motor sürücüsü neden patlar?

1-bir enerji recorderi ile bir kaç günlük voltaj ve harmonik kaydı al enerji analizörü olabilir
2-tüm bağlantıları gözden geçir ve driver motor arasındaki kablonun ekranı kabo olmasına dikkat et,ekranı sadece sürücü tarfında toprakla
3-votajın 400V +/-%10 değerleri arasında olmasına dikkat et
4-motoru bir meger ile kontrol et 1kv'ta 1mehaohmun üzerinde bir yalıtım direnci oduğunu gör
5-driver girişine şok absorbe edici şok bobini takmanı öneririm.
6-tesis topraklamasının IT yada Nt olmasına dikkat et eğer nt ise sürücüdeki emc yi devre dışı nırak

şimdilik aklıma gelen bunlar.

İyi çalışmalar.
 
Topraklama ölçümü ister endüstriyel bir tesis ister bir ofis binası olsun her işletme için kritik bir öneme sahiptir.
Elektrik tesisatlarında seçilecek kablo kesiti genellikle kullanılacak güce göre çekilecek akımın hesaplanması ile belirlenmelidir.
Cihazın gövdesindeki ve motordaki topragı kontrol edin.
 
benim çalıştığım işyerinde Abb sürücü yüzlerce kullanılıyor.Kaç senedir bir patlamada yaşanmadı.Motor kablolarını kontrol et derim 10 amper sigortayı biraz daha düşür arkadaşım hatta dediği gibi arkadaşımın b tipi hızlı otomat kullan belki çözümü bulana kadar sürücüye zarar vermeni engelleyebilir
 
İlk dikkat etmen gereken sürücü girişindeki sigortanın hızlı sigorta olması. ikincisi harmonik ve rezonans kaynaklı olabilir. Şok bobini kullanmanı öneririm. Sürücüye ulaşan toprağın düzgün olmasına dikkat et. Dördüncüsü konveyörde taşıdığın malzeme uçucu ve iletken ise sürücü içine girip zarar veriyor olabilir-bunu da gözardı etme bence.
 
arkadaşlar herkese ayrı ayrı teşekkür ederim,
dediklerinizin %90 ını yapmıştım. geriye kalan analizör bağlayarak sistemin voltaj ve harmonik değerlerini ölçmek kalıyor.

bu arada 3. sürücüde arıza yaptı.

trafo voltaj değerini 380 v olarak ayarladık,
topraklama sağlam,
motor ve sürücü arası kablo sağlam,
motor sağlam,
sürücü değerleri ayarlı,
sürücü ve motor arasında termik yok!!!!

bakalım şebekeyi ölçtüğümde ne olacak?

herkese iyi çalışmalara diliyorum.
 
sorun hemen değilde bir süre sonra patlıyor denmesinden şu akla geliyor; sürücüye bağlı motorun klemensini kontrol etmekte fayda var, motor sarsıntılı çalışan bir yerde ise klemenste toprak ve fazın bağlı oldukları pabuçlar bir gözden geçirilebilir.
 
bu sürücüleri takana kadar bir sıemens micromaster tak en her ne şekilde olursa olsun sürücü arıza verecektir.
 
arkadaşlar benim sizlerin dediklerinizden anlamadığım olay sürücüden sonra veya hiç mi termik koyulmamalımı.
 
uygulamada sürücüden sonra termik koyulmaz Bakım için kesme şalteri koyabilirsin.
 
motorda toprak kaçak hatası var.motorun toprağa karşı izolasyonunu ölç.
 

Yeni mesajlar

Forum istatistikleri

Konular
128,897
Mesajlar
921,429
Kullanıcılar
451,041
Son üye
erkaneser

Yeni konular

Geri
Üst