Motor Hızı

Deneme amaçlı motoru belırlı bır lımıtın ustunde calıstırmak mumkun. Ama en basıt araba ornegını dusunun.Aracın max lımıtı 220 km saat.Sen uzun sure 220 hızla gıt motorun nasıl sıkıstıgını ısındıgını hararet yaptıgını gorurusun.Duz mantık dıye soylemek ıstedım .
 
Hız-moment eğrisini icelediğinizde motor devri kırılma noktasından sonra momentinde aşırı düşüş olur. İşte frekansla hız ayarına izin verilen bölge kırılma noktasından sonraki kısımdır. Yük momenti, maksimum hızdaki motor momentinden her zaman küçük olmalır aksi taktirde rotor kilitlenir.
Hız eğrisindeki hız ekseni döner manyetik alan hızı yani senkron hızdır. Uygulamada hiç motor devri senkron hıza ulaşmaz yani kayma sıfır olmaz.

hızmoment.jpg

405ecm08fig2.jpg
 
Ben, uzun süre, yıllardır, ATv sürücülerle tekstılde yıkama makınası motorlarını 120 hz. ya ayarlayıp en az 80 hz de calısdırdım.
Rulmanlar, 1000 - 1500-3000 vs devır dıye ayrı yapılıp takılmıyorki. Rahatlıkla, 60-70-80 hz lere cıkabılrsınız. Yeterkı makınanız ve prosesnız bu hıza dayansın sorun cıkarmasın.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,837
Mesajlar
930,658
Kullanıcılar
452,670
Son üye
fearles3422

Yeni konular

Geri
Üst