çaylakelektrikçi
Paylaşımcı üye
- Katılım
- 21 Şub 2016
- Mesajlar
- 965
- Puanları
- 106
- Yaş
- 28
Ustam M kontaktoru cikisina termigi 8 e ayarlı motor koruma salterini bağlıyorum.dogrumu[emoji4]Yazılarımı tekrar okuyun lütfen.
Ustam M kontaktoru cikisina termigi 8 e ayarlı motor koruma salterini bağlıyorum.dogrumu[emoji4]Yazılarımı tekrar okuyun lütfen.
Ustam biraz dusununce benim kafa yine karıştı..motor korumada yardimci kontak yok..ben bu motor korumayı M kontaktorunun altına baglamayacakmiyim..?..baska herhangi bir işlem yapmam gerekiyor mu?..yardimci kontak ne ise yarayacak burda?..kol akımı 8 amperi gecerse motor koruma şalteri tribe düşerek motoru korumayacak mi?Motor korumanızda,yardımcı kontak var ve kontaktörü açtırıyor ise olur.Ana devrede yine ayrı bir koruyucu
olmak şartiyle.
O zaman bir tane yardimci kontak almam lazim.anladim ustam simdi tam olarak seni de yorduk hakkını helal et[emoji4]Diğer kontaktörün üst uçlarında enerji olmayacakmı ? Varsa,mahzuru yokmu ? Motor klemensinde gerilim ol-
mayacakmı ? Yardımcı kontak,tüm kumanda devresini kesecek ( NO ).
Ferhat abi simdi termik üçgen kontaktoru altinami yoksa M kontaktoru altinami bağlanır..?..devreyi yaptim termik ve faz koruma rolesi ile motoru koruma altina aldim..hayırlısı artikYanlıs anlasilma var sanirim. Motor koruma salteri ile termik farkli seyler. MKŞ girise, termik ucgen cikisina baglanir. MKŞ ariza durumunda gücü ve kumandayi keser, termik sadece kumandayi keser. Kompresorlerde genelde sadece termik koyuyarlar nedense. Sende termik koy. Zaten pano dolu koyacak yerin yok
Ne demek EstağfurullahOzur dilerim, yanlis yazdim.Termik M kontaktoru altina baglanir.