Motor sürekli olarak yanıyor.

mtemel20

Üye
Katılım
27 Mar 2008
Mesajlar
58
Puanları
1
Yaş
40
Üstadlar çalıştığım yerde 22Kw lık bir motor var, eski motor komple kasnağı dağıtığı için mecbur yeni motor takmak zorunda kaldık yeni motor gamak marka 22 kwlık sorunum sürekli olarak motorum yanıyor bu motorun çalışması ise 3 sn çalışıyor 10-15 sn bekliyor herhangi bir zamanlayıcı vs. bişiyok oparatör açıp kapatıyor düğme ile motor ilk bana geldiğinde 44 amper yazıyordu etiketinde bende 40-63 amperlik termik taktım 42 ampere ayarladım sürekli olarak ilk kalkışta motor termik atırıyordu bu sebeble termik ayarını etiket değeri olan 44 ampere ayarladım fakat bu sekilde motor yansa bile anca termik atıyor termiği düşük tutsam ilk kalkışta atırıyor. 2 kere bu şekilde yandı şimdi 3. kez taktım fakat gene yanacak panoda ise telemecanique f185 kontaktör ile açıkp kapatyorum motor koruma röleside taktım ama yemiyor. yakıyor motoru ilk kalkış akımını önlemek amacı ile yıldız üçgen bağlıycaktım fakat yıldızdan üçgene geçmesi için en az bildiğim kadarı ile 7 sn. yeye ihtiyac var e bu motor en fazla 2 sn çalışıyor bilemedin 3 sn kısacası yıldız üçgende işe yaramayacak bu siemensin sirius (yumuşak yol vericilerden) takıyım diye teklif verdim fakat pahalı diye almakda istemiyorlar bugüne kadar çalışıyodu onsuz bundan sonrada çalışır diyerek düşünüyorlar üstadlar sizce bunun başka bir çözümü varmı.
 
merhabalar
sizin anlattığınız şekilde motoru çalıştırıyorsanız motor seciminiz yanlış olmuştur. piyasada satılan motor S1 gurubunda olup sürekli çalışmaya uygundurlar. aşağıdaki özelliklere bakarak size uygunu secip almanız gerekiyor.

Görev süresi oranına göre asenkron motorlar farklı çerçeve büyüklüklerinde olabilirler. Standart görev süresi oranı tanımları aşağıda verilmiştir:

S1: Sürekli çalışma görevleri için.
S2: Kısa sürevli görevler için.
S3: Makul yolverme süresi ve kesikli çalışma için.
S4: Uzun yolverme süreleri ve kesikli çalışma için.
S6: Periyodik işlerde sürekli işletim için. Birbirine eş değer aralıklı uzun süreçli görevler için.
S7: S6 özelliklerine ilave olarak elektriksel frenleme işlerinin olduğu görevler için.
S8: Yük momenti ve hızın değişiklik gösterdiği sürekli periyodik işler için.
S9: Yük momenti ve hızın değişiklik gösterdiği periyodik olmayan işler için.
 
peki usta bu s1-s9 neresinde yazar motorun ben pek anlamıyorum motorlardan sadece yanarsa bugüne kadar sarılıp geri geliyordu bide bu mesela benim için s2 uygunmudur adama gitsem bana s2 tarzı motor ver desem anlarmı ki mesela bide aklıma düşük güçlü ama sürekli olarak çalışacak tipte motor aklıma geliyor ama bu seferde motor zorlanacak
 
eski ve yeni taktığın motorun etiket değerlerini verebilirsen yardımcı olabilirim ayrıca mekanik değişiklik yapıldımı örneğin kasnak çapları önceki ile aynımı.
 
