar
 
Sigorta atıyorsa devir yönü değişiminde fazlar çakışıyor kumanda devreni boşta dene motoru ayır fakat devrene 380 V ver öle dene bakalım sigorta atacakmı atarsa hata kumanda devrende,atmazsa motoru bağla fakat boşta dene,yine atmazsa yükteyken atıyor ozaman mekanik bir sorun olabilir
 
düşük bir ihtimal ama zaman rolesin den de olabilir mi
 
diğer yöndeki kontaktör den fazın biri gecirmiyor olabilir.
 
şu işlemleri takip edin
sigortanın giriş çıkış gerilimleri akımlarını ölçün
kontaktörün giriş çıkış fazlarına bakın
motor devir yönü değişirken fazlar bağlantılarına bak
bu olay ilk kez mi karşılaşıyorsunuz birden gerşekleşti
kumanda devresinin devir yönünü değiştiriken kullandığın kontaktörlerin ömrünü tamamlamış olabilir eğer diğer aksamşlarsa sorun yoksa sadece devir yönü değişirken atıyorsa o kontaktöre bak büyük olasılıkla o kontaktöre bak birde en son çare bağlantılarını gözden geçir
 
her zaman için bunu yapıoyrsa yani durmadan ters yöne dönüyorsa veya durduktan sonra dönüyorsa 63a lik Sigorta atıyorsa ters yöndeki dönüşü sağlayan kontaktörde bir srun olabilir bence kontraktörü değiştirip bir denerseniz gene sigorta atıyorsa bir fikrim yok :)
 
bağlantıyı kontrol edip yüksüz çalıştırman ve sistemi izlemeni tavsiye ederim
 
ilk önce motor uçlarını ayırarak enerji varken kumanda devreni denemen lazım eğer yine Sigorta atıyorsa kesin kumanda devrendedir sorun yıldız ve üçgen kontaktörlerin arasında yıldız kontaktörünün bobin ucunu üçgenin kapalı ucundan geçirmen lazım aynı şekilde üçgen kontaktörünüde yıldızın kapalı kontagından geçirmen gerekir ayrıca kontaktör cikişlarını voltmetre ile bi ölç 380 v çıkıyorsa kontaktörler sağlamdır bide motor bağlantılarını yapmadan ters yönde çalışır konumda daimi kontaktörün cıkış uçlarına voltmetrenin bir ucunu diğer ucunuda üçgen kontaktörü kontak uçlarına 1-1,2-2,3-3 şeklinde değdirdigimizde 0 voltu görmemiz gerekir eğer buraya kadar durum normal ise bunda sonra arızayı motorda , motorun ters yönündeki yükünde ,sigortada,ve zaman rölesinin zaman aralığında aranabilir
 
Yalnız dostum 22kw lık bir motor için C63 A bir Sigorta takılması motor'un yanmasınada neden olabilir çünkü yük altında çekeceği maksimum A 38-40 A olacaktır.Bağlantı Hatası Olabilir Bence...
 
ilk olarak motorun üçgen çalışmaya geçişteki tepkisi ne oluyor
motor üçgene geçtiğinde motorda bir uğutu sesi ve az frenleme ile beraber Sigorta atıyorsa ters bağlı olabilir.
hiçbir tepki vermeden direk atıyorsa fazlar çakışıyordur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Forum istatistikleri

Konular
129,796
Mesajlar
930,187
Kullanıcılar
452,591
Son üye
Ercan Akkaya

Yeni konular

Geri
Üst