motor sürücülerinde frenleme yardım?

Katılım
25 Eyl 2007
Mesajlar
4
Puanları
1
Yaş
39
Sürücülerle yeni ilgilelenmeye baslayan biriyim. Siemensin micromaster serisinin bir manuelinde DC injection yöntemi ile frenlemeye yardım ettigi yazıyordu. Motorlarin sargıları indüktiftir ve DC gerilim sargılarda nasıl manyetik alan olusturup frenlemeye yardımcı olacagını anlamadım cunku DC gerilim sargılarda sadece omik direnci gorur manyetik alan olusturmaz diye biliyorum.
yardımcı olursanız sevinirim.
şimdiden tesekkurler arkadaslar..
 
İyi bir topraklama değeri sıfıra ohm'a yakın olan değerdir. Fakat her işte olduğu topraklamadada maliyetler önemli, onun için iyi bir topraklama değeri izin verilen değerler içinde olandır.
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
aslında cevabı sen bulmuşsun ama farkında değilsin dc gerilim verildiğinde motorun üzerinde ac den dolayı olan manyetik alan sıfırlanır ve motor durur
 
aslında frenleme direnci durma esnasında olusan motor etaletine bağlı gerilimim dc barada artarak kullanılan guc yarı iletkenlerinin vce valtajını aşıp patlatmasını engellemektir .burda ki yük fren direnci üzerinde absorbe edilir.
 
Tahminim şöyle ; bir bobine DC uygulandığı zaman Sabit Mıknatıs gibi N ve S kutupları oluşur. Bu etkiye maruz kalan döner rotorda bir emk endüklenir ve kendini oluşturana zıt yönde oluşan bu emk sayesinde stator da N ve S kutupları oluşur. Böylece statordaki N kutbu rotordaki S kutbunu çeker ve frenleme meydana gelir. Bundan emin değilim fakat böyle olabileceğini düşünüyorum. Daha iyi bir açıklaması olan veya gerçeği bilen yazsın ben de merak ettim gerçekten. ???
 
bunun adı dınamık fırenleme degılmı
bunu fırma surucu ile kendılıgınde yaptırıyor
 
Tahminin gayet isabetli olmuş Sonay. DC gerilimde de manyetik alan meydana gelir. Hepimiz Doğru Akım Motorlarını biliyordur. Daha ayrıntılı bilgi istiyorsanız, sağ el ve sol el kurallarını bir inceleyiniz.
 
Burada bi şeye dikkat etmek gerekir arkadaşımızın sorduğu soru AC motorlarla alakalıydı.DC motorlarda durum daha başka bir boyuta giriyor. Unutmayalımki DC motor larda manyetik alanın oluşması için sadece DC gerilim yeterli değildir + birde miknatıs olması lazım ki manyetik alan oluşsun ve DC motorumuz çalışsın.AC motor larda benim bildiğim kadarıyla böle bir mıknatıs kullanılmamakta kullanılmadığı içinde DC verdiğin zaman manyetik alan sıfırlanır.saygılarımla
 
nebulaizmir ' Alıntı:
Burada bi şeye dikkat etmek gerekir arkadaşımızın sorduğu soru AC motorlarla alakalıydı.DC motorlarda durum daha başka bir boyuta giriyor. Unutmayalımki DC motor larda manyetik alanın oluşması için sadece DC gerilim yeterli değildir + birde miknatıs olması lazım ki manyetik alan oluşsun ve DC motorumuz çalışsın.AC motor larda benim bildiğim kadarıyla böle bir mıknatıs kullanılmamakta kullanılmadığı içinde DC verdiğin zaman manyetik alan sıfırlanır.saygılarımla

Ben de AC motorlardan bahsetmiştim zaten. Ama Asenkron motorlarda da düşünmüş olduğun DC motorlar gibi etkileşime giren stator ve karşısında sincap kafesli rotor bulunuyor. AC motorda statora enerji verdiğimizde rotorda bir emk oluşturarak rotorun" bir mıknatıs gibi" kutuplaşmasını temin ediyor. böylece statordaki döner manyetik alan ile rotor beraber dönmeye çalışıyor. Tabi arada "s" yani kayma miktarı kadar bir fark oluşuyor. yani motor devrini hesaplarken 1500 d/d olarak buluyoruz ama rotor boşta dönerken yaklaşık 1460 d/d ile dönüyor. Yine de ilginize teşekkürler ;)
 
capacitance ' Alıntı:
Sürücülerle yeni ilgilelenmeye baslayan biriyim. Siemensin micromaster serisinin bir manuelinde DC injection yöntemi ile frenlemeye yardım ettigi yazıyordu. Motorlarin sargıları indüktiftir ve DC gerilim sargılarda nasıl manyetik alan olusturup frenlemeye yardımcı olacagını anlamadım cunku DC gerilim sargılarda sadece omik direnci gorur manyetik alan olusturmaz diye biliyorum.
yardımcı olursanız sevinirim.
şimdiden tesekkurler arkadaslar..
Motorların sargısı indüktif derken neyi kastediyorsunuz?Her bobine ister ac isterseniz dc voltaj verin manyetik alan meydana gelecektir.Ac voltaj verdiğinizde zamanla yönü ve şiddeti değişen manyetik alan dc voltaj verdiğinizde sabit bir manyetik alan elde edersiniz.Sürücülerde dc enjeksiyonla frenleme dinamik frenleme ile aynı şeydir stator sargılarına dc voltaj verildiğinde sargılar kutuplaşır ve rotorda döndüğü için ataletten dolayı (manyetik alan içerisinde hareket eden bir iletkende bir emk doğar)motor jeneratör olarak çalışır rotor çubukları kısa devre olduğu için devir hızla düşer.Burada hem motor jeneratör moduna geçtiği için durma hemde stator mıknatıslandığı için rotor demir olduğu için durma söz konusudur.
 
Sn. Sonay

Bahsettikleriniz doğrudur, fakat motor boşta çalışırken kayma çok çok küçük değerdedir, daha önce deneyini yapmıştım, 1500 d/d olan bir motor boşta çalıştığında 1497 d/d ile dönmektedir.
 

Forum istatistikleri

Konular
129,047
Mesajlar
922,811
Kullanıcılar
451,312
Son üye
Welderman

Yeni konular

Geri
Üst