mtemel20 ' Alıntı:
Üstadlar çalıştığım yerde 22Kw lık bir motor var, eski motor komple kasnağı dağıtığı için mecbur yeni motor takmak zorunda kaldık yeni motor gamak marka 22 kwlık sorunum sürekli olarak motorum yanıyor bu motorun çalışması ise 3 sn çalışıyor 10-15 sn bekliyor herhangi bir zamanlayıcı vs. bişiyok oparatör açıp kapatıyor düğme ile motor ilk bana geldiğinde 44 amper yazıyordu etiketinde bende 40-63 amperlik termik taktım 42 ampere ayarladım sürekli olarak ilk kalkışta motor termik atırıyordu bu sebeble termik ayarını etiket değeri olan 44 ampere ayarladım fakat bu sekilde motor yansa bile anca termik atıyor termiği düşük tutsam ilk kalkışta atırıyor. 2 kere bu şekilde yandı şimdi 3. kez taktım fakat gene yanacak panoda ise telemecanique f185 kontaktör ile açıkp kapatyorum motor koruma röleside taktım ama yemiyor. yakıyor motoru ilk kalkış akımını önlemek amacı ile yıldız üçgen bağlıycaktım fakat yıldızdan üçgene geçmesi için en az bildiğim kadarı ile 7 sn. yeye ihtiyac var e bu motor en fazla 2 sn çalışıyor bilemedin 3 sn kısacası yıldız üçgende işe yaramayacak bu siemensin sirius (yumuşak yol vericilerden) takıyım diye teklif verdim fakat pahalı diye almakda istemiyorlar bugüne kadar çalışıyodu onsuz bundan sonrada çalışır diyerek düşünüyorlar üstadlar sizce bunun başka bir çözümü varmı.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

kardeş gamak fabrikasına telefon et motorun özellikleri hakında tam bi teknik bilgi al onlar sana yardımcı olacaktır ama en garantisi yumuşak yol verici kullanman moturun tel capı ve sipiri hakında bilgi al sardırdıgın arkadaşlarla mukayese et kolay termik onu algılayamaz süre kısa oldugu için kolay gelsin *********@************

Arka arkaya mesaj yazmak yasaktır. Lütfen son mesajınızın sağ üstünde bulunan Değiştir butonunu kullanınız.
e-mail adresi vermek yasaktır. Lütfen özel mesajla iletişim kurunuz.
Düzenleme:
korkmaz_design
 
mrb arkadaşım motor yıldızdan üçgene geçiş zamanı 7 saniye olmaz diye düşünüyorum.22 kw güçte bi motorun geçiş zamanı daha uzundur diye düşünüyorum.motor momenti sağlamadan üçgene geçiyor.bundan dolayıda yanıyor olabilir.......
 
slm.eğer bahsettiğin sistem daha önceden motor yanmadan çalışıyor ise,bir yerde bi eksik var demektir,burada iş yeri sahiplerine katılmamak haksızlık olur.bence olayı daha iyi irdelersen sorunu çözersin.benim aklıma gelenler motorun markası değiştimi isim olarak değil sadece etiket olarak yalıtım sınıfı vs. birde motoru besleyen kablo tesisatında bi sorun olabilir.bi şık daha motor daha önce yıldız bağlı çalışıyor olabilirmi.
 
Kardes ben sana en kisa bir sekilde anlatayim Önce motoru bosta herhangi birseye baglamadan calistir bosta pense ampmetre ile Ölc birde yukte ÖlÇ 80a geciyorsa rulman veya neyi donduruyorsa onu kontrol et .tabiki 11kw dan sonraki motorlar yildiz uÇgen olmalidir ve zaman rÖlesinin ayari 7 cok az tasidigi yÜkkude gÖze alarak bunu uzatmalisin mesala 20 sn vermeleisin ancan yuku karsilar yildiz ucken konutuna gecer ve rahatlar kontaktÖrunu iyi seÇmelisin 3tf47 falan kataloklarda yazar motorda 40a yazdigina bakma 60 c ye kadar motor yanmaz
benim baktigim en buyuk motor 200kw benimde basima cok gelirrr
 
motorda daha önceden yıldız ücgen değişimi yok fakat amasyalı arkadaşın dediği gibi motor uygun değil benim motorum s1 imiş. açıkçası böle bişiyi ilk defa duydum. ana hatı kontaktörü termiği sıfır taktım ama genede yanıyor şu an halen çalışıyor 2 gündür tık yok ama 5-6 güne kalmaz yanar buda yapacak bişi yok ilk motorun etiket değeri vs. bişi yok ama yeni motordan biraz küçüktü. motoru boşta çalıştırdım 26 amper çekiyor yıldız üçgen çalıştıramam burda 3 sn çalışıyor motor 10 sn duruyor yıldızdan üçgene geçmesini beklemezler yani malı verince kapatıyorlar ve araştırdığım kadarı ilede kısa süreli kalkma durmalardada yumuşak yol vericiler pek randımanlı çalışmadığını söylediler ama invertörde pahalı almıyorlar
 
ilk motor yıldız bağlanmış olabilirmi sonuçta çok kısa bi süre devreye giriyor.
 

Forum istatistikleri

Konular
130,109
Mesajlar
933,209
Kullanıcılar
453,165
Son üye
Mehmet cls

Yeni konular

Geri
Üst