motor devir sayısı ile çıkış gücü arasındaki ilişki.

motor sağlam mı? en son ne zaman çalıştı? hiç 444 yağ katkısı kullanılmış mı? çok uzun süre çalışmadı ise yağsız kalmış yağ pompası hareketi krank milinden almasının yan etkisi...
 
ustadım tork anahtarı nedir ilk kez duydum . ama kol gücü takviye etmekten çekindik çünkü elektrik motoru devreye girerse 600 rpm le dönmeye başlıyacak . tehlikeli olabilir . şuan şafta detroit dizel 60 serisi bir motor bağlı gayet güçlü bi motor. aydınlatırmısın beni ? ne gibi bi tork anahtarı olabilir mesela bi llink atabilirmisiniz ?
 
motordan anlayan teknisyen bulun o size gösterir yazmak yetmez adamın biri motoru anlatan videolar çekmiş 2 saatlik bir sürü video youtube'da...
 
ufak bi resim yolladım sistem hakkında
 

Ekli dosyalar

  • 20170926_102617.jpg
    20170926_102617.jpg
    342.6 KB · Görüntüleme: 22
  • 20170926_102632.jpg
    20170926_102632.jpg
    293.2 KB · Görüntüleme: 21
ustadım tork anahtarı nedir ilk kez duydum . ama kol gücü takviye etmekten çekindik çünkü elektrik motoru devreye girerse 600 rpm le dönmeye başlıyacak . tehlikeli olabilir . şuan şafta detroit dizel 60 serisi bir motor bağlı gayet güçlü bi motor. aydınlatırmısın beni ? ne gibi bi tork anahtarı olabilir mesela bi llink atabilirmisiniz ?
Yok yok sakın öyle denemeyin, onu kastetmedim.

İçten yanmalı motorlarda marş motorunun başlangıç akımı dolayısıyla tork çok yüksektir, sizdeki elektrik motoru dizel makinanın ilk harekete geçişi için yeterli torku belki sağlamaz, ama var olan hareketi devam ettirebilir.


Volanı elle döndürmekten kastım budur, bu hareketi krank ekseninden yaparak motoru döndürmek(ilk hareket) için ne kadar tork lazım görebilirdiniz.

Şu haliyle marş motoruyla beraber denemeyi düşünebilirsiniz. Elektrik motoruna zarar vermemek için emniyet tedbirlerini elden bırakmayın. (Düşük frekansın olumsuz etkileri ve aşırı yük nedeniyle)

Birde elektrik motoruyla dizel makina arasında bir parça var, o redüktör mü yoksa hidrolik bremze gibi birşey mi?
 
hidrolik bremze
su frenlemeli dinamometre ustadım

şöyle söyleyim sistemi kurduğumuz yerde eski tekoloji bir test bremzesi var 30 kw 750 rpm lik ac motor ile her türlü dizel motoru başlatıyorlar .
bizim elimizde 55 kw 3000 rpm lik motor var hiç bir dizel motoru döndüremedik .
tabiki gözüken o ki 3000rpm çok yüksek dolayısı ile 10 hz de başlatmak zorunda kalıyoruz .o da start momentini yenebilmek için çok yetersiz .

ama dediğiniz gibi var olan devri devam ettirip yükseltmek mümkün . bunu denemiştik marş motoru ile çalıştırıp 1400 devre kadar çıkardık ac motor ile
 
30 kW 750 devir motor 380 Nm tork üretir, sürücüyle 600 devire düşürdüğünüzde bu güç değeri 24 kW ' dır teorik olarak.

55 kW 3000 devir motor 175 Nm tork üretir, 600 devire düşürdüğünüzde bu güç değeri 11 kW'dır gene teorik olarak.

Yani 600 devirde diğer motor sizin motorun 2 katı gücünde, başka olumsuzluklarda var tabi.

Saygılar....
 
neden doğrudan yol verilmiyor? o dizel motoru 3000rpm ile çeviremez ki devir kaybeder büyük olasılıkla ve çok zorlarsanız elektrik motoru yanar belki biraz ısınma sorunu olur.
o motoru iade edin satıcı bilgisizmiş ...
 
evet ben projenin başına geldiğimde tüm malzemeler zaten gönderilmişti .
motorların maks ve min sıcak soğuk test değerleri bilinmekte .
kanımca 90 kw 1500rpm 600-800 nm civari bir elektrik motoru çok rahat işimizi görürdü.
ne diyosunuz acemi hocam ?
 
Önceki yazdığıma ek olarak şunuda ilave edeyim motoru dıştan döndürmek bir miktar gerilim üretmesine sebep olabilir ve bu sürücüye zarar verebilir. Bu konuda detaylı bilgiyi sürücünün teknik danışma hattından alabilirsiniz.

Şayet zarar vermeyeceği kesinse marş motorunu elektrik motoru istediğiniz devre ulaşana kadar devrede tutabilirsiniz. (bu süreyi uzatmak marş motoruna zarar verebilir, risk vardır)

Böylece motorun devirlenmesi için gerekli ataleti 2 motordan sağlamış olursunuz. Elektrik motorunun hareketi kolay olur.

Tabi bunların hepsi varsayım, doğru cevapları ancak siz bilebilirsiniz.

Saygılar....

evet ben projenin başına geldiğimde tüm malzemeler zaten gönderilmişti .
motorların maks ve min sıcak soğuk test değerleri bilinmekte .
kanımca 90 kw 1500rpm 600-800 nm civari bir elektrik motoru çok rahat işimizi görürdü.
ne diyosunuz acemi hocam ?
Elinizdekinden iyi olurdu ama bir sürü iş. Şebeke müsait mi o önemli, söküp takması önemli, sürücü önemli, motorun mil çapı farklı olacak, gövde büyüklüğü farklı olacak 500 tane iş.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Forum istatistikleri

Konular
130,179
Mesajlar
934,027
Kullanıcılar
453,314
Son üye
Marina7

Yeni konular

Çevrimiçi üyeler

Geri
Üst