@sami inci abim bi el ativer
Evet abiler..bu sekilde ölçüm yaniltir diye düşündüm ve yildiz üçgen bağlantılarını sokup ohmmetre ile bobin uçlarını olctum.hepsi 2 ohm..gövdeye kacak yok..motor bu sekilde saglam gibi gorunuyor fakat ucgene gecer gecmez sigortayi attiriyor..motoru yükten ayirdim yine ucgene geçişte sigorta atti..kumanda kontaktorlerini n cikislarini bosalttim kumandada bir sorun yok..yildiz devreye girip üçgen kontaktoru cekiyor devaminda..motora üçgen kopruler yapip direk enerji verdim yine sigorta attırdı..motorun yanik olduguna kanaat getridm ve elimdeki ayni güçteki motoru yerine taktim..suan bir sorun yok sistem devrede fakat benim anlamadığım su;
*bu motorlar ohm kademesinde neden arızalı gostermiyor.illaki meger ile mi olcmemiz gerekli..daha once de baska bir motor da basima geldi ölçü aletiyle sağlamlık kontrolü belli ki ise yaramıyor..?? Bunun sebebi nedir??
* eski motorda ptc koruma vardi..elimdeki motorda yok..dolayısıyla eski motoru yerine takinca start verdim sistem hata verdi. Bende ptc uçlarını kisa devre yaptim mecburen..ptc koruma oldugu halde bu motor niye yanar.??..bunun yerine termik role takmam gerekli sanirim ana kontaktor altina ?? Başka sekilde bu motoru asiri akima karsi koruyamam?
- Motor ölçümünde,meger ve miliohmmet-
re kullanılır.Sipir kısadevresini avometre ile
tesbit edemezsiniz,
- Motor bir işlem gördükten sonra böyle bir
durum oluyorsa,sargı uçları yanlış çıkmış
demektir ( bağlantı hatası yoksa ),
-Çalışmakta olan motorda böyle bir durum
ortaya çıkıyorsa,motor yanmış/rulman arı-
zası/mekanik sıkışma var demektir.
- " Motor elle dönüyor " ifadesi,mekanik arı-
za yok demek anlamına gelmez,
- Ölçüm yapılıken,motor üstündeki tüm
kablolar sökülür,
- Yıldız üçgen çalıştırılan motor klemen-
sinde köprülü bağlantı olmaz,
- Zorunlu bir tahrik şekli ! değil ve özel tra-
folu tüketicilerde,yıldız üçgen yolverme
işi ! bilmemektir.