flzf
Üye
- Katılım
- 16 Ara 2017
- Mesajlar
- 17
- Puanları
- 1
- Yaş
- 37
Kusura bakmayın ama dağıtım şirketinizden 3 faz istemekten başka bu işin basit yolu yok , hobi olarak bu işe çözüm üretilemez . Vermeden almak Allah a mahsus derler . 1 koyup 3 alınan kocaman verimli bir sistem yok hala benim bildiğim . Siyaset ve ufak tefek sürücüler hariç.
Ah verseler hocam git proje çizdir şu belgeyi getir şu belgeyi götür bir sürü saçma sapan prosedür ve 5,000 lira civarı masraf ayrıca hazır almayı sevmiyorum bu 1 koyup 3 almak değil zaten hocam dediğiniz termodinamiğin bilmem kaçıncı yasasına ve mantık kurallarına aykırı bizim yaptığımız 220 volt 50 hz tek faz ac akımı 3 faz yapmak ki burda alacağımız enerji miktarı değişmiycek 3 e bölünecek tıpkı bir uzatma kablosuna 3 fiş takmış gibi ve bu 3 fazı da 120 derecelik açıyla dizmek gerek çok basit hazır bir örnek vermek gerekirse 220 volt bir alternatörümüz olursa birde 380 volt alternatörümüz olursa bunları birbirine bağlayıp(mekanik olarak) 220 v şehir elektiriği verip 380 volt sanayi elektiriği alabiliriz faz farkı otomatikmen 120 dereceye sabitlenmiş olur. tabi bir sürü enerji kaybı ve bir sürü gürültü oluşur ama gayet rahat bir şekilde başarmış oluruz.
Fazlar arası 380 volttur , zaten sıkıntı sizin için burada . Sürücü ile alacağınız 220 volt fazlar arası gerilim ( faz farkı falan aynı normal sistemle ) belki motor için sorun olmayabilir ama makinanın içinde çalışan başka yardımcı elektronik devreler de olabilir . Bunlar büyük ihtimal çalışmaz . 3 faz 220 volt giriş ve 3 faz 380 volt çıkışı olan trafoda kullanmanız lazım ki hem sürücü hem trafo iki maliyet . Değmez bence uğraşmaya.
Eğer normal sistem ile aynıysa osiloskop ile baktığımızda 3 fazdaki sinüs dalgalarınıda düzgün bir şekilde görebiliyorsak neden çalışmasınki en sessiz verimli çözüm bu gibi gözüküyor.Teşekkür ederim hocam.
Son düzenleme: